خانهوبلاگ
چگونه یونیفرم اداری خود را با فصل ها هماهنگ کنیم؟

چگونه یونیفرم اداری خود را با فصل ها هماهنگ کنیم؟

چگونه یونیفرم اداری خود را با فصل ها هماهنگ کنیم؟
تعداد بازدید :679
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۱۹, ۲۳:۴۵

کمد لباستان را باز کنید. برای هر فصل چند دست یونیفرم اداری مناسب دارید؟ پالتو، دستکش، پوتین یا کلاه برای زمستانتان تامین است؟ تابستان چطور؟ معمولا تغییر فصول را به وضوح با تغییر لباس آدم ها در کوچه و خیابان می بینیم. تغییر فصل نه تنها در حجم و ضخامت لباس ها بلکه بر رنگ و جنس آنها نیز موثر است. با آمدن هر فصل لباس هایی که مخصوص آن روزهاست را از کمد خود بیرون آورده و می پوشید. زندگی در کشوری که دارای چهار فصل است این شرایط را ایجاب می کند که لباس متناسب با همه فصول را در کمد لباستان داشته باشید. در کشورهای اسکاندیناوی که حتی ماه های تابستان را نیز با روزهایی سرد و خنک پشت سر می گذارند این وضع کمی متفاوت است. این تغییر در لباس تنها مختص به لباس های بیرون از منزل که برای گردش یا خرید می روید نیست. تغییر فصل بر تغییر در یونیفرم اداری شما نیز موثر است. در فصل گرم که لباس فرم های نازک و با رنگ روشن می پوشید جای خود را به مانتو اداری های ضخیم و با رنگ های تیره و حتی جنس هایی مثل چرم در زمستان می دهد تا تحمل شرایط را برایتان فراهم کند، و این امر به دلیل گذراندن ساعت های زیادی در طول روز در محل کارتان بیشتر مورد توجه است. اما مساله اینجاست که در هر فصل چگونه بپوشیم؟ با ما همراه باشید.


خرید اینترنتی مانتو فرم از طریق لینک زیر:

خرید اینترنتی مانتو اداری و مانتو فرم


یونیفرم اداری خود را زمستانی کنید

همه ما فصل سرد را با سرما و یخبندان در کوچه و خیابان می شناسیم. برای تحمل فصل سرد مجبور به پوشش حجیم تر و گرم تر هستیم. اما اینکه چگونه باید یونیفرم اداری خود را طبق این فصل هماهنگ کرده و بپوشید بستگی به شغلتان دارد. پستچی هایی را تصور کنید که با موتور و در فضای باز باید نامه رسانی کنند. اگر در فصل گرم سال که نامه ای برایتان می آورند دقت کنید اغلب یونیفرم ویژه ای با آرم شرکت پستی محل کارشان به تن دارند؛ اما همان پستچی ها را در فصل زمستان شاید نشناسید. با وجود کاپشن مردانه، کلاه، شال گردن و حتی پوتین دیگر علامتی از یونیفرمشان نخواهید دید. یا مثلا خانم های شاغل خواه کارمند بوده خواه معلم در فصل زمستان با مانتو اداری ضخیم در محل کارشان ظاهر می شوند؛ ضمن اینکه این فصل رنگ های تیره تر را می طلبد. شما چطور؟ آیا شاغلید؟ در کمد لباستان برای زمستان چه آماده دارید؟ اگر حتی با ماشین شخصی خودتان رفت و آمد می کنید حتما کلکسیون لباس های گرم را در کمدتان به عنوان ذخیره داشته باشید. چند نمونه از آنها شامل موارد زیر است:

دستکش همراه با یونیفرم اداری، اگر از نوع چرمی یا پشمی باشد خیلی بهتر است.

چکمه، اگر در شهری زندگی می کنید که هر سال برف های سنگین می بارد چکمه های بلند و البته رسمی برای محل کارتان لازم است.

نیم بوت، برای روزهای سردی که بارندگی های سنگین ندارند.

کاپشن، مخصوص روزهای بارانی است.

پالتو، هرچه قدر گرم تر و خزدارتر مناسب تر برای روزهای خیلی سرد سال.

