خانهوبلاگ
نکات مهم پوشیدن لباس برای خانم های چاق و درشت

نکات مهم پوشیدن لباس برای خانم های چاق و درشت

نکات مهم پوشیدن لباس برای خانم های چاق و درشت
تعداد بازدید :419
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۲, ۱۲:۱۶

آیا شما هم از آن دسته افراد درشت یا دارای اضافه وزن هستید که از چندین لایه لباس برای پنهان کردن بدن خود استفاده می‌کنید؟ از نظر کارشناسان مد، این کار بزرگ‌ترین اشتباه است. در مقابل بهتر این افراد بهتر است روی راهکارهایی تمرکز کنند که از طریق آنها راحتی و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند. چطور؟ در ادامه  این مطلب از ایندو با مهممترین نکات و تکنیک‌های پوشیدن لباس برای خانم های چاق و درشت بعضی از این راهکارها را مرور می‌کنیم.


برای خرید مانتو فرم  و مقنعه اداری  کلیک کنید.

 

پوشیدن لباس‌های با اندازه مناسب

بسیاری از افراد با اضافه وزن از لباس‌های گشاد برای حضور در محل‌های بیرونی و کاری استفاده می‌کنند. کارشناسان مد این کار را توصیه نمی‌کنند و به جای آن به استفاده از لباس‌های خاص و در صورت امکان با دوخت سفارشی برای افراد چاق تاکید دارند. اندازه لباس در افراد و خانم‌هایی که سایز استانداردی دارند اهمیت زیادی دارد، اما در خانم‌های درشت این اهمیت حتی بیشتر است.

اندازه مانتو برای خانم های چاق و درشت معمولا تا زانو یا روی زانو و نسبتا بلند انتخاب می‌شود. بعضی از ترکیب‌ها مانند آستین‌های روشن روی مانتو با رنگ تیره، استفاده از ساق و لگ و مواردی مانند این در خانم های چاق و درشت محبوبیت بیشتری دارند. از طریق این ترکیب‌ها اضافه وزن خانم‌ها کمتر به چشم می‌آید و ویژگی‌های فردی آنها محوریت پیدا می‌کند.

 

رنگ مناسب لباس خانم های چاق و درشت

لباس‌های تک رنگ با رنگ‌های گرم و قوی به خانم های چاق و درشت توصیه می‌شود. استفاده از تی‌شرت‌ها و لباس‌های چاپی بزرگ به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. در مجموع بهتر است به یاد داشته باشید که رنگ‌های روشن باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن و لباس‌های گرم تیره در لاغر به نظر رسیدن بهتر عمل می‌کنند. استفاده از رنگ‌هایی مثل سبز تیره و قرمز در کنار مشکی معمولا جذابیت‌های زیادی برای خانم‌های دارای اضافه وزن دارد.

بازی با تضادهای رنگی

تضاد رنگی لباس‌های گرم و تیره با نوارهای عمودی برای کمتر نشان دادن حجم بدن توسط افراد دارای اضافه وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از آستین‌های رنگ روشن یا پوشیدن سارافون یکی دیگر از راهکارهای محبوب مد است که خانم‌های چاق و درشت به آن تمایل نشان می‌دهند. تضادهای رنگی در لباس به افراد دارای اضافه وزن اجازه می‌دهد در پوشیدن لباس به بخش‌هایی از بدن خود که تناسب بیشتری دارند محوریت دهند.

پوشش مناسب خانم چاق

چه مدل مانتو برای خانم های درشت هیکل و اندام مناسب است؟

مانتو با نوارهای عمودی

یکی از راهکارهای مد برای خانم‌ها و آقایان دارای اضافه وزن استفاده از نوارهای عمودی برای ایجاد سیلوئت بیرونی بدن مطابق سلیقه فرد است. لباس‌هایی که نوار و دوخت عمودی دارند نگاه دیگران را به قد افراد منتقل می‌کند و در تن خانم‌های چاق و درشت جلوه بهتری دارند. مانتوهایی که با نوارهای عمودی و به شکل طرح‌دار طراحی و ارائه می‌شوند معمولا محبوبیت بیشتری بین خانم‌های دارای اضافه وزن دارند.

