خانهوبلاگ
در قرار ملاقات‌های رسمی و اداری چه لباسی بپوشیم؟

در قرار ملاقات‌های رسمی و اداری چه لباسی بپوشیم؟

در قرار ملاقات‌های رسمی و اداری چه لباسی بپوشیم؟
تعداد بازدید :548
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۶, ۱۲:۲۷

قرار گرفتن در موقعیت‌ها و شرایط گوناگون، استایل مخصوص به خود را می‌طلبد. برای مثال لباس‌های روزمره یا مناسب دورهمی، با لباس رسمی محل کار متفاوت هستند. آیا شما هم نمی‌دانید چه لباسی برای قرار ملاقات‌های رسمی و اداری مناسب است؟ با پوشیدن لباس‌های مناسب، استرس شما کاهش پیدا کرده و بهتر می‌توانید خودتان را در موقعیت‌های کاری و شغلی به اثبات برسانید.

لباس انتخابی شما برای ملاقات‌های اداری، باید علاوه بر شیک و تاثیرگذار بودن، کاملا رسمی باشد. در این مطلب از ایندوفرم قصد داریم با توجه به انواع سلیقه‌ها و شخصیت‌ها، لباس‌های مناسب ملاقات‌های رسمی را برای زنان و مردان را بررسی کنیم.

 

لباس‌های رسمی و اداری مناسب خانم‌ها

برخی ارگان‌ها یا سازمان‌ها، فرم مخصوص به خود را داشته و شما را ملزم به پوشیدن کت و شلوار و مقنعه می‌کنند. اما در برخی محیط‌های کاری، انتخاب لباس بر عهده کارکنان است و شما اجازه دارید سبک و استایل مخصوص به خود را داشته باشید.

مانتو

استفاده از مانتو اداری به عنوان لباس رسمی، نیازمند دقت و توجه زیادی است. شما باید در خرید مانتو سختگیر بوده و مدل‌هایی را خریداری کنید که دارای خطوط شکسته و صاف باشند. بدین صورت می‌توانید به عنوان فردی جدی و قانونمند در ملاقات‌های رسمی و اداری حضور پیدا کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم از مانتو‌های کتی با رنگ‌های سنگین و خنثی استفاده کنید. بنابراین مانتوهای طرح دار خریداری نکرده و لباسی ساده و خوش دوخت به تن کنید. رنگ‌های سنگینی مثل سرمه‌ای، زرشکی، مشکی و قهوه‌ای مناسب استایل‌های رسمی هستند. رنگ‌های خنثی و روشنی مثل طوسی و آبی روشن نیز می‌توانند برای قرار‌ ملاقات‌های رسمی و اداری مناسب باشند.

همچنین می‌توانید مانتو کتی و شلوار ست آن را با هم استفاده کرده و استایلی شیک و رسمی داشته باشید. در فصول سرد نیز می‌توانید بر روی مانتو خود از پالتو یا بارانی استفاده کرده و قبل از ورود به محیط‌های رسمی، آن‌ را در بیاورید. البته پیشنهاد ویژه ما به عنوان پوشش مناسب زیر پالتو و بارانی، استفاده از پیراهنی با آستین و قد بلند است.

مانتو شلوار اداری و رسمی

شال یا روسری

شما می‌توانید در ملاقات‌های رسمی و اداری، شال یا روسری بپوشید. شال و روسری‌های ابریشمی جایگزین خوبی برای جنس نخی بوده و مناسب استایل‌های اداری هستند. در مقابل، شال و روسری‌های نخی برای استایل‌های اسپرت و دخترانه مناسب بوده و پیشنهاد نمی‌شوند. جنس حریر نیز انتخاب مناسبی برای شال و روسری ملاقات‌های رسمی نیست.

شما می‌توانید در فصل زمستان با اضافه کردن شال گردن، تاثیرگذاری استایل خود را چند برابر کنید. به عنوان مثال شال گردن زرشکی یا قرمز انتخاب خوبی برای به کار رفتن در استایل مشکی بوده و هماهنگی زیادی با آن دارد.

شلوار رسمی

پوشیدن شلوار رسمی در قرار ملاقات‌های رسمی و اداری بهترین گزینه است. شلوار‌های جین برای ست‌های اسپرت کاربرد داشته و مناسب جلسات کاری نیستند. در مقابل، شلوار‌هایی از جنس کرپ یا کتان می‌توانند برای جلسات و مصاحبات کاری مورد استفاده قرار بگیرند.