شال گردن، برای پوشاندن گردنتان در روزهای یخبندان وسرد.

کلاه، می تواند هم گوش ها و هم سرتان را از سرما محافظت کند.

لباس های زمستانی بالا را حتما در کلکسیون خود داشته و برای رفتن به محل کارتان نیز بپوشید؛ حتی اگر در یک محیط بسته مثل ادارات کار می کنید و مانتو اداری ضخیمی به تن دارید، هیچگاه لباس زمستانی را فاکتور نگیرید. رنگ های نسبتا رسمی برای این محیط ها را انتخاب کنید.



معرفی پارچه های زمستانی برای انواع مانتو




بهار را چگونه با لباس اداری خود ست کنیم

فصل بهار را متفاوت تر از زمستان شروع می کنیم. دیگر از سرمای سخت و بارش های سنگین خبری نیست. نسیم ملایم، باران نم نم و هوای خنک مقدمات درآوردن لباس های مخصوص این فصل را فراهم می کند. درست است که زمستان پایان یافته اما هنوز هوای سرد جریان دارد و بهتر است از پلیورهای بافت یا لباس های جین استفاده کنید. یکی از خوبی های بهار پوشیدن لباس هایی با رنگ های روشن است. مثلا اگر از یکنواختی رنگ یونیفرم اداری خود خسته شده اید از پلیورهای به رنگ های روشن برای رفتن به محل کارتان استفاده کنید. اینگونه با یک تیر دو نشان زده اید؛ از طرفی لباس اداری خود را از یکنواختی درآورده اید و از یک سو لباس گرم برای زمانیکه هوا ناگهان سرد شود را با خود به همراه دارید. بهار فصل زندگی دوباره و شکوفا شدن گل هاست؛ بنابراین از پوشیدن لباس های رنگی خود نترسید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای رفتن به محل کارتان بهتر است لباس های گرمی را که در طیف رنگی مناسبی برای مکان های رسمی است، انتخاب کنید. به چند نکته مهمی که در پوشش بهاری خانم ها باید رعایت شود توجه کنید:

  1. پیراهن یا ژاکت گرم خود را با کفش هایتان ست کنید. 

  2. اگر به فصل بهار خیلی علاقه مند بوده و دوست دارید در عین رسمی بودن ظاهر اداری خود، لباس هایتان را با هم ست کنید این روش مناسبی است. می دانیم که داشتن ظاهر زیبا برای محیط های کاری لازم و ضروری است. داشتن مانتو فرم بر تن در حالیکه با یک ست بهاری تلفیق شده باعث جذابیت بیشترتان در محل کار می شود. اگر قصد دارید ژاکتی پشمی و دکمه دار روی مانتو خود بپوشید آن را با کیف یا کفشتان ست کنید؛ مثلا یک ژاکت به رنگ طوسی که گل های کوچک بهاری روی آن کار شده را با کیف هم رنگ و هم جنسش ست کنید؛ یا بلوز جین خود را با یک جفت کفش راحتی از همان جنس بپوشید. این یک تنوع زیبا در تیپ و ظاهرتان خواهد بود.

  3. رنگ سبز در یونیفرم اداری معجزه می کند. 

  4. از آنجا که در محیط های اداری محدودیت هایی در پوشش وجود دارد، می توانید یک سویشرت به رنگ سبز یا با ترکیبی از این رنگ بپوشید. اگر یونیفرم اداری تان به رنگ تیره ست می توانید یک سویشرت بهاره سبز رنگ بپوشید. رنگ سبز رنگ بهار و زندگی دوباره ست و مناسب محیط های رسمی نیز هست. چه رنگی از سبز زیباتر؟
  5. رنگ هایی روشن با تن پایین را در یونیفرم اداری تان امتحان کنید. مانتو و شلوارتان مشکیست؟! خوب به راحتی می توانید تغییر چشمگیری در آن ایجاد کنید. به جای استفاده از پلیور یا پالتو درحالیکه هوا چندان سرد نیست، یک بلوز آستین دار به رنگ گلبهی را زیر مانتو خود پوشیده به طوریکه آستین هایش بلند تر از آستین مانتو باشد و با یک کیف به این رنگ ترکیبی زیبا ایجاد کنید. اینگونه در نگاه دیگران نیز یک فرد خوش سلیقه به نظر خواهید آمد.