 

مانتو تمام مشکی

هر چقدر هم طرفدار رنگ‌های دیگر باشید نمی‌توانید از قابلیت خیره کننده رنگ مشکی در لاغر و جمع و جور نشان دادن افراد صرف نظر کنید. یکی از راهکارهای شناخته شده و محبوب پوشیدن لباس برای خانم های چاق و درشت استفاده از لباس‌های ست و مانتو تمام مشکی است. استفاده از چکمه و کفش چرم مشکی زیر مانتوهای مشکی و همراه داشتن کیف مشکی مناسب این تیپ لباس را کامل‌تر می‌کند.

 

خانم های درشت و اضافه وزن دار برای بهتر دیدن شدن به این نکات توجه کنند

در مجالس کفش‌های پاشنه بلند را دست‌کم نگیرید

کفش‌های پاشنه بلند یکی از بهترین راهکارهای مد برای جلوه بهتر بدن خانم ها هستند که آنها را یکی از بهترین گزینه‌های مجالس برای خانم های چاق و درشت می‌کند. کفش پاشنه بلند به اضافه وزن فرم می‌دهد و آن را در فیگور و پیکر خانم‌ها تعریف می‌کند. پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند با کیف و دامن یا مانتو مشکی یکی از ترکیب‌ لباس‌های محبوب خانم‌های چاق و درشت است.

تمرکز روی مچ و دست‌ها

یکی از نکات طلایی پوشیدن لباس برای خانم های چاق و درشت استفاده لباس‌ها و اکسسوری برای محوریت دادن به مچ‌ و دست‌ها است. از ساعت‌ و دستبند گرفته تا انواع آستین‌های روشن و دارای تضاد با رنگ اصلی لباس راهکارهایی برای کاهش توجه به اضافه وزن افراد محسوب می‌شوند.

بسیاری از افراد دارای اضافی وزن برای کمتر نشان دادن اضافه وزن خود از لباس‌های گشاد استفاده می‌کنند که نتیجه مناسبی نمی‌دهد. در مقابل، یکی از کاربردی‌ترین راه‌حل‌ها استفاده از اکسسوری و لباس‌هایی است که تمرکز افراد را به دست‌ها جلب می‌کنند.

لباس گشاد نپوشید

این اشتباه که لباس گشاد باعث می‌شود حجم بدن و اضافه وزن افراد به چشم نیاید بسیاری از خانم های چاق و درشت را وادار به خرید لباس‌هایی گشاد و بزرگ می‌کند که وزن آنها را از چیزی هم که هست بیشتر نشان می‌دهد. به جای پنهان کردن نقاط ضعف کارشناسان مد توصیه می‌کنند روی نقاط قوت بدن خود تمرکز داشته باشید. دلیلی برای مقایسه بدن خود با مدل‌ها و بازیگرانی که تصاویر آنها را در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی می‌بینید وجود ندارد و برای سلامتی روانی خود هم که شده بهتر است این کار را انجام ندهید.

کارشناسان مد توصیه می‌کنند خانم های چاق و درشت روی زیبایی بدن خود تمرکز بیشتری کنند و در انتخاب لباس بخش‌هایی از بدن خود که احساس می‌کنند جذابیت را افزایش داده و اعتماد به نفس بالایی به آنها می‌دهد را در مرکز توجه قرار دهند. پوشیدن شلوار با اندازه بلند و گشاد، لباس‌های بدون آستین، و تی‌شرت‌ها و لباس‌های چاپی با طرح درشت نه فقط اضافه وزن را پنهان نمی‌کند که آن را تشدید هم می‌کند.

کت و مانتوهای رسمی

کت‌های زنانه تاثیر قابل توجهی در متناسب نشان دادن اندام خانم های چاق و درشت دارند. مانتوهای رسمی هم معمولا با استانداردهای طراحی هماهنگ می‌شوند تا کارایی مشابهی با کت‌های زنانه داشته باشند. پوشیدن مانتوهای رسمی با اندازه مناسب باعث می‌شود توجه افراد به اضافه وزن جلب نشود و فرد راحتی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشد.

انواع فرم‌های اداری بانوان با تمرکز روی طراحی جذاب و راحت تولید می‌شوند که پوشیدن آنها برای افزایش اعتماد به نفس خانم های چاق و درشت توصیه می‌شود. فرم‌های اداری بانوان وقتی طراحی و دوخت مناسبی داشته باشند به آنها کمک می‌کنند تا در محیط تمرکز بیشتری روی عملکرد خود داشته باشند و کمتر درگیر مسائل حاشیه‌ای و غیرمرتبط با کار شوند.

