خانهوبلاگ
نحوه گرفتن مدرک طراحی لباس

نحوه گرفتن مدرک طراحی لباس

نحوه گرفتن مدرک طراحی لباس
تعداد بازدید :1131
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۶, ۱۲:۳۴

شرط ورود به دنیای پر زرق و برق طراحی لباس، یادگیری  و‌شرکت در دوره‌ها و اخذ مدرک طراحی لباس است. هنر جویان با شرکت در این‌دوره‌های مد و لباس، یاد می‌گیرند که چگونه ایده‌هایی که در ذهن‌شان است را با مهارت و در کم‌ترین زمان روی کاغذ ترسیم کنند. این آموزش با طراحی فیگور اندام، تناسب طولی و عرضی اندام شروع شده و به صورت پیشرفته ادامه پیدا می‌کند.

در ادامه این نوشتار در خصوص نحوه گرفتن مدرک طراحی لباس بیشتر صحبت می‌کنیم. یکی از سایت‌های معتبر در زمینه دوخت انواع مانتو شلوار فرم، مقنعه اداری، مانتو اداری، شومیز، مانتوی مزونی و … فعالیت می‌کند، سایت ایندوفرم است که شما می‌توانید هر نوع لباس یا طرح دلخواه خود را در این سایت پیدا کنید.

 

با دوره طراحی لباس بیش‌تر آشنا شوید!

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های هنری و خدماتی در خارج و داخل ایران، رشته طراحی لباس است. همچنین یکی از پرطرفدارترین دوره‌های آموزشی که افراد مشتاق به شرکت در آن هستند، دوره‌های آموزشی و گرفتن مدرک طراحی لباس است. معمولا لباس از جمله موضوعات مهمی در دنیای هنر بوده که برای همه افراد همچون هنرمندان، ورزشکاران، کودکان، نوجوانان، زنان و مردان و … اهمیت زیادی دارد. پس داشتن یک شغل خوب در زمینه طراحی کردن لباس درآمد بسیار خوب و‌ پایداری خواهد داشت.

 

در دوره طراحی لباس، چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

رشته طراحی لباس، یکی از رشته‌های بسیار پر متقاضی و محبوب به شمار می‌رود که بازار کار بسیار خوبی دارد.  نه تنها در ایران، بلکه در جهان هم افراد بسیار موفق در زمینه طراحی لباس وجود دارند که شهرت جهانی دارند.  بسیاری از افراد قصد دارند که با گرفتن مدرک طراحی لباس وارد این حوزه کاری شوند. اما قبل از گرفتن مدرک شما باید یک دوره آموزش ببینید. در این دوره‌ها تمامی فوت و فن‌های طراحی لباس را یاد می‌گیرد و پس از مدت کوتاهی می‌توانید بیزینس شخصی خود را راه‌اندازی کنید.

به طور کلی در کلاس‌های طراحی لباس و طراحی مد، دانش و مهارت‌هایی همچون خلاقیت در طراحی لباس و نوآوری‌های جدید، شناخت الگوی اولیه لباس، تحلیل لباس افراد معروف در فستیوال‌های مختلف،تحلیل و بررسی نحوه طراحی کردن طراحان مد و لباس جهان و … بررسی می‌شود. همچنین سبک شناسی در مد، نحوه درست استایلینگ، تدابیر درست و ست کردن اصولی، نحوه تطبیق رنگ لباس‌ها  و … از جمله مواردی است که در کلاس‌های طراحی لباس به هنرجویان، آموزش داده می‌شود.

در کلاس‌ و دوره‌های طراحی مد می‌توانید منابع و تمامی اطلاعاتی که لازم است در خصوص مد و لباس و پارچه داشته باشید را به روز نگه دارید و تمامی این اطلاعات به شما آموزش داده می‌شود. با دیدن فیلم و عکس‌هایی از لباس‌های متنوع افراد مشهور می‌توانید این اطلاعات را به روز کنید.

 

مدرک طراحی لباس

 

شرط لازم ورود به هنر‌ طراحی لباس و گرفتن مدرک آن چیست؟

اگر بخواهیم در خصوص هنر طراحی لباس و لازمه ورود به این هنر صحبت کنیم، در وهله اول راهنمایی‌های درست و آموزش دقیق قرار می‌گیرد. تمامی این راهنمایی‌ درست و آموزش در دوره‌های طراحی لباس گفته می‌شود. 

با ورود به هنر طراحی لباس، شما وارد یک بازار کار شده و یک منبع پر درآمد خواهید داشت و می‌توانید پر لذت هر روزتان را متفاوت بسازید. ‌ پس اگر به دنبال یک تغییر در زندگی عادی و روزمره خود هستید و قصد دارید که خالق یک هنر و زیبایی باشید، به دنیای طراحی لباس وارد شوید.

