به اطلاع مشتریان محترم می‌رسانیم که از این پس، مجموعه ایندو در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهد بود.

اطلاعات بیشتر
خانهوبلاگ
انواع لباس اداری فرم و سازمانی

انواع لباس اداری فرم و سازمانی

انواع لباس اداری فرم و سازمانی
تعداد بازدید :698
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۶, ۱۶:۰۲

همان‌طور که میدانید لباس‌های اداری و فرم از مهم‌ترین بخش‌های انتخابی هر فرد شاغل است که متناسب با ویژگی‌های محیط، فرهنگ و از همه مهم‌تر شغل شخص انتخاب می‌شود. ازآنجاکه لباس‌های فرم نشان‌دهنده شخصیت کاری افراد است، پس چه‌بهتر که در انتخاب لباس‌های اداری و کاری برای خود ارزش قائل شویم. فرم لباس اداری، در اولین ملاقات کاری به‌خصوص جلسات سازمانی، بیشترین تأثیر را در جذب کارفرما یا مشتری و نتایج مذاکرات به همراه دارد. به همین جهت، انتخاب یک فرم مناسب می‌تواند به‌راحتی باعث افزایش اعتمادبه‌نفس افراد شود و با نشان دادن نظم سازمانی، مشتریان را نیز به استفاده از خدمات راضی کند.

 بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دغدغه روسای ادارات یا کارمندانی که قصد شرکت در یک مصاحبه کاری را دارند، انتخاب یک فرم اداری مناسب با بهترین و مرغوب‌ترین کیفیت است. ما در ایندو فرم تلاش کرده‌ایم فرم‌های اداری متناسب با محیط‌های کاری مختلف برای سازمان‌ها و شرکت‌ها را طراحی و به بازار عرضه کنیم.

از اولویت‌های مجموعه ایندوفرم می‌توان به استفاده از مرغوب‌ترین پارچه‌های برای کت شلوار و مانتو شلوار اداری ، خلاقیت بالا در طراحی و دوخت باکیفیت اشاره کرد. به همین دلیل هم هست که مشتریان ایندو فرم همواره با دستی پر و خاطری رضایتمند از فروشگاه خارج می‌شوند. با توجه به اهمیت انتخاب لباس فرم اداری و سازمانی  در این مطلب در خصوص ویژگی‌ها یا نلباس‌ها، انواع و دلایل انتخاب آن‌ها توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

 

پیج اینستاگرام ایندو فرم

 

فواید انتخاب لباس فرم اداری

به‌طورکلی بیشتر کارمندان در محیط‌های اداری، سازمانی، آموزشی، شرکت‌های خصوصی و دیگر مشاغل از یونیفرم‌های اداری با رنگ‌های مناسب و هماهنگ با عرف جامعه و آن سازمان یا شرکت استفاده می‌کنند. از فواید انتخاب فرم سازمانی، هماهنگی بین کارکنان سازمان‌هاست.

از سوی دیگر فرم اداری باعث می‌شود که تفاوت‌های شخصیتی افراد نمایان نباشد و همه با یک نگاه دیده شوند. همچنین باعث ایجاد نوعی همبستگی بین اعضا می‌شود. این همبستگی باعث افزایش تعهد کارمندان به شرکت و سازمان شده و اتحاد میان آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. درنهایت باید گفت یکسان‌سازی فرم اداری در محیط‌های کار نشانگر هویت‌سازمانی افراد شاغل در آن است.

درباره تاثیر یونیفرم اداری بر برند سازمانی و شرکتی  بیشتر بخوانید.

 

انواع یونیفرم‌های اداری و سازمانی

نکته قابل‌توجه اینجاست که هر سازمان پوشش مخصوص خود را دارد و حتی ممکن است در داخل سازمان یا اداره، پوشش کارکنان هر بخش با بخش‌های دیگر نیز متفاوت باشند. معمولا مهم‌ترین فاکتور در انتخاب یونیفرم مناسب با توجه به نوع سازمان‌های اداری، سازمان‌های خصوصی، شرکت‌های خدماتی، آژانس‌های هواپیمایی و... شکل می‌گیرد. به همین دلیل انتخاب این‌که چه لباسی با چه جنس پارچه‌ای را برای دوخت انتخاب کنند، کار سختی است و طراحی آن دشوار بوده و نیاز به مهارت خاص دارد.

سازمن‌ها مختلف برای انتخاب نوع یونیفرم خود باید انواع یونیفرم‌های اداری را بشناسند و متناسب با نوع خدمات و دیدگاه و شخصیت مشتریانی که بیشتر به این محل مراجعه می‌کنند، یونیفرم مناسب را انتخاب کنند. به همین دلیل در ادامه این بخش شما را با انواع یونیفرم‌های اداری و سازمانی برای خانم‌ها و آقایان آشنا می‌کنیم.

درباره یونیفرم وکالت بیشتر بدانید.

