خانهوبلاگ
نکات و روش های نگهداری صحیح مانتو فرم

نکات و روش های نگهداری صحیح مانتو فرم

نکات و روش های نگهداری صحیح مانتو فرم
تعداد بازدید :169
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۶, ۱۳:۲۸

مانتو فرم لباس رسمی خانم‌ها در محیط‌های کاری است و مانند هر لباس رسمی دیگری برای حفظ کیفیت، به نگهداری و توجه نیاز دارد. با توجه به نوع پارچه و دوخت مانتو، راهکارهای متفاوتی برای نگهداری صحیح آن وجود دارد. بعضی از مانتوهای فرم برای اینکه ظاهر و ایستایی خود را حفظ کنند به اتو کشیدن نیاز دارند در حالی که بعضی دیگر از آنها با اتو کشیدن دچار مشکل می‌شوند. برای آشنایی با نکات و روش های نگهداری صحیح مانتو فرم ادامه این مطلب از ایندو فرم را دنبال کنید.

 

عوامل موثر در نوع نگهداری از مانتو فرم

انواع مانتو فرم از جنس‌های مختلف طبیعی و ترکیبی طراحی و تولید می‌شود که هر کدام از آنها مشخصات متمایزی دارند که لازم است در نگهداری به آنها توجه بشود. برای مثال مانتوهایی که از جنس مخمل کبریتی هستند اگر مستقیم با اتوی خانگی اتو شوند از شکل می‌افتند و به اصطلاح کوبیده می‌شوند. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی بهتر است قبل از انجام کارهای نگهداری مانتو فرم مثل شستشو یا اتو زدن آنها، مشخصات پارچه مورد بررسی قرار بگیرد.

بعضی از پارچه های مانتو فرم مثل اکریلیک، پلی استر، تور و ابریشم به سختی بدون آسیب دیدن اتو می‌شوند و بهتر است در هنگام نگهداری آنها به حساسیتی که دارند توجه بشود. به غیر از جنس پارچه مانتو فرم، دوخت و اکسسوری های مورد استفاده در آن نقش مهمی در نوع نگهداری از مانتو فرم دارند. بعضی از انواع مانتو فرم که ظرافت‌ها و جزئیات بیشتری دارند و معمولا از جنس پارچه‌های حساس و باکیفیت هستند بهتر است برای تمیزی و نگهداری به خشکشویی تحویل داده بشوند.

مدل جدید مانتو فرم

اهمیت نگهداری صحیح مانتو فرم اداری

مانتو فرم اداری پوششی است که کارکنان موسسات و شرکت‌هایی که با مشتری و ارباب رجوع سروکار دارند از آن در محیط‌های کاری استفاده می‌کنند. مانند لباس‌های رسمی دیگری که در کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرند، در نگهداری و پوشیدن مانتو فرم هم لازم است تمیزی و آراستگی آن حفظ بشود. نگهداری پوشش رسمی مانتو فرم اداری بخشی از وظایف روزانه خانم‌های شاغل است و بدون رعایت نکات مهم در نگهداری صحیح مانتو فرم، این لباس در مدت کوتاهی کهنه شده و عملکرد اولیه خود را از دست می‌دهد.

 

ترفندهای طلایی برای مراقبت از مانتو فرم

اگر قصد دارید مانتو فرم خود را اتو بزنید با خواندن مطلب نحوه اتو زدن مانتو بر اساس نوع پارچه می‌توانید روش درست انجام این کار با توجه به جنس مانتو را پیدا کنید. اما جدا از اتو زدن، مجموعه ای از ترفندها برای پوشیدن و مراقبت از مانتو فرم وجود دارد که خانم‌های شاغل با توجه به آنها می‌توانند در محیط کار احساس راحتی و اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشند.

مانتو را با دکمه باز آویزان نکنید

بعد از اتو زدن مانتو فرم لازم است به آن زمان داده شود تا خشک و خنک شود. در این مدت به هیچ وجه نباید دکمه های مانتو باز باشد و حداقل دکمه بالا و وسطی مانتو بهتر است بدون ایجاد چروک در آن قبل از آویزان شدن بسته بشود. این کار باعث می‌شود اتوی مانتو فرم اداری حفظ بشود و در محدوده کمر و سینه آن چروک ایجاد نشود.