برای ورود به دنیای طراحی لباس نیاز نیست که با پارچه شناسی فصول، رنگ شناسی، نحوه ست کردن، آناتومی بدن و … آشنایی داشته باشید. تمامی این مهارت‌ها در کلاس‌های طراحی لباس به شما گفته می‌شود. پس از شرکت در دوره طراحی لباس و با گذراندن امتحان و کوییز های مربوط به آن، می‌توانید مدرک معتبر طراحی لباس را دریافت کنید و وارد دنیای طراحی لباس شوید. با داشتن مدرک معتبر می‌توانید حتی مزون مخصوص خود را تاسیس کنید.

 

مدرک معتبر برای طراحی لباس

هنرجویانی که در رشته طراحی لباس هستند، بسیار خلاق هستند و با توجه به همین خلاقیتی که دارند، به دنبال برندسازی و پیشرفت در زمینه طراحی لباس هستند. بیشتر هنرجویانی که به هنر طراحی لباس وارد می‌شوند، علاوه بر کسب درآمد، قصد دارند که به یک طراح مشهور در جهان تبدیل شوند. برخی از این افراد نیز در صورت حرفه‌ای شدن قصد دارند که به کشورهای خارجی مهاجرت کنند و این هنر را به صورت حرفه‌ای در کشور دیگر ادامه دهند.

افرادی که به این هنر علاقه دارند، می‌توانند در موسسات معتبر و بین‌المللی ثبت نام کنند و گامی را برای رسیدن به هدفشان بردارند. با داشتن مدرک معتبر خیلی زود می‌شود به هدف‌هایی نهایی دست پیدا کرد. این هنرجویان پس از اخذ مدرک طراحی لباس خیلی زود وارد بازار کار می‌شوند و حتی می‌توانند کسب و کار شخصی خود را هم شروع کنند.

مدارک معتبر بین‌المللی طراحی لباس این امکان را به شما می‌دهد که به هر کشوری که قصد دارید مهاجرت کنید و وارد بازار کار شوید و به اهداف خود دست یابید. پس اگر قصد مهاجرت دارید، حتما در دوره‌های آموزشی شرکت کنید که مدرک معتبر اعطا می‌کنند و در بیشتر کشورها این مدرک اعتبار دارد. 

 

مدرک دوره طراحی لباس

 

آموزشگاه‌ و دوره‌های طراحی لباس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

  • داشتن مشاوره مجرب: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک آموزشگاه طراحی لباس باید داشته باشد، داشتن یک مشاوره مجرب است. تمامی شرایط برای اجرای دوره‌های طراحی لباس، مدرک معتبر پس از پایان دوره، میزان شهریه، خلاصه و نکات هر دوره و جلسه، ملزومات مدرک و … از جمله مواردی است که یک مشاور باید در اختیار هنرجو قرار دهد.
  • آموزش دوره‌ها توسط یک استاد مجرب: اولین و مهم‌ترین فاکتوری که به یک آموزشگاه و دوره آموزشی اعتبار می‌بخشد، مدرس و استاد است. اعتبار یک آموزشگاه به تجربه و مهارت مدرس بستگی دارد.
  • سرفصل‌های آموزشی به روز: یکی دیگر از فاکتورهای مهم که هر آموزشگاه باید داشته باشد، سرفصل‌های آموزشی به روز است. از آنجایی که هنر طراحی لباس یک هنر جدید و به روزی است، لازم است که نکاتی که در دوره‌های آموزشی گفته می‌شود هم کاملا به روز و جدید باشد. بنابراین تمامی سرفصل‌های دوره‌های آموزش طراحی لباس باید طبق نیاز روز و به صورت اصولی طراحی شده باشد.
  • ارائه مدرک معتبر: یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهای هر آموزشگاه، اعطای مدرکی معتبر به هنر جو است. مدارکی که اعتبار بین‌المللی دارند، برای هنرجو مفیدتر بوده و او را در رسیدن به موفقیت، یاری می‌کند.

 

دوره‌ی آموزشی طراحی لباس چقدر طول می کشد؟

به طور کلی دوره‌ی آموزشی طراحی لباس و دریافت مدرک آن با توجه به هر موسسه‌ای تعیین می‌شود. نمی‌توان یک زمان ثابت برای همه موسسات در نظر گرفت.  اما به طور کلی اکثر برنامه‌های آموزش و طراحی لباس بین ۹ ماه تا ۲ سال طول می‌کشد و پس از ارزیابی کامل، مدرک معتبر صادر می‌شود.

 

سخن‌پایانی

در این مقاله در خصوص مدرک طراحی لباس صحبت کردیم. با گرفتن مدرک طراحی لباس می‌توانید وارد بازار کار شوید و بیزینس شخصی خود را راه‌اندازی کنید. دوره‌های آموزش طراحی لباس و گرفتن مدرک هم ‌بین 9 ماه تا دو سال طول می‌کشد. همچنین می‌توانید انواع لباس مزونی، مانتو و مقنعه اداری، مانتو و شلوار اداری و … را از سایت ایندوفرم تهیه کنید.


Instagram

مطالب مرتبط