خانهوبلاگ
مانتو اداری تابستانه چه ویژگی دارد

مانتو اداری تابستانه چه ویژگی دارد

مانتو اداری تابستانه چه ویژگی دارد
تعداد بازدید :435
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۱۹, ۲۳:۵۴

مانتو اداری  را باید متناسب با هر فصلی انتخاب کنید. بنابراین با گرم شدن هوا و رسیدن به فصل تابستان باید مانتو اداری تابستانه خنک را انتخاب کنید. اما مانتو اداری خنک مناسب برای تابستان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ بهترین جنس برای این نوع مانتو کدام است؟ در ادامه همه این موضوعات را با هم بررس یخواهیم کرد تا خانم‌های کارمند از این پس با راحتی بیشتری در محل کار با یونیفرم اداری حاضر شوند.

در این مقاله سعی بر آن شده است در مورد ویژگی‌های مانتو اداری تابستانه نکاتی را بیان کنیم.

 

مانتو اداری مناسب برای حفظ سلامتی 

در سر کار زمانی که شما مشغول به انجام وظایف محوله هستید، عرق کردن و کلافه شدن دیگر نور علی نور است! بنابراین چرا از یک مانتو اداری تابستانه خنک و نخی استفاده نکنید که از این حجم از کلافگی نیز رها شوید. مسلماً انتخاب مانتویی که هم مناسب محل کار باشد و هم اینکه جنس مرغوب و نخی داشته باشد تا بانوان شاغل نیز بتوانند نفسی راحت بکشند شاید کمی کار سختی به نظر برسد اما اگر ویژگی‌های یک انتخاب صحیح را بدانید به ‌راحتی می‌توانید مانتو اداری خنک مخصوص تابستان را برای خود اختیار کنید.

جنس پارچه مانتو اداری یا یونیفرم اداری بسیار مهم است. سعی کنید لباس فرم اداری تابستانه را از بین جنس‌های خنک انتخاب کنید. اما چگونه به خنک بودن پارچه پی ببریم؟ پارچه‌ای خنک است که هوا به‌راحتی از لابه‌لای الیاف آن عبور کند. پارچه‌های خنک معمولاً هیچ پلاستیکی در آن به کار نرفته و همین امر سبب شده تا پارچه به بدن نچسبد. از مواردی که سبب شده تا فرد در لباس خود احساس راحتی نکند، چسبیدن لباس ‌به ‌تن موقع عرق کردن است که از آزاردهنده‌ترین موارد می‌باشد! بنابراین هنگام خرید مانتو اداری تابستانه باید پارچه شناس خوبی باشید.

 

انتخاب مانتو اداری تابستانه با الیاف طبیعی

الیاف طبیعی به کمک خنک شدن شما می‌آیند. در تهیه لباس فرم‌های اداری باید از جنس‌هایی بهره برده شده باشد که در آن‌ها از الیاف طبیعی استفاده می‌شود. زیرا الیاف طبیعی برخلاف الیاف مصنوعی اجازه جریان یافتن هوا و ردوبدل شدن هوای گیر افتاده در بین الیاف را می‌دهد. اما در پارچه‌هایی که الیاف مصنوعی دارد نه‌تنها هوا در بین الیاف پارچه جابه‌جا نشده بلکه با مواد پلاستیکی و مضری که دارند سبب عرق کردن بیشتر و درنتیجه حساسیت‌های پوستی نیز می‌شوند.

رطوبت حاصل از عرق که در مدت‌زمان زیادی روی بدن بماند و در شرایط گرما نیز قرار بگیرید برای پوست بسیار مضر است. علت آن‌هم این است که این فضا مناسب برای رشد قارچ می‌باشد. در لباس‌ها یا مانتوهایی که هیچ روزنه‌ای برای عبور هوا و جریان یافتن هوا وجود نداشته باشد باید به فکر پدیدار شدن قارچ‌ها باشید. اگر کمی پوست شما حساس باشد و یا هر روز اقدام به شستن مانتوهایی با جنس گرم نکنید ممکن است قارچ‌ها روی پوست رشد کرده و بیماری پوستی ایجاد شود. بنابراین در انتخاب نوع مانتو اداری دقت لازم را به عمل آورید. زیرا این بار فقط گرم بودن نیست بلکه بحث بیماری می‌باشد!

 

مانتو اداری تابستانه با الیاف نخی

مانتو اداری با الیاف نخی طبیعی از پرطرفدارترین جنس پارچه در بین بانوان است. زیرا در این نوع پارچه هوا به‌راحتی بین بدن و بیرون از بدن در ارتباط است و پارچه مانع از ردوبدل شدن نمی‌شود. بنابراین شما احساس خنکی کرده و دیگر دردسرهای مانتو با الیاف مصنوعی را ندارید.