  6. از دستمال گردن یا روسری استفاده کنید.

  7.  یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای ایجاد تنوع در لباس اداری استفاده از روسری است. روسری های بلند و پشمی دور گردن به رنگ های مختلف می تواند ظاهری جلوه گر را در شما ایجاد کند. اگر جزء آن دسته از کارمندان هستید که علاقه مند به عوض کردن ظاهرشان هستند حتما این گزینه را از نظر بگذرانید و امتحان کنید.
  8. رنگ خردلی را در لباس اداری فراموش نکنید. یکی از بهترین رنگ ها که ترند بهار محسوب می شود خردلی است. از آنجا که در اغلب سازمان ها و شرکت های ایران یونیفرم اداری به رنگ های تیره است، ایجاد یک کنتراست روشن و متناسب با این محیط ها آنهم در فصل بهار ظاهر منحصر به فردی را در شما به وجو می آورد. یکی از بهترین رنگ ها خردلی است. به هر حال بهار است و زیبایی در نهاد همه بیدار می شود.

نکات بالا نمونه هایی جهت داشتن استایل بهاری برای اغلب خانم هاست. با الهام گرفتن از این چند نکته کوتاه و مختصر می توانید حس زیبای بهار را با خود به محل کارتان برده و حتی پرچمدار ایجاد این تنوع در میان همکارانتان باشید.


یونیفرم اداری با تم تابستانی بپوشید


چگونه؟ اینکه چطور تابستان ها را با یونیفرم های به رنگ تیره آنهم برای چندین ساعت در روز تحمل کنیم خود شرایط سختی را در تصمیم گیری ایجاد می کند. هوای گرم و غیر قابل تحمل در این فصل به ویژه در ماه های تیر و مرداد که همه را کلافه می کند پوشش کم و نازک را می طلبد. اما در محل کار که مجبور به پوشیدن مانتوهای رسمی هستیم چگونه خود را با این شرایط مطابقت دهیم؟ اگر محیط کارتان اجباری در پوشش صد در صد هماهنگ وارد نمی کند، خوب چه چیز از این بهتر؟! می توانید از یونیفرم اداری روشن استفاده کنید. به چند پیشنهادی که در ادامه آمده توجه فرمایید:

  1. از یونیفرم اداری راه راه با زمینه روشن استفاده کنید.

  2.  یکی از این نمونه ها مانتویی با خطوط آبی و زمینه سفید است. این مدل مانتو را می توان با مقنعه و شلوار مشکی ست کرد؛ اینگونه هم ظاهر رسمی خود را حفظ و هم لباس تابستانی و خنکی پوشیده اید.
  3. از صندل استفاده کنید.

  4.  می توانید صندل های ظریف و زیبا بپوشید. با پوشیدن جوراب مناسب از صندل هایی که زیاد باز نیستند و حالت رسمی خود را حفظ می کنند استفاده کنید. صندل می تواند گرمای تابستان را برایتان تقلیل دهد.
  5. پارچه های شل و خنک را انتخاب کنید.

  6.  می توانید یک پارچه خنک مثل کرپ حریر انتخاب کرده و مانتو و شلوار اداری تان را با آن بدوزید. پارچه های خنک مخصوص این فصل بوده و در آنها گرمای کم تری را احساس می کنید.
  7. عینک آفتابی را فراموش نکنید. اگر شغلتان یه گونه ایست که ممکن است در طول روز بیرون رفته و کارتان را در جایی دیگر انجام دهید هیچگاه در این فصل عینک آفتابی را فراموش نکنید. در این شرایط مانتو اداری خنک و عینک آفتابی از ملزومات شغل شماست.

پیشنهادات بالا صرفا جهت ایده گرفتن شماست. با رعایت این نکات می توانید روزهای گرم سال را در محل کارتان قابل تحمل تر کنید. فراموش نکنید که این روزها به خاطر شدت تابش آفتاب ممکن است اعصاب را نیز تحریک کرده و تحمل بسیاری از ما را کاهش دهد؛ و در نتیجه کارمان را به درستی انجام ندهیم. پس تا جایی که در حوزه اختیارتان است از لباس های خنک استفاده کنید.


