خانهوبلاگ
چه مدل پارچه هایی برای لباس و مانتو تابستانه مناسب است؟

چه مدل پارچه هایی برای لباس و مانتو تابستانه مناسب است؟

چه مدل پارچه هایی برای لباس و مانتو تابستانه مناسب است؟
تعداد بازدید :337
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۱, ۰۹:۱۲

فصل تابستان با ویژگی‌های خاص خودش مثل سفرهای خانوادگی، نفس تازه کردن در ساحل و دشت و کوهستان، میوه‌های رنگارنگ و خوشمزه، روزهای بلند و البته گرما و عرق کردن از راه می‌رسد. به دنبال پارچه خنکی هستید که برای لباس و مانتو تابستانه مناسب باشند و شما را از شر عرق کردن، آن هم نه در هوای شرجی کنار دریا که در محیط کار و فعالیت در دفتر و شرکت نجات بدهد؟

ادامه این مطلب از ایندو بهترین تولیدی مانتو شلوار اداری را دنبال کنید تا با چند مدل از این پارچه‌های خنک آشنا بشوید.

 

انواع پارچه خنک برای لباس و مانتو تابستانه

پارچه‌های الیاف طبیعی به پوست شما اجازه می‌دهند نفس بکشد و هوا را عبور می‌دهند. انواع مختلفی از پارچه‌های طبیعی و خنک برای فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام مزایا و نقاط ضعف خاص خود را دارند. در ادامه با بعضی از بهترین پارچه های مناسب لباس و مانتو تابستانه بیشتر آشنا می‌شوید.

پارچه پنبه‌ ای

پارچه‌های پنبه‌ای یک نوع دیگر از پارچه‌های خنک هستند که برای لباس و مانتو تابستانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارچه‌های الیاف پنبه ای سبک و شکیل هستند و به خاطر بافت آزادی که دارند به راحتی باعث گردش هوا شده و مانع عرق کردن می‌شوند. از پارچه‌های پنبه‌ای در تولید انواع مانتو فرم با کیفیت و مرغوب بهره برده می‌شود.

پارچه‌‌های پنبه‌ای نسبت به ابریشم ایستایی بیشتری دارند و استایل مناسب برای محیط‌های اداری و کاری را ارائه می‌دهند. نگهداری آنها هم تقریبا ساده است و با شستشو و اتو کردن درست عمر مفید بلندی دارند. اگر به دنبال لباس و مانتو تابستانه ای هستید که سال بعد هم بتوانید از آن استفاده کنید، پارچه پنبه گزینه‌ای است که هرگز از مد نمی‌افتد.

پارچه سیرساکر

پارچه سیرساکر یک نوع خاص از پارچه پنبه‌ای است که ایستایی بیشتری دارد و به همان خنکی پارچه‌های پنبه‌ای است. سیرساکر از گذشته در طراحی مانتوهای الیاف طبیعی مورد استفاده قرار می‌گرفته و هنوز هم بسیاری از مانتوهای تابستانه از این جنس هستند. سیرساکر درست مثل پارچه‌های ابریشمی و پنبه‌ای خنک است اما لختی کمتری از آنها دارد که باعث می‌شود استایل رسمی‌تری به مانتو بدهد.

در سال‌های اخیر مانتوهای سیرساکر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و با داشتن تنوع رنگ و طرح بالا، یکی از گزینه‌هایی هستند که خانم‌ها حداقل یکی از آنها را روی آویز مانتوهای خود دارند. شستشو و اتو کردن مانتوهای پارچه سیرساکر ساده‌تر از ابریشم و پنبه است که باعث می‌شود یکی از بهترین گزینه‌های مانتو تابستانه باشد.

چمبری

پارچه چمبری درست مثل دنیم یا جین، از بافت فشرده کتان تولید می‌شود. برای همین هم گاهی به آن جین کاغذی می‌گویند. اما برخلاف جین، چمبری بسیار سبک و خنک است و ایستایی و استایل مناسبی هم دارد. استفاده از پارچه چمبری برای لباس و مانتو تابستانه به خانم‌ها امکان می‌دهد همزمان با داشتن ظاهر جذاب جین، از خنکی و وزن بسیار سبک آن لذت ببرند.

