خانهوبلاگ
انواع مدل جیب برای مانتو فرم کدام است؟

انواع مدل جیب برای مانتو فرم کدام است؟

انواع مدل جیب برای مانتو فرم کدام است؟
تعداد بازدید :772
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۲, ۱۴:۰۵

مانتو فرم و مانتور شلوار فرم  نوعی لباس زنانه بیرونی است که با توجه به نیازهای محیط اداری و سازمانی طراحی می‌شود. طرح جیب مانتو فرم تاثیر قابل‌توجهی بر زیبایی و البته کارایی این لباس دارد. انواع اصلی جیب مانتو فرم بر اساس طراحی شامل جیب تخت، جیب بسته و جیب مخفی می‌شود اما هر یک از این مدل‌ها طرح‌های مختلفی دارد. برای آشنایی با انواع مدل جیب برای مانتو فرم و کاربردها و مشخصات آنها، ادامه این مطلب از ایندو (تولید کننده مانتو فرم اداری )را دنبال کنید.

 

کاربرد جیب در مانتوهای اداری و فرم

جیب بخشی از لباس است که فرد اشیا مورد نیاز و همراه خود مثل دسته کلید، کارت بانکی، فلش یو‌اس‌بی یا پول در آن می‌گذارد تا هر زمان که لازم باشد از آن استفاده کند. جیب‌ها کارکرد مشابهی در لباس مردانه و زنانه دارند اما خانم‌ها در محیط‌های بیرونی معمولا یک کیف همراه خود دارند که بیشتر وسایل مورد نیاز را در آن قرار می‌دهند. اما این موضوع در مورد مانتو فرم اداری درست نیست و در محیط کاری امکان استفاده از کیف زنانه وجود ندارد. در نتیجه جیب مانتو فرم اداری فضایی است که خانم‌های شاغل مهم‌ترین چیزهای مورد نیاز را در آن قرار داده و با خود حمل می‌کنند.

جدا از کاربردی بودن، جیب مانتو فرم و لباس‌های رسمی جنبه تزئینی و زیبایی هم دارد. طراحان لباس با هماهنگ و ست کردن جیب با یقه و دکمه‌های لباس در طراحی لباس توازن ایجاد می‌کنند. برای همین بسیاری از لباس‌های فرم با طرح جیب ارائه می‌شوند که بخشی از لباس است که فقط برای تزئین دوخته شده و فضایی برای نگهداری چیزها در اختیار فرد قرار نمی‌دهد. یکی از انواع جیب که درست در برابر این مدل تزئینی قرار می‌گیرد، جیب مخفی است که معمولا داخل لباس قرار می‌گیرد و فضایی امن‌تر برای نگهداری وسایل شخصی فرد ارائه می‌دهد.

مدل جیب مانتو فرم

جایگزین کیف می‌شود

با داشتن جیب در مانتو فرم اداری فرد نیازی به حمل کیف برای جابجایی وسایل ضروری نخواهد داشت. خانم‌ها می‌توانند از جیب برای نگهداری کارت‌های هویتی و بانکی، پول، کلید، زیورآلات، لوازم آرایشی و هر چیز ضروری دیگر بدون نیاز به حمل کیف استفاده کنند.

استایل فرد را بهتر می‌کند

جیب یکی از آیتم‌های لباس است که به فرد امکان می‌دهد استایل و سبک ایستادن و حرکت کردن بهتری داشته باشد. این بخش زیبای لباس جای کافی برای قرار گرفتن دست یا تکیه آن به بدن را می‌دهد. حتی وقتی افراد از این قابلیت استفاده نمی‌کنند زیبایی جیب استایل آنها را بهتر می‌کند.

یک عنصر جذاب طراحی است

بسیاری از لباس‌ها و مانتو فرم‌های اداری از جیب به‌عنوان یک آیتم جذاب در طراحی بهره می‌برند. جیب گزینه‌ای آشنا در طراحی لباس است که با توجه به نوع لباس، می‌تواند طراحی پیچیده یا ساده‌ای داشته باشد. اما حتی در ساده‌ترین حالت هم داشتن جیب یک مانتو فرم اداری را زیباتر می‌کند.

 

مدل های مختلف جیب برای مانتو فرم

انواع مختلفی از مدل‌های جیب برای مانتو فرم مورد استفاده قرار می‌گیرد که با توجه به نیاز افراد امکان استفاده از آنها وجود دارد. مدل‌های اصلی جیب مانتو فرم شامل موارد زیر می‌شود:

  • جیب تخت
  • جیب بسته
  • جیب مخفی

هر یک از این مدل‌های اصلی می‌تواند به شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد که در ادامه می‌توانید آنها را مشاهده کنید.

طرح جیب برای مانتو فرم

جیب تخت

جیب تخت یک تکه پارچه است که معمولا از جنس و رنگ پارچه اصلی لباس است و به شکل مربع یا مستطیل بریده می‌شود و روی لباس از سه طرف دوخته می‌شود. جیب تخت در شلوار، پیراهن، و مانتو فرم اداری به‌خصوص مدل‌های ساده‌تر کاربرد دارد. این نوع از جیب کارکرد بالایی دارد و امکان دسترسی خیلی راحت به محتویات جیب را به فرد می‌دهد. گاهی هم از نوارهای پارچه‌ای دور جیب تخت استفاده می‌شود تا جنبه زیبایی آن افزایش یابد. بعضی از اصلی‌ترین انواع جیب تخت در ادامه معرفی می‌شود.

جیب تخت دکمه‌دار

همان‌طور که از نام آن می‌توانید حدس بزنید جیب تخت دکمه‌دار با اضافه شدن یک دکمه در مرکز بالای جیب امنیت را افزایش می‌دهد. دکمه مورد استفاده در جیب تخت دکمه‌دار معمولا مشابه دکمه‌های مورد استفاده در لباس است.

