خانهوبلاگ
از بین بردن پرز لباس و پارچه و مانتو

از بین بردن پرز لباس و پارچه و مانتو

از بین بردن پرز لباس و پارچه و مانتو
تعداد بازدید :535
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۱/۵, ۱۶:۴۳

از بین بردن پرز لباس و پارچه و مانتو

ممکن است هنگامی که خود را برای یک جلسه کاری یا قرار مهم آماده می‌کنید، ناگهان متوجه پرزهای ایجاد شده روی لباس خود شوید. این پرزها باعث می‌شود لباس شما کهنه یا نامرتب به‌نظر برسد. خرید لباس‌هایی با کفیت بالا، می‌تواند تا حدود زیادی از ایجاد پرزها جلوگیری کند. هر پارچه‌ای روش خاصی برای شست و شو دارد که رعایت این موارد، در سالم ماندن لباس شما تاثیر می‌گذارد. با مطالعه این مقاله، با روش‌های مختلف از بین بردن پرز لباس از روی پارچه‌های گوناگون، آشنا می‌شوید.

پارچه و لباس‌هایی که بیش از حد شستشو و یا به هم سایده شود، باعث بوجود آمدن پرزهای توپی شکل خواهد شد. شاید برای خیلی از دوستان این ذهنیت باشه که پرز پارچه، پرز لباس و پرز مانتو از بین نخواهد رفت! برای از بین بردن این پرزها با ایندو همراه باشید.

 

دلیل به وجود آمدن پرز لباس

علت به‌وجود آمدن پرز لباس، می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. به‌وجود آمدن پرز لباس شما ممکن است به جنس پارچه و الیاف آن برگردد یا نحوه استفاده باعث پرز دادن لباس شود. این گلوله‌ها می‌تواند با سایش پارچه لباس مثل ساییدگی پارچه میانی ران و شلوار، قسمت پهلو حد فاصله بین آستین و بدن، تماس لباس با قسمت لباس رویی مثل زیپ کت و... به‌وجود بیایند.

ساییدگی در پارچه لباس شما باعث می‌شود تا الیاف موجود در سطح نخ پارچه که به صورت آزاد هستند، در یکدیگر درگیر شوند و به شکل یک گلوله کوچک ظاهر شوند. این ساییدگی می‌تواند در اثر پروسه شست و شو نیز اتفاق بیوفتد. هر لباسی با توجه به جنس پارچه، شیوه خاصی برای شست و شو دارد.

 

پرز لباس و پارچه

 

چگونه پرز لباس و پارچه رو از بین ببریم؟

گلوله‌ شدن الیاف سطحی پارچه، لباس شما را کهنه نشان می‌دهد. این موضوع می‌تواند یکی از لباس‌های شما که تازه خریدید را در ردیف لباس‌های کهنه قرار دهد که ممکن است نظر شما را نسبت به انتخاب آن لباس برای یک مهمانی یا محل خاص، تغییر دهد. همانطور که پیش‌تر گفتیم، پرز دادن لباس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. شما با روش‌های گوناگونی می‌توانید پرز لباس خود را از بین ببرید. در ادامه با ما همراه باشید.

 

پرزگیر لباس

همانطور که از نام این وسیله مشخص است، جهت از بین بردن پرز لباس از آن استفاده می‌شود. شما با کمک این دستگاه می‌توانید تا حدود زیادی، پرزهای سطح لباس‌ خود با جنس‌های مختلف از بین ببرید. این پرزگیرها به برس شباهت دارند که در سر آن دندانه و شانه وجود ندارد. با کشیدن این وسیله روی سطح لباس، می‌توانید به آرامی پرزها را از روی پارچه لباس جدا نمایید.

پرزگیرهای برقی نیز با باتری کار می‌کنند که می‌توانید آن را از فروشگاه‌های مختلف خریداری کنید و روی لباس خود بکشید. فراموش نکنید که پس استفاده، مخزن این وسیله را خالی کنید. این کار باعث می‌شود، دستگاه عمر طولانی تری داشته باشد.

استفاده از بیگودی

بیگودی ابزارهای کوچک برای مو آرایی هستند که جهت پرز گیری لباس خیلی مناسب به نظر می رسند. بیگودی را به صورت دورانی و چرخشی روی لباس بکشید تا پرز ها را به خود جمع کند و دیگه اثری از پرز لباس و حتی پرز مانتو اداری و مانتو فرم بر روی پارچه نماند.

استفاده از سمباده کاغذی

سمباده کاغذی تهیه و دور یک چوب و یا ابزار مناسب بپیچید و به آرامی روی لباس بکشید. دقت کنید به شدت و محکم سمباده را روی مانتو فرم خود نکشید باعث پارگی و سایدگی پارچه خواهد شد.

