خانهوبلاگ
نکات مهم در انتخاب مانتو اداری

نکات مهم در انتخاب مانتو اداری

نکات مهم در انتخاب مانتو اداری
تعداد بازدید :561
تعداد دیدگاه :1
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۱۸, ۰۰:۴۹

با رعایت نکاتی کاربردی، یک مانتو اداری مناسب انتخاب کنید

ظاهر یکی از گزینه های مهم در شناساندن شخصیت هر فرد به دیگران است؛ حتی اگر منکر این قضیه باشید. شک نکنید که حتی در جمع های خانوادگی و خیلی صمیمی ظاهرتان در ایجاد ارتباط دیگران با شما تاثیر خواهد گذاشت. این مورد درباره لباس بیشتر صادق است. اینکه از کلمه ظاهر استفاده می کنیم منظور تنها چهره نیست. مردم در نگاه اول شما را با لباستان قضاوت خواهند کرد. ضرب المثل آستین نو، بخور پلو را شنیده اید؟ داستان این ضرب المثل درباره نگاه و قضاوت همدیگر براساس ظاهر، به ویژه لباس است. فرقی ندارد کجا می روید، سعی کنید همیشه مرتب و زیبا به نظر برسید. این قانون به ویژه در محیط کار بسیار مورد توجه است. وقتی همیشه مانتو اداری تان تمیز و زیبا باشد، قطعا در نگاه کارفرما و همکارانتان به شما تاثیر خواهد گذاشت؛ که این خود امتیازی مهم در محیط های کاری است. مثل بسیاری از گزینه های دیگر از جمله رفتار و نحوه بیان، لباستان شخصیت اجتماعی شما را نشان خواهد داد. پس به محض شروع به کار در یک محیط اداری باید به دنبال یک یونیفرم مناسب با ظاهری زیبا باشید تا در نظر دیگران فردی مثبت به نظر برسید.



در لینک زیر می توانید جدید ترین و متنوع ترین مانتو فرم و یونیفرم اداری را ببینید.

خرید اینترنتی مانتو اداری و مانتو فرم



چه طور یونیفرم اداری را انتخاب کنم؟

اگر خودتان وظیفه انتخاب لباس اداری تان را به عهده دارید به شما توصیه می کنیم تا نکات زیر را رعایت و در هنگام خرید مانتو اداری تان در نظر بگیرید.

۱. در یونیفرم اداری حرفه ای به نظر برسید

هر فرد شاغل که به حرفه و محیط کارش علاقه مند است دوست دارد که دیگران او را فردی تلاشگر و جدی ببینند. حفظ این نگاه به توجه و پیمایش همیشگی این فرد به ظاهرش وابسته است. اگر شاغل بوده و حفظ این ظاهر جدی برایتان اهمیت دارد پس بیشتر باید به خودتان برسید. داشتن یک یونیفرم اداری مرتب و تمیز را در اولویت قرار دهید. تصویر بیرونی که از شما در ذهن مخاطبتان ایجاد می شود را فراموش نکنید؛ بنابراین سبک لباس پوشیدنتان بسیار مهم است. در بازار هیجانی برخورد نکنید. لباسی که ظاهری مناسب و موجه دارد انتخاب نمایید. شاید بپرسید چگونه؟ مثلا یک راه مناسب این است که هنگام انتخاب مانتویی که جلوی روی شماست ابتدا با دقت آن را بررسی کرده تا مطمئن شوید برای محیط اداری شما مناسب است. در گزینه دوم خود را با آن لباس و در محیط کارتان تصور کنید. فکر می کنید جوابگوی خواسته شما هست؟ در آن احساس خوبی خواهید داشت؟ یا اصلا با این لباس حرفه ای به نظر می رسید. اگر از همه لحاظ مناسب به نظر رسید، پس انتخابش کنید.

۲. یونیفرم اداری با پارچه مناسب انتخاب کنید

پارچه در خرید هر لباسی بسیار مهم است. دردصد بالایی از ما در مغازه با دیدن یک لباس زیبا که جذبمان می کند سریعا به پارچه آن دست زده و امتحانش می کنیم. پارچه مناسب رضایت شما را در بلند مدت جلب خواهد کرد. وقتی قیمت مانتو اداری برایتان مهم است، پس بهترینش را انتخاب کنید. مثلا اگر معلم هستید قطعا فعالیت روزانه تان بالا بوده و مدام در حال حرکت، خم شدن و نشست و برخواست هستید، بنابراین مانتویی انتخاب کنید که پارچه خوب و بادوامی داشته و به خاطر فعالیت زیادتان دچار سایش و پارگی نشود. اگر تیمی را اداره می کنید و خودتان جزء آن هستیدکه مدام با بیرون از محیط اداری در تماس می باشید، حتما یک پارچه با دوام تر را انتخاب کنید تا از یونیفرم اداری تان در محیط بیرون و در شرایط آب و هوای مختلف محافظت کند.