پارچه ابریشم

ابریشم یک پارچه بسیار سبک و خنک است که از الیاف طبیعی تولید می‌شود. لباس‌ و مانتوهای ابریشمی استایل به پوست نمی‌چسبند و اجازه نفس کشیدن به پوست را می‌دهند. لختی و آزاد بودن لباس‌های ابریشمی باعث می‌شود یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشیدن در فصل تابستان و محیط‌های شرجی و مرطوب، برای مدت کوتاه باشد.

تنها مشکل با لباس‌ها و مانتوهای ابریشمی ظرافت بسیار زیاد آنها، و ناسازگاری با گرما عرق کردن است. این ویژگی باعث می‌شود ظاهر و استایل شکیل مانتوهای ابریشم در فصل گرم با لکه‌های به جا مانده از عرق کردن بدن خراب بشود. با این حساب مانتو ابریشم گزینه خیلی مناسبی برای مانتو فرم اداری تابستانه نیست.

پارچه کتان

کتان یکی از پارچه های الیاف طبیعی است که از گذشته به خاطر خنک بودن در فصل‌های گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه کتان سبک، خنک و البته ارزان است که باعث می‌شود یکی از گزینه‌های در دسترس برای جلوگیری از عرق کردن در فصل تابستان باشد.

در کنار ویژگی‌های مثبت، پارچه‌های کتان طبیعی به سرعت چروک می‌شوند. آنها همچنین با اینکه هوا را به پوست منتقل می‌کنند، با عرق کردن خیس می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود پوشیدن مانتو تابستانه کتان در محیط‌های کاری منجر به لکه افتادن به خصوص در ناحیه سر آستین و زیر بغل و یقه بشود. لکه‌های به جا مانده از عرق روی مانتوهای کتان بیشتر از لکه‌های مانتوهای ابریشمی به چشم‌ می‌آیند.

پارچه ریون

پارچه ریون ترکیب الیاف طبیعی کتان با پارچه ویسکوز و بافت‌های دیگر تولید می‌شود. ریون در اصل به عنوان جایگزین ارزان ابریشم کاربرد پیدا کرده و درست مثل ابریشم لخت و خنک است و به تن نمی‌چسبد. از پارچه ریون برای انواع لباس تابستانی و ورزشی استفاده می‌شود و به خاطر لختی، کمتر در مانتوهای فرم اداری کاربرد دارد.

ریون مثل ابریشم پارچه ای حساس است که اگر با آب گرم شستشو داده شود جمع می‌شود. برای شستشوی پارچه و مانتو تابسته ریون در منزل می‌توانید از آب سرد و شستشوی دستی استفاده کنید. اما درست مثل ابریشم، بهترین راه برای شستشو و نگهداری مناسب آن سپردن این کار خشکشویی‌های حرفه ای است.

پارچه ویسکوز

ویسکوز نوع خاصی از پارچه است که از واکنش شیمیایی روی پالپ چوب تولید می‌شود. اگرچه به معنای سنتی کلمه ویسکوز یک پارچه الیاف طبیعی به حساب نمی‌آید، خنک بودن آن باعث می‌شود یکی از گزینه‌های جذاب برای مانتوهای تابستانه خانم‌ها باشد.

اما درست مثل ریون و ابریشم، ویسکوز هم لکه‌های عرق را نگه می‌دارد و به مرور زمان این لکه‌ها بیشتر به چشم می‌آیند. با این حساب اگر در محیط خیلی گرمی فعالیت می‌کنید شاید بهترین گزینه استفاده از مانتو ویسکوز نباشد.

 مانتو اداری خنک

چه مدل پارچه‌هایی برای لباس و مانتو تابستانی مناسب نیستند؟

بعضی از پارچه‌های مانتو که در بخش قبل معرفی شدند پارچه‌های خنک و لختی هستند که به پوست شما اجازه نفس کشیدن می‌دهند اما در صورت عرق کردن زیاد، لکه را روی خود نگه می‌دارند. در این بخش پارچه‌هایی که به هیچ وجه برای لباس و مانتو اداری تابستانه مناسب نیستند معرفی می‌شود.

پارچه پلی‌استر

پارچه های پلی استری از بافت‌های مصنوعی مقاوم در برابر آب ساخته می‌شوند. آنها ظاهر زیبایی دارند، نگهداری ساده‌ای دارند و می‌توانید به راحتی آنها را ماشین لباسشویی انداخته و بعد از خشک شدن بپوشید. اما در فصل تابستان آنها اجازه نفس کشیدن پوست را نمی‌دهند و از این هم بدتر، با عرق کردن بوی بدی می‌گیرند.