جیب تخت زیپی

اضافه شدن زیپ به جیب تخت هم باعث افزایش امنیت محتویات جیب و هم زیبایی بیشتر آن می‌شود. انواع مختلفی از زیپ برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد که با توجه به طراحی لباس انتخاب می‌شوند. قرار گرفتن زیپ روی جیب تخت در مانتو فرم اداری ظاهری مدرن و متفاوت به آن می‌دهد و باعث کاهش خطر افتادن یا خارج شدن محتویات جیب می‌شود.

جیب تخت چین‌دار

جیب تخت چین‌دار یکی از مدل‌های جیب است که در لباس خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به لباس جلوه بهتری می‌دهد. در این نوع از جیب یک چین یا پلیسه به مرکز جیب تخت اضافه می‌شود و آن را از حالت ساده در می‌آورد. این نوع از جیب پارچه بیشتری نیاز دارد و فضای بیشتری در اختیار فرد قرار می‌دهد.

جیب تخت طرح‌دار

جیب تخت طرح‌دار با برش‌ها و دوخت با نخ متفاوت جنبه زیبایی جیب در مانتو فرم را افزایش می‌دهد. تکه پارچه مورد استفاده در این نوع از جیب با انحنا طراحی می‌شود و مانند جیب تخت معمولی مستطیلی یا مربعی نیست.

جیب بسته

جیب بسته یک نوار پارچه‌ای برای پوشاندن جیب در بالا دارد که با طرح‌های مختلف بریده شده و به جیب تخت اضافه می‌شود. این تکه پارچه معمولا در مانتو فرم و لباس‌های زنانه با لبه‌های گرد و منحنی بریده می‌شود. جیب بسته ساده از همان جنس و رنگ پارچه مورد استفاده در جیب دوخته می‌شود.

جیب بسته دو رنگ

در طراحی و دوخت این نوع جیب از دو نوع پارچه در لباس استفاده می‌شود و جنس و رنگ پارچه جیب متفاوت از بقیه لباس در نظر گرفته می‌شود. بعضی وقت‌ها هم جنس و لباس را از یک پارچه و جنس لبه جیب از پارچه دیگری انتخاب می‌شود. معمولا رنگ لبه جیب بسته دو رنگ در این مدل‌ها با یقه و نوار دکمه‌ها ست می‌شود تا زیبایی هر چه بیشتری در مانتو فرم ایجاد شود.

جیب بسته دکمه‌دار

همان طور که حدس می‌زنید در این نوع از جیب بسته یک دکمه برای بسته شدن روی لبه جیب اضافه می‌شود. این دکمه باعث می‌شود طراحی جیب مانتو فرم بیشتر حالت رسمی پیدا کند و البته محتویات جیب هم کمتر در خطر افتادن یا بیرون آمدن ناخواسته باشند. از جیب بسته دکمه‌دار برای مانتو فرم اداری، کت شلوار زنانه و انواع پوشش رسمی زنانه استفاده می‌شود.

جیب بسته چین‌دار

این نوع از جیب درست مثل جیب تخت چین‌دار طراحی می‌شود اما از یک لبه بالایی هم در آن بهره برده می‌شود. جیب بسته چین‌دار کمتر از جیب بسته دکمه‌دار رسمی است اما زیبایی خاصی دارد و فضای بیشتری هم در اختیار فرد برای نگهداری اشیا مورد نیاز می‌دهد.

 

مدل جیب مخفی مانتو چیست؟

همان طور که حدس می‌زنید جیب مخفی در فضای داخلی لباس قرار می‌گیرد و از بیرون دیده نمی‌شود. جیب مخفی فضای مناسبی برای نگهداری اشیا خصوصی به فرد می‌دهد و در انواع کت‌های زنانه و مردانه، مانتو فرم و لباس فرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس پارچه این جیب معمولا از نوع آستر یا جنس بقیه لباس انتخاب می‌شود. جیب مخفی معمولا به شکل جیب تخت طراحی می‌شود اما امکان استفاده از جیب بسته هم برای آن وجود دارد.

در یک کت یا مانتو زنانه که آستر داشته باشد امکان استفاده از دو یا چند جیب مخفی وجود دارد. اندازه جیب مخفی از نظر عمق معمولا بیشتر از جیب تخت و جیب بسته است و فضای مناسبی برای قرار دادن اسناد و کارت‌های هویتی یا بانکی به فرد می‌دهد. محتویات جیب مخفی مانتو اگر آستر و جنس پارچه اصلی ضخامت کافی نداشته باشد برجسته می‌شود که به همین دلیل کمتر از این جیب در این موارد استفاده می‌شود.

 

جیب گزینه‌ای کاربردی و زیبا در طراحی مانتو فرم

در این مطلب انواع گوناگون جیب که در مانتو فرم و کت شلوار اداری خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد بررسی شد. جیب تخت یک تکه پارچه است که در حالت ساده از جنس پارچه لباس انتخاب می‌شود و سه طرف آن روی لباس دوخته می‌شود. انواع جیب‌های دیگر با اضافه کردن تکه‌های پارچه، دکمه، زیپ و چین به جیب تخت ایجاد می‌شوند. جیب مانتو فرم  به فرد اجازه می‌دهد موبایل و لوازم ضروری مورد نیاز خود را در آن قرار دهد و دیگری نیازی به حمل کیف نداشته باشد. گذشته از کاربردی بودن، جیب زیبایی و یکپارچگی بیشتری به لباس می‌دهد و به فرد امکان می‌دهد دست خود را در آن قرار داده یا به آن تکیه بدهد.


Instagram

مطالب مرتبط