قبل از پوشیدن اتو نکنید

پوشیدن مانتو درست بعد از اتو زدن وقتی که هنوز خنک و مرطوب است باعث چروک شدن مانتو و مشکلات دیگر می‌شود. بهتر است قبل از پوشیدن مانتو آن را آویزان کرده و اجازه بدهید رطوبت و حرارت آن با محیط یکسان بشود. در این مدت همان طور که در ترفند قبلی دیدید بهتر است دکمه های مانتو بسته باشد. بعد از حدود نیم ساعت می‌توانید مانتو را پوشیده و آماده رفتن به محل کار بشوید.

طراحی مانتو فرم را حفظ کنید

در طراحی مانتو فرم اداری با توجه به ساعت‌های طولانی استفاده خانم‌های شاغل از این لباس به راحتی و کیفیت بالای پارچه و دوخت توجه می‌شود. اما به هر ترتیب بعضی از خانم‌های شاغل ممکن است خیلی در مانتو فرم اداری خود احساس راحتی نداشته باشند. تا زدن آستین‌ها یا باز گذاشتن دکمه های اضافی و ناراحت بعضی از راهکارهایی است که در این موارد امتحان می‌شوند. این کار باعث می‌شود مانتو فرم زیبایی و رسمی بودن خود را تا حد زیادی از دست بدهد که به هیچ وجه نتیجه مورد انتظار افراد و مدیران کسب‌وکارها نیست.

مانتو فرم

استفاده متوازن از اکسسوری

راهکار دیگری که خانم‌های شاغلی که مانتو فرم می‌پوشند از آن برای متمایز کردن پوشش خود استفاده می‌کنند استفاده از اکسسوری و البته آرایش است. در حالی که استفاده متوازن از اکسسوری می‌تواند باعث بهبود استایل و اعتماد به نفس خانم‌ها بشود، استفاده افراطی باعث می‌شود توازن حرفه ای لباس به هم بخورد. همین مشکل در مورد آرایش هم پیش می‌آید و با استفاده بیش از حد از آرایش، استایل حرفه ای خانم‌های شاغل تا حدی به هم می‌ریزد.

تمرکز روی کیفیت و دوام

مانتوهای فرم اداری که از جنس‌های ترکیبی و پلاستیکی بد هستند برخلاف چیزی که ممکن است تصور بشود بسیار حساس هستند و با کوچک‌ترین اشتباه در تنظیم درجه آب هنگام شستشو یا توجه نکردن به شرایط اتو زدن دچار مشکل می‌شوند. در مقابل، وقتی مانتو فرم اداری از جنس پارچه باکیفیت و مرغوب باشد و مطابق استانداردهای مد طراحی بشود، نگهداری ساده‌تری دارد و بر افزایش بازدهی فرد و مجموعه تاثیر می‌گذارد. توجه به کیفیت پارچه یکی از نکات و روش های نگهداری صحیح مانتو فرم است که در مورد هر مانتویی مشخصات خاص خودش را دارد.

مواظب سرآستین‌ها باشید

خانم‌هایی که در محیط‌های دفتری کار می‌کنند و فعالیت بدنی کمی دارند خیلی در معرض چروک شدن سرآستین‌ها نیستند. به هر ترتیب سرآستین مانتو یکی از بخش‌های مهم در طراحی و استایل آن است که با حرکت کردن و فعالیت بدنی ممکن است اتوی آن به هم بخورد. یک مانتو فرم اداری با سرآستین چروک البته می‌تواند مشکلاتی برای فرد ایجاد کند که برای جلوگیری از  آنها، اتو کردن با دقت و صحیح این بخش از مانتو توصیه می‌شود.

