خانهوبلاگ
انتخاب مقنعه اداری برای مانتو فرم

انتخاب مقنعه اداری برای مانتو فرم

انتخاب مقنعه اداری برای مانتو فرم
تعداد بازدید :298
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۶, ۱۳:۲۶

چقدر برای انتخاب مانتو فرم و مقنعه اداری خود وقت می گذارید؟

اگر روزانه ساعت هایی را در جامعه و به ویژه مکان های رسمی سپری می کنید، قطعا با مانتو اداری  و چند و چونش آشنایی کامل دارید. در ایران از مدارس ابتدایی گرفته تا ادارات و مراکز رسمی، تمام خانم ها موظف به رعایت پوشش مانتو اداری و لباس فرم هستند. پوششی با مقنعه و مانتو فرم که فارغ از تفاوت مدل و رنگ ها، همه خانم های شاغل و دانش آموزان و دانش جویان موظف به رعایت آن هستند. در سال های اخیر شاهد ایجاد تنوع در مدل و رنگ مقنعه ها بوده ایم؛ که یکنواختی و یکسان بودن را در فضاهای کاری تقلیل داد.

در دهه های ۶۰ و ۷۰و تا اوایل ۸۰ مدارس ابتدایی نیز مانتو فرم و مقنعه با رنگ های تیره را به عنوان یونیفرم استفاده می کردند؛ اما خوشبختانه در دهه اخیر اغلب تولیدی ها از تنوع رنگ برای مدارس بهره گرفتند. بسیاری از خانم های شاغل نیز در ادارات، دانشگاه ها، شرکت ها و… به استفاده از تنوع در مقنعه ها تمایل پیدا کرده اند. شاید خرید و استفاده از مقنعه به ظاهر کاری آسان و بی دردسر به نظر برسد؛ اما باید توجه داشت که رعایت نکاتی ساده هنگام انتخاب لباس اداری در ایجاد احساس راحتیتان موثر خواهد بود.

جنس پارچه ای که در تولید مقنعه استفاده می شود مورد توجه بسیاری از خانم هاست. سایز مقنعه نیز موردی مهم در هنگام انتخاب است. رنگ و طرح های مختلف در بازار نیز جوابگوی نیاز افراد خاص در قشرهای خاص است. خانم های شاغلی که مانتو فرم و یونیفرم اداری ویژه مثل لباس فرم آژانس های مسافرتی می پوشند، عموما به سمت مقنعه های طرح دار گرایش دارند. اگر در انتخاب مقنعه حساس هستید این مقاله می تواند به شما کمک کند تا انتخاب عاقلانه و دلبخواه داشته باشید.

 

چه قدر با جنس مقنعه اداری در بازار ایران آشنا هستید؟

انواع جنس مقنعه

در بازار می توانید مقنعه اداری با جنس های مختلف را پیدا و طبق سلیقه خود انتخابشان نمایید. اما چهار نوع پارچه رایج و قابل دسترس که در اکثر مغازه های روسری و مقنعه فروشی پیدا می شوند، عبارت اند از:

پارچه بروجرد: جنس این پارچه نخ پنبه بوده است؛ که پرطرفدارترین و با کیفیت ترین پارچه در بازار مقنعه برای ست کردن با مانتو فرم شناخته می شود.

پارچه کرپ: این پارچه که عموما برای دوخت مانتو اداری خنک نیز استفاده می شود از نوع حریر بوده و کیفیت و لطافتش موجب پرطرفدار بودن آن شده است.

پارچه تترون کاشان: از نخ پنبه تهیه می شود، که کیفیت متوسط و قیمت مناسبی دارد.

پارچه پلاستیکی چینی: پارچه ای با کیفیت و قیمت پایین تری است و در بازار به وفور پیدا می شود.

انتخاب پارچه ای با جنس مناسب بسیار مهم است؛ چراکه یک خانم شاغل در بیشتر روزهای هفته و حداقل ۷ ساعت در روز از این پوشش سر استفاده می کند؛ بنابراین مقنعه اداری با جنس مناسب به اذیت شدن و حتی خارش سر منجر نخواهد شد. به همین دلیل است که می گوییم در انتخاب جنس مقنعه دقت نموده و آن را ساده در نظر نگیرید.

مقنعه اداری

چه سایزی مقنعه مناسب فرم صورت شماست؟

سایز مقنعه اداری

همانطور که سایز یک مانتو فرم بلند یا کوتاه برایتان در اولویت است، حتما به سایز مقنعه خود نیز دقت کنید. گروهی از خانم ها دوست دارند مقنعه هایی بلند که تا زیر سینه را می پوشاند انتخاب کنند؛ در حالیکه بعضی دیگر مقنعه اداری و به طور کلی یونیفرم اداری کوتاه را می پسندند. شما به عنوان یک خانم شاغل جزء کدام دسته اید؟ انواع مقنعه های بزرگسالان معمولا در سه سایز۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ پیدا می شوند:

سایز ۸۰: این سایز مخصوص کسانی است که مقنعه های  کوتاه را دوست داشته و صورت های نسبتا ریزی دارند. بسیاری از دانشجویان نیز این مدل ها را ترجیح می دهند.