الیاف نخ خاصیت جذابی داشته که در آن از طبیعت و الیاف طبیعی برای پارچه استفاده می‌شود. درواقع به پوست اجازه تنفس را می‌دهند. مزایای استفاده از پارچه نخی در لباس فرم اداری تابستانه:

  1. 1-امکان برقراری تنفس پوست برای ردوبدل شدن در هوا

  2. 2-خنک بودن پارچه مانتو اداری برای احساس راحتی بهتر

  3. 3-سبک بودن پارچه‌های نخی یونیفرم اداری برای احساس راحتی

  4. 4-عدم بو گرفتن به علت عرق کردن

  5. 5-دوام و ماندگاری بالای مانتو فرم نخی در برابر شستشو

  6. 6-شستشوی راحت مانتو فرم نخی و لکه‌گیری آسان

  7. 7-مناسب بودن قیمت مانتو اداری نخی

  8. 8-فراوان بودن مانتو اداری نخی در بازار

  9. 9-تنوع رنگ و طرح در مانتو اداری نخی تابستانه

  10. 10-عدم ایجاد حساسیت یا آلرژی روی پوست

  11. 11-عدم پرز گرفتن یا به‌اصطلاح گوله شدن مانتوهای نخی تابستانه

  12. 12-دوخت کاری راحت روی پارچه‌های نخی برای مانتو اداری تابستانه

  13. 13-ایراد آن را می‌توان آبرفت و چروک پذیری بالا نام برد.

 

مانتو فرم اداری تابستانه با الیاف کتان

از دیگر گزینه‌ها برای انتخاب یک مانتو اداری ایده ال برای تابستان مانتو کتان می‌باشد. بنابراین انتخاب مانتوهایی با جنس کتان که از الیاف گیاه کتان گرفته شده است از دیگر جنس پارچه‌هایی بوده که برای مانتو اداری تابستانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این جنس مانتو نیز در فروشگاه‌های بسیار به چشم می‌خورد. از مزیت‌های استفاده از مانتو اداری با پارچه کتان می‌توان موارد زیر را اشاره کرد:

خنکی بسیار بالای مانتو اداری کتان

خنکی بسیار بالای مانتو کتان سبب شده است تا دیگر دغدغه‌های خانم‌های شاغل کاسته شود و به علت هوای گرم به فکر استعفا نباشند! علت خنکی بیش‌ازحد آن نیز به علت الیاف طبیعی کتان می‌باشد که اجازه عبور هوا را از دو طرف می‌دهد و درواقع به پوست اجازه تنفس می‌دهد. در پارچه‌هایی با جنس‌های ضخیم تمام عبور هوا توسط الیاف پارچه بسته شده و دیگر هیچ راهی برای نفس کشیدن پوست باقی نمانده و به اصلاح پوست خفه می‌شود! اما خنک پذیری بالای کتان سبب شده تا به گزینه‌ای ایده ال برای مانتوهای تابستانه برای افراد و برای تولیدی‌های مانتو انتخاب شود.

خوش استایل بودن مانتو اداری کتان

هدف از خرید مانتو فرم تابستانه هم خنک بودن و ضد حساسیت بودن آن و هم خوش استایل بودن می‌باشد. زیرا ما قصد نداریم مانتو و یا لباسی بر تن کنیم که از ریخت افتاده باشد و ما را نامرتب نمایش دهد. بنابراین پارچه‌هایی با الیاف کتان به بازار روانه شدند تا هر دو فاکتوری که بانوان برای خرید مانتو فرم اداری در نظر دارند را برآورده کنند.

زیبایی و طرح‌های بی‌نظیر مانتو اداری کتان

خرید مانتو اداری کتان نه‌تنها برای خنک کردن است، بلکه استایل و تیپ شما را نیز حفظ می کند. بنابراین با تنوع بالایی که مانتوهای کتان دارند می‌توانید یکی از صدها مدل و رنگ را برای خود برگزینید.

سبک بودن مانتو اداری کتان

از دیگر مؤلفه‌هایی که یک مانتو اداری باید داشته باشد سبک بودن آن است که پارچه کتان این خصیصه را نیز دارا می‌باشد.


انواع دیگر پارچه‌های مناسب برای مانتو  اداری تابستانه

 از دیگر پارچه‌هایی که می‌توان برای مانتو تابستانه اداری استفاده کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مانتو اداری با پارچه شیرشکری

پارچه شیر شکری از دیگر نوع پارچه‌هایی بوده که در فصل تابستان در پارچه‌های مختلفی به کار می‌رود. این الیاف برای مناطقی که گرمای بیش‌ازحد و رطوبت را با هم به همراه دارند بسیار مورد کاربرد است. این نوع پارچه‌ها در دسته خانواده الیاف نخ پنبه قرار دارند و بافت نرم و بسیار سبکی نیز داشته که در بعضی از مانتوهای اداری تابستانه می‌توان آن‌ها را دید. این نوع الیاف کمی چروک ریز در بافت خود دارد که از چروک پذیری لباس‌های نخی می کاهد.

مانتو اداری تابستانه با پارچه فاستونی

شاید تعجب کرده‌اید! اما فاستونی در پارچه‌های نازک نیز تولید می‌شود. این پارچه‌ها به دلیل جنسی که دارند ایست بسیار خوبی داشته و برای لباس‌های فرم بسیار مناسب است.