تم پاییزی و تاثیر آن در مانتو فرم


پاییز فصل متبوع و مورد علاقه بساری از ماست. خلاص شدن از گرمای تابستان با آن روزهای بلندش را هیچکسی نیست که دوست نداشته باشد. این فصل به ویژه برای شاغلان نوید بخش چند ماه آسایش از کلافه شدن های تابستان است. با آمدن پاییز به ویژه از ماه آبان همه ما سراغ کمد لباسمان رفته و گرم ترین ها را بیرون می آوریم. اوایل این فصل را با همان پلیور یا سویشرت های بهاری خود می توان طی کرد. اما با نزدیک شدن به اواسط پاییز هوا سرد تر شده و پالتوهای پاییزی بیشتر خود را بر تن مردم در کوچه و بازار نشان می دهند. در این فصل نیز می توان لباس های گرم خود را با مانتو و کت و شلوار اداری تان بپوشید. نکات زیر زاهمای خوبی برای شما در این فصل برای انتخاب یونیفرم اداری است:

  • مانتوهای کتی بپوشید.

    مانتوهای کتی که در یکی دوسال اخیر مد شده و به وفور در بازار پیدا می شوند، مانتو اداری بلند و نسبتا گرمی برای محل کار به حساب می آیند. رنگ های خنثی آیونیفرم اداری به شکل مانتو کتی را انتخاب کنید. خاکستری، طوسی، مشکی و گاهی بادمجانی از نظر رنگ و سبک مناسب این فصل هستند.

  1. یقه اسکی ها گزینه مناسبی برای این روزها به شمار می آیند.

  2.  اغلب مانتوهای کتی و یونیفرم اداری یقه های بازی حتی تا زیر سینه دارند؛ بنابراین می توانید به راحتی یک یقه اسکی بپوشید. هم گرم و زیباست و هم اندام شما را کشیده تر نشان می دهد. یقه اسکی ها مناسب صبح های سرد پاییز اند؛ پس اگر هر روز باید تا محل کارتان پیاده روی کنید این مدل لباس ها می توانند دوستان گرم خوبی برایتان باشند.

  3. شلوارهای ضخیم و پشمی بپوشید.
  4.  خوشبختانه این روزها انواع شلوار و در جنس و کیفیت های متفاوت را می توان در بازار یافت. شلوارهایی که جنسی نرم و پشم مانند دارند می توانند گزینه مناسبی برای محل کارتان باشند. این شلوارها جدا از گرم بودن راحت و انعطاف پذیر نیز هستند؛ بنابراین در اداره و هنگام نشستن موذب نخواهید بود.
  5. پلیور یا سویشرت های چرم گرمتان خواهند کرد. بسیاری از مردم از این اکسسوری خوب در فصل برگ ریزان استفاده می کنند. لباس های چرمی زیبا و شیک بوده و برخلاف ظاهرشان که همه فکر می کنند جلودار سرما نیست گزینه مناسبی برای این فصل به حساب می آید. یک سویشرت کوتاه چرم روی مانتو اداری ظاهری زیبا و رسمی به شما خواهد داد. در کمد لباستان حتما داشته باشید.

کلام آخر اینکه تغییر فصل یکی از بهترین فرصت ها برای تغییر در ظاهرتان است. اگر یکنواختی در محل کارتان را دوست ندارید و همیشه اهل تغییر ظاهرتان بوده اید به شما توصیه می کنیم از تغییر فصل ها جهت تغییر ظاهر همیشگی یونیفرم اداری خود استفاده کنید. تنها با شناخت مختصری از رنگ و جنس لباس در  هر فصل می توان یک طراح لباس خوب برای خود بود. اینکه با آمدن هر فصل چه رنگی را در ترکیب لباس های خود اضافه کنید یا چه جنس لباسی برای تحمل شرایط سخت و آسان آن فصل بپوشید کار سختی نیست. کافیست با توجه به سلیقه و دانشتان در این باره چند دست لباس مناسب هر فصل را داشته و با یونیفرم اداری خود ترکیب کنید تا تنوع و تفاوت را به ظاهرتان دهید.



Instagram

مطالب مرتبط