 

سفارش مانتو فرم اداری

 

  • مانتو شلوار

این نوع یونیفرم از مهم‌ترین و پرطرفدارترین یونیفرم‌های رسمی، اداری بانوان محسوب می‌شود. مانتو شلوارهایی که در عین رسمی بودن بسیار راحت هستند. این نوع یونیفرم اداری، قابل‌استفاده در بسیاری از شرکت‌ها ازجمله بانک‌ها، سازمان‌های بزرگ دولتی، آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های حقوقی و... است. حتی پزشکان و پرستاران خانم نیز می‌توانند مانتو شلوار متناسب با محیط کار خود را انتخاب کنند. مانتوهایی که آزادی آن‌ها را در حین کار نمی‌گیرد و در ساعات کار طولانی آن‌ها را آزار نمی‌دهد.

  • کت شلوار

از کاربردی‌ترین و زیباترین انواع یونیفرم‌های اداری مناسب برای آقایان، کت شلوار است. این یونیفرم قابل‌استفاده در انواع سازمان‌های اداری دولتی و خصوصی، هتل‌ها، لابی من‌ها و... است. استفاده از کت شلوار مناسب و یکدست در سازمان‌ها علاوه بر زیبایی، نظم و هماهنگی کارمندان را بنیز ه نمایش می‌گذارد. همچنین می‌تواند باعث ایجاد یک تصویر حرفه‌ای از شغل آن‌ها و بهبود روابط بهتر با مشتری شود.

  • سارافون، شومیز و شلوار

از دیگر انتخاب‌های زیبا و مناسب با شرایط عرف جامعه سارافون، شومیز و شلوار است. این مدل یونیفرم بسیار شیک و زیبا، مناسب برای آژانس‌های هواپیمایی، بیمارستان‌ها، سازمان‌های خصوصی، سفارت‌خانه‌ها، کلینیک‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی است. همچنین استادان دانشگاه، معلمین مدرسه، مهمانداران هواپیما و مسئولین پذیرش نیز می‌توانند از این نوع یونیفرم استفاده کنند.

  • کت دامن

کت دامن‌هایی که به شکل کاملا زیبا، ساده و کلاسیک طراحی می‌شوند، در کشورهای دیگر به‌عنوان یونیفرم مناسب برای اداره یا دانشگاه کاربرد دارند. در بعضی اداره‌های خاص در کشور ما نیز ممکن است کت و دامن‌های بلند به‌عنوان سونیفرم خانم‌ها استفاده شود. استفاده از این نوع لباس‌ها مناسب برای پوشیدن در جلسات رسمی و حتی اداری مناسب هستند.

  • جلیقه، پیراهن و شلوار

این یونیفرم شبیه به سارافون برای خانم‌هاست و می‌تواند یک ست زیبا برای کارمنان خانم و آقا در یک محیط کاری بسازد. این فرم حالت خیلی رسمی ندارد و اغلب در رستوران‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و مسافرتی، هتل‌ها و... استفاده می‌شود. تناسب رنگ پیراهن و جلیقه و شلوار در این یونیفرم بسیار اهمیت دارد و در انتخاب کفش‌ها نیز باید دقت بالایی به خرج داده شود.

 

مدل مانتو فرم جدید

 

نکات مهم در طراحی یونیفرم‌های اداری

در کشور ما استفاده از یونیفرم در حین کار، برای بیشتر کارمندان و کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است و سازمان‌ها در اکثر موارد افراد را موظف به پوشیدن آن‌ها می‌کنند. چند نکته اساسی و مهم در طراحی این یونیفرم‌ها اثر دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • متناسب بودن با تمامی فصل‌های سال

جنس پارچه و نحوه دوخت یونیفرم باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که بتوان در تمامی فصل‌های سال، چه در گرما چه در سرما، به‌راحتی از آن استفاده کرد. توجه داشته باشید که این تناسب با فصل باعث افزایش تمرکز کارکنان و بالا رفتن راندمان کاری می‌شود و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد.

  • ارزش‌دهی به کار و شخصیت حقوقی کارفرمایان

ازآنجاکه کارکنان و کارمندان بخش اداری یا سازمان‌های دیگر مهم‌ترین سرمایه شرکت به شمار می‌روند، پس انتخاب رنگ مناسب و ظاهر زیبا یونیفرم برای کارمندان یک امر مهم است. چراکه ظاهر کارمندان می‌تواند بر روی دیدگاه مشتریان نسب به شرکت تاثیر گذاشته و سهم زیادی در جذب مشتریان و به نمایش گذاشتن ماهیت شرکت دارد.

  • ایجاد حس تعلق با انتخاب یونیفرم‌های متحدالشکل

داشتن یک یونیفرم اداری هماهنگ با بقیه کارکنان شرکت حس تعلق به آن مکان و متفاوت بودن را به افراد می‌دهد. همچنین می‌تواند بر بازدهی کارهای گروهی اثر بگذارد. چراکه لباس‌های متحدالشکل به کارمندان نشان می‌دهد که عضوی از گروه و سازمان هستند و به همین دلیل به‌صورت ناخودآگاه برای پیشرفت سازمان تلاش بیشتری می‌کنند.