البته انواع جدیدتر پارچه‌های پلی استر با ترکیب با الیاف طبیعی در بازار ارائه می‌شوند که مشکلات بالا کمتر از پلی استر 100% در آنها دیده می‌شوند. اما باز هم آنها گزینه‌های خوبی برای پوشیدن در تابستان و فعالیت در محیط کاری و شرکتی نیستند.

پارچه نایلون

نایلون یک پارچه با بافت الیاف مصنوعی است که درست مثل پلی استر، کاملا در برابر آب و هوا مقاوم است و به سرعت با پوشیدن مانتوهای نایلونی در تابستان پوست شما عرق می‌کند. جدا از این پارچه‌های نایلونی برای استایل رسمی و مانتو فرم اداری خیلی مناسب نیستند. نگهداری آنها برخلاف پلی استر تا حد زیادی سخت است و اتو کردن باعث می‌شود به سرعت جمع شوند.

پارچه اکریلیک

یکی دیگر از پارچه‌هایی که برای لباس و مانتو تابستانه و محیط‌های گرم و مرطوب اصلا مناسب نیست اکریلیک است. این پارچه هم مانند نایلون و پلی‌ استر از الیاف مصنوعی و شیمیایی ساخته می‌شود. اکریلیک ظاهر بسیار جذاب و شکیلی دارد اما مانع از تنفس پوست می‌شود و پوشیدن آن در تابستان با عرق ریزی شدید همراه می‌شود.

 مدل مانتو اداری جدید

پارچه‌های الیاف طبیعی در مقابل الیاف مصنوعی

پارچه‌های الیاف طبیعی از نوع خنک و با قابلیت عبور هوا که در بخش اول این مطلب معرفی شدند بهترین گزینه برای لباس و مانتو تابستانه هستند. نیازی به گفتن نیست که پارچه‌های گرم از نوع طبیعی یا مصنوعی به هیچ وجه برای آب و هوای گرم مناسب نیستند. برای مثال پارچه جین یا دنیم یک پارچه طبیعی است اما به خاطر وزن زیاد گزینه مناسبی برای تابستان نیست.

پارچه‌های الیاف مصنوعی به خصوص پلی استر، نایلون و اکریلیک با وجود سبک بودن در فصل گرما اجازه تنفس به پوست را نمی‌دهند و شدت عرق کردن را افزایش می‌دهند. پوشیدن آنها در تابستان می‌تواند باعث بروز مشکلات بهداشتی و حساسیت‌ و التهاب‌های گوناگون پوستی بشود.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از ایندو، تولیدکننده پوشاک فرم اداری خانم‌ها و آقایان و انواع لباس مزونی، انواع پارچه های مناسب برای لباس و مانتو تابستانه معرفی شد. بعضی از این پارچه‌ها مثل پنبه، سیرساکر و چمبری کاملا سبک و شکیل هستند و به راحتی هوا را به پوست می‌رسانند. آنها بهترین گزینه‌ها برای مانتو تابستانه هستند. پارچه ابریشم هم با ظرافت بالا و زیبایی خیره‌کننده گزینه‌ای عالی برای مانتو تابستانه برای موقعیت‌های کوتاه مدت است.

پارچه‌های کتان، ریون و ویسکوز خنک هستند و اجازه تنفس به پوست را می‌دهند. اما اگر در محیط خیلی گرم و برای مدت طولانی پوشیده شوند لکه‌های عرق روی آنها جا می‌اندازد و ظاهر زیبای مانتو را خراب می‌کند. ایندو یکی از برندهای معتبر پوشاک است که در تولید محصولات و مانتوهای فرم اداری و پوشاک مزونی از مرغوب‌ترین پارچه‌ها مطابق استانداردها و ترندهای مد و فشن بین‌المللی بهره می‌برد.

اگر برای تابستان پیش رو به دنبال مانتو فرم اداری یا لباس تابستانه‌ای خنک از جنس الیاف طبیعی هستید تا بابت عرق کردن یا ماندن لکه‌های تیره روی مانتو نگرانی نداشته باشید، کافی است به فروشگاه آنلاین ایندو مراجعه کرده و محصول مورد علاقه خود را خریداری کنید.


Instagram

مطالب مرتبط