جنس پارچه، نوع برش و دوخت آن نشان دهنده رسمی بودن شلوار است. از این رو پوشیدن شلوار‌های خیلی تنگ پیشنهاد نمی‌شود. همچنین متناسب بودن قد شلوار با فرم اندام، یکی از نکات مهم در انتخاب شلوار رسمی است.

کیف و کفش رسمی

کیف‌های ساده و جادار، مناسب استایل رسمی و جلسات کاری هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای به همراه داشتن وسایل روزمره، کیف‌هایی از جنس چرم و برای به همراه داشتن لپ تاپ، کیف مناسب آن را استفاده کنید. همچنین کفش‌ها نقش مهمی در استایل شما داشته و نشان دهنده شخصیت شما هستند.

رسمی بودن کفش، اولین معیار مهم در انتخاب آن برای استایل‌های اداری است. کفش‌های فانتزی یا کفش‌هایی که پاشنه‌های خیلی بلندی دارند، مناسب فضا‌های رسمی نیستند. کفش‌های ساده و پاشنه کوتاه انتخاب مناسبی برای ملاقات‌های رسمی و کاری هستند. در مقابل پوشیدن کفش‌های اسپرت، پاپیون دار، جلوباز و… انتخاب مناسبی نبوده و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شوند.

 

نکات مهم استایل رسمی زنانه

برای اینکه بتوانید علاوه بر خوش استایل بودن، کاملا جدی و رسمی به نظر برسید باید به اصول کلی استایل رسمی زنانه واقف باشید. در ادامه شما را با این اصول آشنا کرده و نکات مهم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

رسمی بودن

در استایل‌های رسمی، علاوه بر نوع لباس، به جنس پارچه و رنگ آن نیز توجه کنید. برای مثال یک کت و شلوار زرد رنگ متناسب با یک استایل رسمی نیست. بنابراین استفاده از رنگ‌های خنثی و ملایم، لازم است. همچنین جنس پارچه نیز اهمیت بالایی داشته و در صورت مناسب نبودن آن، شما را در ست کردن استایل رسمی دچار اشتباه می‌کند.

نداشتن آرایش غلیظ

برای قرار ملاقات‌های رسمی و اداری آرایش زیادی نداشته و از رژ لب جیغ استفاده نکنید. همچنین از یک کرم رنگ پوست استفاده کرده و میکاپ ساده‌ای داشته باشید.

استفاده نکردن از اکسسوری‌های فانتزی

اکسسوری‌های فانتزی مثل جواهرات و زیورآلات درشت و گوناگون، مناسب استایل‌های رسمی نیستند. برای اینکه بتوانید در یک ملاقات اداری شیک به نظر برسید؛ از گوشواره‌های میخی، دستبند‌های ظریف یا ساعت مچی استفاده کرده و در استفاده از اکسسوری‌ها زیاده روی نکنید.

استایل رسمی برای خانم ها

نپوشیدن لباس‌های تنگ و اور سایز

لباسی که برای ملاقات‌های رسمی و اداری انتخاب می‌کنید باید متناسب با فرم و سایز بدن شما باشد. بنابراین برای جلوگیری از نامرتب به نظر رسیدن، لباس‌های خیلی تنگ یا گشاد انتخاب نکرده و لباس مناسب فرم بدن خود را بخرید.

 

لباس‌های رسمی و اداری مناسب آقایان

در ادامه آیتم‌های مناسب در استایل رسمی مردانه را معرفی کرده و آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

کت و شلوار

یکی از‌ایده‌آل‌ترین انتخاب‌های مردان برای ملاقات‌های رسمی و اداری، پوشیدن کت و شلوار رسمی مردانه است. در انتخاب کت و شلوار، به سادگی و تمیز بودن دوخت و خطوط آن توجه کرده و لباسی را خریداری کنید که کاملا فیت تن شما باشد. همچنین در انتخاب رنگ، به سنگینی و تیره بودن آن توجه داشته و کت و شلوار مشکی، سرمه‌ای، خاکستری یا نوک مدادی بخرید. مهم‌ترین معیار در انتخاب کت و شلوار رسمی، توجه به رنگی است که به شما بیاید و علاوه بر کلاس کاری بالای ظاهر، در شیک پوشی شما نیز موثر باشد.