راهنمای انتخاب پارچه مناسب برای مانتو فرم

۳. در لباس فرمتان راحت باشید

زمانیکه در حال انتخاب مانتوی فرم مناسب برای محیط کارتان هستید به اینکه با پوشیدنش در محل کارتان راحت باشید نیز فکر کنید. مانتویی بخرید که به راحتی با آن کار کنید. حتی اگر مثل معلم ها مدام در حال حرکت و فعالیت نباشید و از صبح تا پایان ساعت کاریتان پشت میز بنشینید، این دلیل بر انتخاب مانتویی تنگ که سایزتان نیست نمی باشد. وقتی پشت یک میز نشسته اید قطعا باید باکامپیوتر و اسناد مختلف کار خواهید کرد، بنابراین راحت بودن از قسمت آستین و بالا تنه حیاتی محسوب می شود. مانتویی که دکمه هایش به زور بسته می شود قطعا محیط کار را برایتان غیر قابل تحمل خواهد کرد.

۴. مانتو اداری با رنگی مناسب انتخاب کنید

معمولا شرکت ها یا سازمان های خصوصی فضای سختگیرانه تری نسبت به یوینفرم اداری ایجاد می کنند. چرخه اغلب این مراکز با حضور مشتریان خصوصی که می خواهند کارشان به بهترین و سریعترین حالت ممکن پیش برود، می چرخد، به همین خاطر کارفرمایان این محیط ها بر ظاهر کارکنانشان بسیار حساس هستند. اگر در اینگونه مکان ها مشغول به کار هستید و یونیفرم اداری توسط خود شرکت دوخته نمی شود باید خودتان دست به کار شوید. اما در این شرایط توجه به اصول و چهارچوب های محیط کارتان بسیار اهمیت دارد. مثلا کارفرما رنگی خاص را به شما معرفی می کند و باید بر اساس دستورات او عمل کنید. در ایران ادارات دولتی با حفظ رعایت حجاب مقررات آسان تری نسبت به شرکت های خصوصی در نظر می گیرند؛ اما در طیف رنگی خاص و از قبل تعریف شده. رنگی که شما انتخاب می کنید نه تنها باید متناسب با کارتان باشد، بلکه به تصویر کلی از برند شغلیتان نیز بستگی دارد. به این معنی که رنگ مانتو اداری تان می تواند معرف محل کار و حتی برند آن مکان باشد. پس رنگ ها را طبق انتخابی عاقلانه و براساس قوانین محل کارتان انتخاب کنید.

۵. به قیمت های لباس اداری دقت کنید

معمولا چه مقدار پول برای خرید یونیفرم اداری خود کنار می گذارید؟ در بازار کشور ما عموما خرید لباس فرم شیک و خاص هزینه بالایی را در برمی گیرد. هزینه های دوخت یک پارچه عالی و با کیفیت، زیاد تمام می شود. اما لباسی خاص و در نوع خود با عمر بالا خواهید داشت. به جای اینکه هزینه کمی در نظر گرفته و مانتو های با کیفیت پایین بخرید که بعد از مدت کوتاهی مجبور به تعویضشان باشید، فارغ از قیمت مانتو اداری تان بهترین آن را انتخاب و مدت زیادی بپوشیدش. حال اگر خودتان کارفرما بوده و هزینه تهیه لباس فرم کارکنانتان را به عهده دارید توصیه می کنیم در صورت بالا بودن هزینه ها به صورت گروه بندی این کار را انجام دهید تا شما نیز قیمت زیادی متقبل نشوید و در عین حال در مدت زمانی کوتاه همه کارکنانتان را هماهنگ خواهید کرد.

۶. با مانتو اداری مناسب برای برند شرکتتان تبلیغ کنید

یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ کارتان استفاده از یوینفرم اداری تان می باشد. مثلا می توانید از آرم محل کارتان بر روی لباس فرم خود استفاده کنید. پس مانتویی را بردارید که ساده باشد تا آرم و نشانه ای که به لباستان چسبانده اید مشخص بوده و در نگاه اول خود را به مخاطبتان نشان دهد. اینگونه با استفاده از یونیفرم خود برای محل کارتان تبلیغ کرده اید.

نکات ذکر شده در بالا را رعایت کنید تا بتوانید کارمندی معقول برای کارفرمای خود و فردی مرتب و مسولیت پذیر برای مشتری به نظر بیایید؛ چون همانطور که گفتیم دیگران ابتدا با لباس هایتان شما را قضاوت خواهند کرد.