عینک آفتابی، گردنبند، دستبند و ساعت

یکی دیگر از نکات طلایی پوشیدن لباس برای خانم‌های چاق و درشت استفاده از انواع اکسسوری و آیتم‌های مد است که تمرکز افراد را به صورت، گردن و مچ‌ها جلب می‌کنند. این موارد خطوط پیرامونی پیکر خانم‌ های چاق و درشت را مرتب کرده و به آنها یک کلیت یا سیلوئت خوش‌استایل می‌دهند. در مقابل، لباس‌های یقه باز و بدون آستین و استفاده نکردن از این نوع اکسسوری‌ها باعث درشت‌تر به نظر رسیدن خانم‌های چاق می‌شود.

لباس مناسب خانم درشت

مسائل روانی پوشیدن لباس برای خانم های چاق و درشت اندام

یکی از مشکلاتی که به‌خصوص خانم های چاق و درشت با آن مواجه هستند خجالت از بدن و این تصور است که آنها حق ندارند لباس‌هایی که دوست دارند و در آن راحت هستند را بپوشند. چرا که اندازه بدن و وزن آنها با تصاویر عمومی و پذیرفته شده همخوانی ندارد. افرادی که با تصویر بدن خود راحت نیستند احساس غیرقابل‌قبول بودن می‌کنند و مدام به دنبال راهکاری برای پنهان شدن می‌گردند.

برای مقابله با این مشکل و تصور اشتباه بهتر است با «پذیرش خود» همان طور که هستید شروع کنید. هر فردی ویژگی‌ها، نقاط قوت و ضعف خاص خودش را دارد که باعث تمایز او از دیگران می‌شود و با پوشیدن لباس همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد نمایش داده می‌شوند. پذیرش خود شامل مجموعه‌ای از تمرین‌ها و باورهای فردی می‌شود که فرد با انجام آنها می‌تواند احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

 

جمله‌هایی برای پذیرش خود

هر فردی با هر مشخصاتی که داشته باشد با پذیرش خود می‌تواند بهتر در لحظه حاضر باشد و در راستای بهبود و توسعه فردی خود حرکت کند. خانم‌های چاق و درشت مانند هر فرد دیگری با تکرار جمله‌های زیر می‌توانند با تصویر بدن خود راحت‌تر باشند:

  • من درست همین طور که هستم عالی هستم
  • من لایق دیده شدن هستم
  • به اینکه این بدن را دارم افتخار می‌کنم
  • امروز با انجام ... (یک فعالیت سالم) مواظب بدنم هستم
  • عاشق قابلیت‌های بدن سالم و قدرتمند خود هستم
  • پاهای من! ممنون که تا امروز مرا به جاهای مختلف برده اید
  • با خوردن غذای سالم و مقوی به بدن خود می‌رسم
  •  من مواظب بدنم و بدنم مواظب من است
  • خودم را کاملا می‌پذیرم و قبول می‌کنم
  • به پوست خودم اعتماد می‌کنم
  •  از بدن خود ممنون هستم چرا که مرا منحصر به فرد می‌کند
  • امروز دیگر از خودم انتقاد و قضاوت نمی‌کنم
  • من فردی قدرتمند و روشن هستم
  •  من کسی هستم که ارزش‌هایم را تعیین می‌کنم

خانم های چاق و درشت با پذیرش خود با مشخصات فعلی خود می‌توانند راحت‌تر و آزادانه‌تر لباس بپوشند و در هر نقشی که هستند، عملکرد بهتری داشته باشند.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از ایندوفرم (طراح و تولیدکننده انوع مانتو شلوار اداری و یونیفرم‌های سازمانی) یکسری نکته و تکنیک پوشیدن لباس برای خانم‌ های چاق و درشت معرفی شده و مورد بررسی قرار گرفت. پوشیدن لباس مناسب نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس در همه افراد دارد، اما اهمیت آن در خانم هایی که اضافه وزن دارند بیشتر هم احساس می‌شود. انواع راهکارهایی که کارشناسان مد برای خانم‌های چاق توصیه می‌کنند روی انتخاب پوشاک برازنده و راحت، و استفاده از اکسسوری‌های شیک تاکید دارند.


Instagram

مطالب مرتبط