پیراهن مردانه

در خرید پیراهن مردانه، رنگ‌های سفید یا آبی روشن را انتخاب کنید. همچنین پیراهن‌هایی با یقه‌ایستاده انتخاب مناسب‌تری از یقه‌‌های دکمه دار هستند. علاوه بر این‌ها سعی کنید پیراهن شما رنگ تیره نداشته باشد تا به همراه کت و شلوار تیره، تضاد جذابی را در استایل شما ایجاد کند.

کفش مردانه

انتخاب کفش مناسب، باعث تکمیل استایل شما شده و در جذابیت ظاهریتان نقش مهمی دارد. پیشنهاد می‌کنیم در ملاقات‌های اداری کفش رسمی پوشیده و به تمیز بودن آن‌ها توجه کنید. واکس زدن کفش‌هایتان، نشان دهنده توجه شما به جزئیات بوده و در جذابیت استایل شما نقش مهمی دارد.

اکسسوری مردانه

در صورت به همراه داشتن اسناد و مدارک، کیف دستی اداری انتخاب مناسبی به عنوان اکسسوری است. همچنین می‌توانید با انتخاب کیف دستی مردانه باریک چرم، جذابیت ظاهری استایل رسمی خود را دو چندان کنید. دکمه سر آستین و ساعت مچی نیز از اکسسوری‌های مردانه مناسب در ملاقات‌های رسمی هستند.

 

نکات مهم استایل رسمی مردانه

استایل رسمی مردانه

با توجه به نکات مهمی که در ادامه گفته می‌شود، جذابیت استایل خود را افزایش داده و در فضاهای اداری و رسمی، با اعتماد به نفس بالا حضور پیدا کنید.

ست کردن آیتم‌های به کار رفته در استایل

توجه داشته باشید که ست بودن آیتم‌های استایل شما، از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو به ست بودن کمربند با کت و شلوار توجه کرده و جوراب‌هایتان را با رنگ شلوار یا کفش خود ست کنید. همچنین می‌توانید ژاکت را جایگزین کت کرده و آن را با شلواری مناسب، در استایل خود به کار ببرید.

کراوات

استفاده از کراوات در استایل رسمی ضروری نیست، اما می‌تواند در جذابیت استایل شما تاثیر زیادی بگذارد. پیشنهاد می‌کنیم برای حرفه‌ای به نظر رسیدن در ملاقات‌های اداری، از کراوات ابریشمی و باکیفیت استفاده کنید.

آرایش مو

مو‌های درهم و برهم، شما را شلخته نشان داده و باعث کاهش تاثیر‌گذاری شما در ملاقات‌های رسمی و اداری می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم مو‌های کوتاه و مرتبی داشته و به آرایش آن‌ها توجه کنید.

استفاده از عطر و ادکلن

همیشه تمیز و خوشبو باشید و از عطر و ادکلن استفاده کنید. البته رایحه‌های خیلی تند مناسب قرار ملاقات‌‌های رسمی و اداری نبوده و بهتر است عطر یا ادکلن شما کاملا ساده باشد.

توجه به جزئیات

به جزئیات دقت کرده و با لباسی تمیز و اتو کشیده در ملاقات‌های رسمی و اداری حاضر شوید. همچنین دکمه‌های لباستان را سفت کرده و به کوتاهی ناخن‌های خود توجه کنید. لباس‌های راحت به تن کرده و سعی کنید به جنس آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای مثال جنس شیمیایی عرق را به خود جذب کرده و لباس کتان، به راحتی چروک می‌شود.

 

سخن پایانی

در پایان به یاد داشته باشید که استایل رسمی مناسب شرکت در کنفرانس، کنسرت، جشن یا مهمانی رسمی شبانه است. پیشنهاد ویژه ما برای استایل رسمی زنانه، استفاده از مانتو فرم به همراه شلوار ست آن است. پیراهن و کت و شلوار نیز به عنوان جذاب‌ترین استایل مردانه در قرار ملاقات‌های رسمی و اداری شناخته می‌شود. شما می‌توانید مانتو شلوار اداری خود را از وبسایت ایندوفرم به عنوان یکی از برند‌های ایرانی پوشاک آقایان و خانم‌ها، سفارش داده و لباس فرم مشخصی برای شغل خود داشته باشید.



Instagram

مطالب مرتبط