سایز ۹۰: مقنعه در این سایز سینه ها را پوشش می دهد و بلند تر از سایر ۸۰ است. به این مقنعه ها نیم چادر نیز گفته می شود.

سایز ۱۰۰: اگر مقنعه های خیلی بلندی که سینه هایتان را بپوشاند دوست دارید، این سایز مناسبتان است. اغلب خانم های چاق نیز این سایز مقنعه را ترجیح می دهند.

شاید بپرسید این سایز بندی ها طبق چه اصولی است؟ از نوک پیشانی مقنعه تا قسمت پایینی که روی قفسه سینه قرار می گیرد را اندازه بگیرید؛ این سایز همان سایز مقنعه محسوب می شود. حال استاندارهای دوخت این سایزها چگونه است؟ مقنعه با سایز ۸۰ از سمت پیشانی تا پایین سینه اندازه ۸۰ و از سمت پشت تا پشت کمر ۱۰۳ سانتی متر است. سایز ۹۰ نیز از جلو تا پایین سینه ها حدودا ۸۵ و از سمت پشت تا پایین کمر ۱۱۰ سانتی متر است. و سایز ۱۰۰ از جلو ۱۰۰ و از پشت  تا پایین کمرحدود ۱۳۰ سانتی متر دوخته می شود. در عین حال به شما توصیه می کنیم که سایز مقنعه را براساس بلندی مانتو اداری خود انتخاب نمایید تا تیپ شما نیز زیباتر دیده شود.

مقنعه اداری

مدل های مقنعه را شناخته و با مانتو اداری خود ست کنید

انواع مدل مقنعه

ظاهر مقنعه چقدر برایتان اهمیت دارد؟ ممکن است جزء آن دسته از خانم ها باشید که تمایل به ست کردن مانتو اداری جدید خود با یک مقنعه تازه را دارید. پیشنهاد می کنیم که مدل های مقنعه را بشناسید و هنگام خرید آن ها را با یونیفرم اداری خود ست کرده تا شیک و زیباتر دیده شوید. در این بخش می خواهیم ۶ مدل مقنعه را به شما معرفی کنیم. پس از آشنا شدن با این مدل ها قطعا با قدرت انتخاب بهتری به بازار می روید و زیباترین ها را برمی دارید.

مدل حاشیه دار: این مدل دارای دو تکه بوده که قسمت اول ساده و قسمت دوم طرحدار است. از جنس کرپ بوده و اگر همیشه برای اتو کردن مقنعه وقت کمی دارید این مدل را حتما امتحان کنید.

مدل رز: دقیقا مخصوص دختران دانشجو و خانم های شاغل بوده  و مناسب برای محیط های اداری است. طرح این مدل ساده و کاربردی برای خانم های چادری نیز می باشد..

مدل بیتا طرح دار گوهر: این مدل نیز مانند مدل رز مناسب محیط های اداری بوده و استفاده از آن راحت و بی دردسر است.

مدل کلاسیک: بسیاری از ما مقنعه های چانه دار را که تا دهه ۷۰ مورد توجه بودند به خاطر داریم. مقنعه های اداری چانه دار با کش که همان مدل کلاسیک محسوب می شوند هنوز هم در بازار طرفداران خاص خود را دارند.

مدل شال عربی گوهر: این مدل در بین خانم های جنوبی طرفدار دارد؛ همانطور که از اسمش مشخص است آن را به صورت شال می بندند.

مدل ترنم: اگر احساس راحت بودن برایتان ملاک مهمی است، این مدل با وزنی سبک دارای جنسی لطیف و ساخته شده از حریر است.

اگر به دنبال زیبا و متفاوت دیده شدن هستید، حتما مدل های مختلف مقنعه را امتحان کنید. ظاهر یونیفرم اداری شما در نشان دادن شخصیت شما موثر است؛ اما تنها زیبایی معیار انتخاب درست نیست. حتما در هنگام خرید مقنعه به تناسب آن با فرم صورت و هیکلتان نیز دقت کرده تا انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

هدف ما در ایندوفرم زیبا دیده شدن شماست. جدا از قیمت مانتو اداری باید هزینه ای نیز برای داشتن یک مقنعه خوب و با کیفیت در نظر بگیرید تا هم احساس راحتی در آن داشته و درعین حال مدت بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید. داشتن پوشش سر زیبا و مرتب نه تنها انرژیتان را در زمان انجام کار بیشتر می کند بلکه به مشتری و ارباب رجوع نیز حس خوبی خواهید داد. فارغ از شغل و محلی که روزانه به صورت رسمی در آن رفت و آمد دارید، داشتن یک حجاب مناسب که اعتماد به نفس شما را حفظ کند یکی از آرزوهای ماست. قطعا با رعایت اصولی که برایتان توضیح داده شد می توانید انتخابی مناسب و مفید داشته باشید.

 


Instagram

مطالب مرتبط