استفاده از تیغ اصلاح یا ژیلت

استفاده از ژیلت، یکی از راحت‌ترین راه‌های از بین بردن پرز لباس است. شما باید در ابتدا، مانتو اداری یا لباس پرز گرفته خود را اتو کنید. در مرحله بعد پارچه را محکم نگه دارید و تیغ را روی سطح پارچه بکشید. پرزهای کنده شده را از روی تیغ خالی کنید و سپس با یک پرزگیر، گلوله‌های پرزی را از سطح پارچه جمع کنید. لازم به ذکر است که تیغ اصلاحی صابونی، باعث به‌وجود آمدن پرزهای بیشتری بر روی لباس شما می‌شود.

چسب نواری پهن

برای از بین بردن پرز لباس خود، یک چسب پهن و وردنه لازم دارید. چسب را دور وردنه بپیچید. قسمت چسبناک نوار چسب به سمت بیرون باشد و بخش داخلی آن سمت داخل باشد. می‌بایست وردنه را روی سطح پرزهای لباس بکشید. با کشیدن وردنه بر روی لباس‌، پرزها به چسب می‌چسبند و از سطح لباس جدا می‌شوند.

خشک کردن لباس

برای خشک کردن پارچه‌هایی که پرز می‌دهند بهتر از خشک کن لباسشویی، استفاده نکنید. چون در این حالت پارچه لباس با لباس‌های دیگر سایش پیدا می‌کند و اصطکاک ایجاد می‌کند. بهتر است لباس را در هوای آزاد آویزان کنید تا خودش خشک شود. خشک شدن لباس در هوای آزاد از کوتاه شدن تارهای لباس، جلوگیری می‌کند.

دستکش پلاستیکی

یک دستکش پلاستیکی را بردارید و با دست روی سطح لباس و قسمت‌های پرز پارچه بکشید. بهتر است این‌کار را در جهت‌های منظم و از سمت بالا به پایین انجام بدید. این عمل به شما کمک می‌کند تا موی حیوانات خانگی یا پرزی که در بافت لباس شما گیر کرده است، جدا شود.

اسفنج مرطوب

استفاده از یک اسفنج مرطوب یا پد، یکی دیگر از روش‌های از بین بردن پرز لباس به‌شمار می‌رود. بعد از تهیه اسفنج یا پد، آن را با آب خیس کنید و به‌ میزان کافی آن را فشار دهید تا آب و رطوبت اضافی از آن خارج شود. در مرحله بعد می‌بایست قسمت سخت اسفنج را روی سطح پارچه به آرامی از بالا به پایین بکشید.

سنگ پا

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن پرزهای لباس، استفاده از سنگ پا است. شما می‌توانید از سنگ پا را در جهت خواب بافت پارچه بکشید و پرزهای سطح لباس را از بین ببرید. شما می‌بایست اینکار را با دقت و آرامش انجام دهید تا هیچ آسیبی به بافت لباس نزنید.

 

از بین بردن پرز لباس و پارچه، از بین بردن پرز مانتو، از بین بردن پرز پارچه و مانتو اداری

 

روش های ساده برای از بین بردن پرز پارچه

به‌صورت کلی چسب نواری، شانه و تیغ اصلاح از روش‌های کم هزینه و سریع برای از بین بردن پرزهای البسه محسوب می‌شوند. از سوی دیگر اگر کمی بیشتر هزینه کنید و بتوانید از غلتط‌های پرزگیر استفاده کنید، کار خود را آسان‌تر می‌کنید و زمان کمتری برای برداشتن پرزها از البسه خود صرف خواهید کرد.

این چند روش از جمله امن‌ترین روش‌ها برای بافت لباس‌های شما هستند. به‌خاطر داشته باشید بهتر است بعد از انجام هر روش برای اینکه کرک‌های پارچه مرتب شوند، دست خود را نم دار کنید و بر روی پارچه به آرامی از بالا به پایین بکشید.

 

علت به وجود آمدن گلوله پرز روی پارچه لباس چیست؟

پرز شدن و گلوله شدن الیاف سطحی پارچه، یکی از موارد نگران‌کننده بر روی لباس هاست که لباس را کهنه و نامرتب نشان می‌دهد. انتخاب لباس با کیفیت و مناسب می‌تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند. شما می‌توانید با خرید لباس‌های اداری خود از ایندوفرم که ارائه دهنده بهترین و خوش دوخت‌ترین کت و شلوار‌های زنانه و فرم‌های بانوان هستند، از خرید خود اطمینان حاصل کنید.



Instagram

مطالب مرتبط