  • راحت‌تر کردن کار با داشتن یونیفرم‌های راحت

یونیفرم‌های مخصوص کار علاوه بر یکسان بودن وضعیت کارکنان شرکت و تأثیرات مهم آن در افزایش بازخورد مثبت کاری، بر روی خود کارکنان نیز تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت. کارکنان دیگر دغدغه‌ای برای انتاب لباس مناسب محیط کار ندارند. همچنین یونیفرم‌های مشخص اداری در حین کار دست‌وپا گیر نیست و آزادی عمل را از کارکنان نمی‌گیرد.

 

کت شلوار اداری شیک

 

عوامل تأثیرگذار بر قیمت یونیفرم‌های اداری

با توجه به اینکه سازمان‌ها برای همه کارکنان خود لباس فرم تهیه می‌کنند، قیمت آن بسیار اهمیت دارد. عوامل مختلفی هستند که می‌توانند بر روی قیمت فرم‌های اداری و سازمانی تاثیر بگذارند. در این بخش تعدادی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • رنگ

اولین موردی که نظر دیگران را به‌راحتی جلب می‌کند رنگ است. معمولاً در طراحی لباس فرم اداری از رنگ‌سازمانی و برند مخصوص سازمان ایده گرفته می‌شود. برای یونیفرم‌های اداری رنگ‌های مشکی، سرمه، قهوه‌ای و طوسی از محبوب‌ترین رنگ‌ها هستند؛ اما سازمان‌هایی هم هستند که از رنگ‌های روشن استفاده می‌کنند. با توجه به همین موضوع می‌توان گفت که رنگ‌های پرطرفدار قیمت بالاتری دارند.

  • جنس

جنس پارچه و کیفیت استفاده شده در فرم اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا لباس‌هایی که از پارچه‌های ضدحساسیت دوخته می‌شوند، گران‌تر هستند. همچنین پارچه‌هایی که چروک نمی‌شوند یا در اثر استفاده مداوم ساییده نمی‌شوند نیز قیمت بالاتری دارند.

  • سایز

همان‌طور که می‌دانید سایز اهمیت ویژه‌ای در انتخاب فرم اداری دارد، سایز لباس نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد. لباس‌های سایز بزرگ نیاز به پارچه بیشتری دارند و برای اینکه دوخت خوش‌فرمتری داشته باشند، باید خیاط ماهرتری دوخت آن‌ها را بر عهده بگیرد. به همین دلیل هم هست که اغلب قیمت این لباس‌ها بالاتر است.

  • برش و دوخت مناسب

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین مراحل تولید فرم‌های اداری استفاده از دوخت مناسب با ظاهر بسیار زیبا و متفاوت است و برای داشتن چنین نتیجه‌ای به یک خیاط ماهر و باتجربه نیاز دارید. همچنین اگر فرم‌ها خارج از فرم اداری ساده و با طرح خاص باشد، نیاز به طراحی الگو وجود دارد. این موضوعات در هزینه‌های نهایی یونیفرم اداری تاثیر می‌گذارد.

 

یونیفرم اداری شیک

 

نحوه سفارش فرم اداری و سازمانی

امروزه خرید اینترنتی به یک روش رایج برای خرید تبدیل‌ شده است و بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که به‌صورت آنلاین خرید کنند. فروشگاه اینترنتی این امکان را به خریداران می‌دهد که درباره محصول موردنظر خود جستجو کنند و پس از بررسی تمامی ویژگی‌ها و شرایط آن، خرید اینترنتی مطمئن خود را ثبت برسانند. به هنگام خرید اینترنتی به نکاتی ازجمله رنگ، جنس پارچه وسایل دقیق لباس موردنظر باید دقت شود.

لباس فرم اداری در ایران با برندهای مختلفی تولید می‌شود اما ایندو فرم، یکی از انواع برندهای لباس فرم اداری است که برای دوخت لباس‌های خود به نکات زیادی ازجمله کیفیت بالای آن توجه می‌کند. استفاده از طرح‌های انحصاری که دارای خلاقیت و نوآوری همراه با استانداردهای لازم باشد از ویژگی‌های اصلی محصولات این برند است.

همچنین افرادی که سایز نامتناسب دارند می‌تواند به‌راحتی از سایزگیری تخصصی این برند استفاده کنند تا صاحب لباسی خوش‌دوخت و زیبا شوند. علاوه بردوخت با کیفیت بالا، خدمات پس از فروش ایندو فرم نیز پشتیبان مشتریان در صورت بروز هر مشکلی است. همچنین ایندو فرم برای سفارش لباس کارکنان یک سازمان به‌طور یکدست و طراحی یکنواخت تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است.


Instagram

مطالب مرتبط