آستین‌ و یقه

بخش‌های مهم دیگر مانتو فرم اداری که در معرض کثیف شدن، چروکی و انواع مشکلات هستند آستین و یقه مانتو هستند. آستین مانتو در بعضی از مانتوهای طرح‌دار با یقه و دکمه‌ها ست و هماهنگ می‌شود و ایجاد چروک در آن به خوبی به چشم می‌آید. در مانتوهای فرم اداری ساده هم این بخش‌ها از مانتو در عملکردهای روزانه و دفتری مورد توجه قرار می‌گیرد. در حالی که استفاده از گردن‌بند در محیط‌های کاری برای خانم‌ها توصیه نمی‌شود، استفاده از ساعت و دستبند یک رویکرد رایج و معمول بین خانم‌های شاغل است.

در صورت امکان، از اتو پرس استفاده بشود

اتو پرس یکی از دستگاه‌هایی است که در نگهداری صحیح مانتو فرم نقشی مثبت دارد. اتو زدن یقه، سینه و کمر، سرآستین و آستین مانتوهای از جنس‌های مختلف با اتو پرس به مراتب ساده‌تر و درست‌تر انجام می‌شود. مانتو فرم یک لباس رسمی است که نحوه شستشو و اتوی خاص خودش را دارد و بهتر است برای این بخش از نگهداری در حد امکان به خشکشویی سپرده بشود.

از دکمه های اتو استفاده کنید

بسیاری از جنس‌های پارچه مانتو در هنگام اتو زدن به رطوبت نیاز دارند و استفاده از دکمه‌های آب و بخار اتو در باز کردن چروک‌ها و نگهداری آنها ضروری است. بهترین کار برای استفاده مناسب از دکمه های اتو شناختن نوع پارچه و مشخصات اتو زدن آن است. با این کار می‌توانید از آسیب ندیدن مانتو فرم اداری وقتی آن را در خانه اتو می‌زنید اطمینان حاصل کنید.

از رطوبت برای حالت دادن مانتو مخملی استفاده کنید

در ابتدای این مطلب به احتمال خراب شدن مخمل کبریتی با اتو زدن مستقیم اشاره شد. پارچه مخمل یکی از پارچه های جذاب مانتو فرم است که مثل ابریشم حساسیت بسیار زیادی دارد و با اولین اتو کشیدن زیبایی خود را از دست می‌دهد. برای نگهداری مانتوهای مخملی کافی است به آنها رطوبت یا نم اضافه کرده و با دست به نرمی چروک‌ها را باز کنید. برای خشک شدن با بستن دکمه های بالایی و وسطی و آویزان کردن مانتو در یک جای خشک و خنک به آن حدود نیم ساعت زمان بدهید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از ایندو فرم، تولیدکننده انواع لباس فرم اداری خانم‌ها و آقایان، نکات و روش های نگهداری صحیح مانتو فرم معرفی شد. مانتو فرم اداری یک لباس رسمی خانم‌ها است که برای عملکرد مناسب به خصوص در طول زمان نیاز به نگهداری صحیح دارد. این نگهداری شامل موارد متنوعی از توجه به نوع پارچه در هنگام اتو زدن تا نحوه آویزان کردن و دما و رطوبت پارچه در هنگام پوشیدن می‌شود که در این مطلب از ایندو مورد بررسی قرار گرفت.

ایندو یکی از برندهای حرفه ای لباس اداری و رسمی خانم‌ها و آقایان است که در ابتدا فعالیت خود را در زمینه تولید مانتو فرم اداری شروع کرده و با گذشت زمان به یکی از برندهای معتبر در این صنعت تبدیل شده است. در فروشگاه آنلاین ایندو می‌توانید انواع مانتو فرم اداری و لباس فرم اداری خانم‌ها، کت و شلوار آقایان و همچنین انواع لباس‌های مزونی خانم‌ها را مشاهده و خریداری کنید.

محصولات برند ایندو مطابق با استانداردهای روز طراحی مد تولید می‌شوند و در آنها به تمام جزئیات لباس توجه کافی می‌شود. همین حالا می‌توانید با مشاهده محصولات برند ایندو برای خرید اینترنتی آنها اقدام کرده و در اولین فرصت لباس فرم اداری خود را تحویل بگیرید.



Instagram

مطالب مرتبط