مانتو اداری خنک با پارچه جین

از دیگر پارچه‌های مورد استفاده برای پارچه‌های مانتو اداری تابستانی می‌توان به پارچه‌های جین بسیار نازک اشاره کرد.


سبکی پارچه‌های مانتو اداری تابستانه

مورد دیگری که در انتخاب نوع پارچه مانتو اداری تابستانه مهم است، سبکی پارچه می‌باشد. حتی اگر پارچه با کیفیت و خنک انتخاب شود اما فرد در آن احساس راحتی نداشته باشد بنابراین خرید مناسبی انجام نشده است.

سبک بودن و احساس راحتی در پارچه مانتو اداری تابستانه در روزهای گرم سال بسیار حائز اهمیت است. زیرا فرد باید در هنگام کار، سنگینی لباس و یا مانتو خود را حس نکند و در آن راحت باشد. پارچه‌هایی که سنگین می‌باشند، سبب می‌شود فرد بعد از مدتی از پوشیدن آن‌ها صرف‌نظر کند.

 

بافت پارچه مانتو تابستانه اداری 

نکته دیگری که در هنگام خرید مانتو تابستانه اداری مورد توجه باید قرار دهید تراکم پارچه می‌باشد. ممکن است شما پارچه‌ای با وزن کم را انتخاب کنید ولی درعین‌حال بسیار متراکم باشد. این تراکم زیاد مانع از عبور هوا و یا تنفس پوست می‌شود. ازاین‌رو باید پارچه هم‌وزن کم و هم تراکم کمتری داشته باشد تا بتواند بدن شما را خنک نگه دارد.

 

رنگ مانتو تابستانه اداری

روشن باش تا خنک شوی!

رنگ مانتو تابستانه اداری از دیگر مواردی است که باید در فصل تابستان بدان توجه کرد. برای مثال خرید رنگ‌های تیره و مشکی مانند سرمه‌ای و قهوه‌ای یا سیاه جاذب نور است. بنابراین شما با این نوع رنگ به گرما اشاره می‌کنید که به سمت شما جذب شوید!

در علم رنگ‌شناسی و قوانین فیزیک مشخص شده است که رنگ‌های تیره سبب شده تا نور را جذب کنند و سپس تبدیل به گرما شود. بنابراین باید از این نوع رنگ‌ها در فصل تابستان استفاده نکرد. به همین دلیل است که در فصل تابستان رنگ‌های شاد و جذاب بسیاری را مشاهده می‌کنید. انتخاب مانتویی رسمی و اداری با رنگ‌های روشن و ملایم سبب می‌شود تا کمی از گرما خلاص شوید.

 

نتیجه‌گیری

مانتو اداری تابستانه باید از استاندارهای لازم برخوردار بوده تا قابل استفاده در محیط کار باشد. بنابراین در هنگام خرید مانتو رسمی برای اداره و یا شرکت خود که لباس رسمی باید پوشیده شود دقت فرمایید.

با توجه به اینکه هدف ما از کار کردن رسیدن به درآمد و سپس رفاه بیشتر است، بنابراین باید راحتی و آسایش خود را فراهم کنیم. با توجه به اینکه تابستان فصل گرم سال است، استفاده از مانتوی اداری که در فصل زمستان استفاده می‌شود، در سه ماهه تابستان زیاد مناسب به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل انتخاب مانتویی که سبب خنکی و راحتی ما در حین کار کردن شود، گزینه ‌ایده الی به نظر می‌رسد. ممکن است شما در رنگ پارچه زیاد اختیار عمل نداشته باشید، اما جنس و نوع پارچه کاملاً دست خود شما می‌باشد. پس مانتو اداری تابستانه خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که از کار کردن لذت ببرید نه اینکه برای شما زجرآور شود.

در کنار رنگ و جنس سومین گزینه‌ای هم که می‌توانید به آن توجه داشته باشید، طرح مانتوی اداری است. طرح‌های زیادی از این مانتوها در بازار موجود است. اما در انتخاب طرح به سمت طرح‌های جدید بروید. طرح‌های زیبا و جذابی که در وهله اول می‌توانند شما را شیک‌پوش‌تر جلوه نمایند و در درجه دوم هم باعث افزایش روحیه شما در زندگی خواهند بود. طرفداران این مانتوها را می‌توانید هر روز در محل‌های کار و اداره‌جات ببینید.

پیدا کردن مرکزی که بتوانید با قیمت مناسب بهترین کیفیت مانتو اداری را در اختیار داشته باشید، یکی دیگر از گزینه‌هایی است که باید به آن دقت داشته باشید. این مهم را نیز در ذهن نگه دارید که خرید یک جنس بی‌کیفیت با قیمت‌های پایین‌تر دیر یا زود شما را پشیمان خواهد کرد. برای لباس‌هایی که هر روز آنها را به تن می‌کنید باید به دنبال لباس‌هایی با کیفیت بالا بروید. هزینه کردن برای چنین لباس‌هایی که هر روز با پوست تن شما در تماس هستند، جای دروی نخواهد رفت.



Instagram

مطالب مرتبط