معماری واقعی یک شرکت، کارکنانی با یونیفرم اداری هماهنگ است

می خواهیم سعی کنید تا از بعد سوم شخص نیز به این موضوع توجه نمایید. شما ارباب رجوع هستید و به شرکتی که می تواند کارتان را راه بیاندازد مراجعه می کنید. یکی از اولین چیزهایی که چشمتان را خواهد گرفت لباس کارکنان آنجاست. در شرکت ها، آژانس های مسافرتی و سازمان های خصوصی تر معمولا این چشم انداز بیشتر دیده می شود. یونیفرم اداری کارکنان یک سازمان در حکم دیزاین آن مکان به حساب می آید. مثلا شرکت بزرگی را در نظر بگیرید که کار نقل و انتقال کالاهای اقتصادی را انجام می دهد و مورد توجه تاجران داخلی و خارجی فراوانی است. در این شرکت همه چیز مرتب و سر جای خود قرار گرفته؛ اما کارمندان هر کدام با سلیقه خود و در سبک و رنگ های مختلف لباس پوشیده اند. قطعا بر تجارت کارفرمای این شرکت تاثیری منفی خواهد داشت. پس در زمان انتخاب یک مانتو مناسب سعی کنید به هماهنگ بودن در محل کارتان توجه کنید. مشتریان ناخودآگاه جذب کارکنان مرتب خواهند شد.

خلاقیتتان را به کار ببرید!

فرض کنیم شما یک کارفرما و طرفدار آزادی عمل برای کارکنان هستید. آزادی عمل به این معنا که فشاری بر کارکنانتان برای پوشیدن یونیفرم اداری در یک طرح از مد افتاده نمی آورید؛ اما نمی خواهید این دموکراسی طلبی شما موجب ایجاد تنوع و شخصی سازی لباس فرم کارکنانتان شود. می توانید طرحی خاص را به آنها محول نمایید. مثلا اگر دستی در طراحی لباس دارید از یک طرح یکسان اما زیبا استفاده کنید. طرح های مختلفی را می توان امتحان کرد. اگر درصد بیشتری از کارکنان شما جوان هستند پس از رنگی روشن با ترکیب های زنده استفاده کنید. جوان ها تمایل به پوشیدن لباس های با رنگ روشن و شاد دارند. مثلا رنگ آبی انتخاب مناسب و به جایی است. مانتو اداری آبی برای خانم ها و کت و شلوار همان رنگ برای آقایان. به نظرتان راه کار خوبی نیست؟ به جای اینکه همه را مجبور به پوشیدن لباس فرم هایی با رنگ تیره و با مدل های قدیمی بکنید تنها با استفاده از یک رنگ روشن و البته متناسب با محیط های کاری و کمی مدل های متفاوت را انتخاب کردن می توانید در ذهن آنها کارفرمایی مهربان و به روز بوده و در نتیجه خروجی های بهتری از کار آنها دیده و کارتان رونق خواهد گرفت. اینجاست که به راحتی یونیفرم اداری الهام گرفته از خلاقیت خود را که طبق اصول و چهارچوب های مورد نظر خودتان است بر تن کارکنانتان خواهید دید. ذکر این نکته نیز مورد توجه است که شما بهترین طراح لباس شرکتتان خواهید بود؛ چراکه می دانید بهترین گزینه ها برای پیشبرد کارتان چیست و البته چه کسی می تواند بهتر از خودتان برای اینکار باشد؟

بدانیم که:

انتخاب یک لباس اداری با حساسیت بالا می تواند کمی زمان بر باشد اما در عوض به اهدافی که مد نظرتان است خواهید رسید. خانم هایی که همگی مانتوهای اداری یکسان با طرح شبیه به هم دارند موجب ایجاد حس هماهنگی و کار تیمی می شوند و نتیجه مثبتی خواهد داشت. این قانون برای آقایان نیز صادق است. لباس فرم خواه فقط لباس بالاتنه باشد، خواه کل لباس موجب ایجاد حس دوستی بهتری نیز در بین کارکنان می شود؛ بنابراین در زمان انتخاب مانتو یا کت و شلوار اداری خود حتما به این هماهنگی دقت ویژه داشته باشید. یونیفرم اداری هماهنگ نه تنها در ایجاد حس مسولیت پذیری شما اثر می گذارد؛ بلکه به نوعی تبلیغ برای محل کارتان است. یونیفرم های اداری یکسان موجب تمرکز بیشتر کارکنان بر کارشان شده و به نوعی امنیت روانی را در میان آنها ایجاد می کند. پس در زمان انتخاب و خرید آن حتما این عامل را نیز مد نظر قرار دهید. به عنوان یک کارفرما این نکته را نیز در نظر بگیرید که حتی اگر طرفدار تنوع باشید محیط اداری شما نباید دچار تنوع های نامعمول باشد. مثلا اگر دوست دارید، رنگ یا مدل لباس فرم کارکنانتان را هر چند وقت یکبار عوض کنید؛ اما اعتدال و از همه مهم تر عدالت را فراموش نکنید. در این مورد به هیچ وجه ریسک نکرده و تبعیض قائل نشوید تا به کارتان نیز صدمه ای وارد نشود



Instagram

مطالب مرتبط