خانهوبلاگ
معرفی پارچه های زمستانی برای انواع مانتو

معرفی پارچه های زمستانی برای انواع مانتو

معرفی پارچه های زمستانی برای انواع مانتو
تعداد بازدید :171
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۷, ۱۵:۱۰

منسوجات مواد انعطاف پذیری هستند که با ایجاد یک شبکه به هم پیوسته از نخ‌ها، ساخته می‌شوند و شامل در هم بافتن مجموعه‌ای از نخ‌های بلند‌تر، با مجموعه‌ای از نخ‌های مقطعی هستند. منسوجات، از مواد گوناگونی تهیه می‌شوند. پشم، ابریشم، پنبه، کتان، کنف، نایلون، پلی استر و اکریلیک از منابع اصلی ساخت پارچه به حساب می‌آیند.

معمولا یافتن مقاوم‌ترین پارچه، در برابر هوای سرد و ست کردن آن با شال گردن یا روسری، نوعی چالش به حساب می‌آید. اما نگران نباشید. ما اینجا هستیم تا با استفاده از تجربیات کارشناسان ایندو بزرگترین مرکز طراحی و دوخت مانتو اداری و مانتو فرم  زنانه به شما کمک کنیم که پارچه زمستانی مانتو را، راحت‌تر انتخاب کنید و با دوخت یک مانتو زیبا ظاهری با وقار داشته باشید.

 

مانتو فرم اداری

 

پارچه‌های طبیعی و پارچه‌های ساخته دست بشر

برای ایجاد طیف گسترده‌ای از پارچه‌ها و مواد و برای پوشش لباس‌های زمستانی هم از الیاف طبیعی و هم از الیاف مصنوعی، استفاده می شود. پارچه‌های طبیعی متداول، شامل: پشم، ابریشم، کنف و پنبه است. پارچه‌های مصنوعی و ساخته شده توسط انسان هم، شامل پلی استر، نایلون و اکریلیک هستند.

میکروفیبر‌های ساخته شده توسط انسان، سبک‌ترند. اما همراه با پشم می‌توانند، به همان اندازه گرم باشند. طوری که فکر می‌کنید، مانتوی شما پشم خالص است. اگرچه پشم، واقعا گرم نگه می‌دارد. اما نقطه‌ی ضعف آن این است که، پوشیدن آن در داخل یک سالن که لوازم گرمایشی هم روشن هستند، بسیار گرم و سنگین است. پشم ضخیم، برای قرار گرفتن در فضای باز بسیار مناسب است. اما برای پوشیدن در خانه چندان جالب نیست. پوشیدن یک مانتوی زیپ دار پشمی، در زمستان می تواند برای بسیاری از افراد سنگین و گاه آزاردهنده هم باشد.

 

پارچه زمستانی مانتو

 کدام پارچه زمستانی مانتو را انتخاب کنم؟

طیف وسیعی از پارچه‌ها و رنگ‌های زمستانی وجود دارند، که شما می‌توانید هر کدام را که دلتان می‌خواهد، برای کمد لباس‌های زمستانی خود انتخاب کنید. وجه اشتراک پارچه زمستانی مانتو در انواع مختلف، وزن بالای آن‌هاست و اینکه، همه آنها از نگهداری دمای بالایی برخوردار هستند. از آنجا که در فصل زمستان، باید لباس‌های بیشتری بپوشید، پارچه‌هایی که می‌پوشید، باید گرم و راحت باشند.

متداول‌ترین انواع پارچه های زمستانی، که برای مانتو‌های زمستانی استفاده می‌شوند، شامل موارد زیر است: ترمه، گاباردین، بافتنی، خز، مخمل، جیر، پنبه، ابریشم و کنف. این مواد را می‌توان هم به تنهایی استفاده کرد و هم با الیاف مصنوعی ترکیب کرد. بدین ترتیب، ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی، یک ترکیب متفاوت و خاص می‌سازد.

 

مانتو فرم اداری

پارچه های سبک تری که برای مانتو زمستانه استفاده می شوند

کنف، پنبه و ابریشم پارچه‌های سبک‌تری هستند که در زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پارچه‌ها، سبک و گرم و نرم هستند. این الیاف طبیعی می‌توانند، با الیاف ساخته دست بشر، مانند: اکریلیک، نایلون، ریون، پلی استر و پروپلین ترکیب شده و به یک پارچه مانتویی گرم دارای کشش و کیفیت مناسب، تبدیل شوند. پنبه نازک است و به خودی خود ارزش عایق کمی دارد. اما در برخورد با پوست شما نرم و راحت است. بنابراین می‌توان از پنبه برای آستر مانتو زمستانه استفاده کرد.

 

پارچه مانتو زمستان

 

انتخاب شال با رنگ مناسب برای مانتو فرم زمستانه

اکثر پارچه‌هایی که برای مانتو فرم زمستانه انتخاب می‌شوند، رنگ‌های تیره‌ای دارند. سیاه، خاکستری و قهوه‌ای رنگ‌هایی هستند که بیشتر مناسب سیستم اداری‌اند. در این فصول، هوا به اندازه کافی غم‌انگیز است. بنابراین اگر از شال‌های رنگی که با همین لباس‌های تیره ست شوند استفاده کنید، به طراوت روحیه‌ی خود هم کمک خواهید کرد.

با کمی خلاقیت و جستجو یک رنگ محبوب، که هر زمستان مد می شود را، انتخاب کنید. می‌توانید یک رنگ درخشان، برای شال گردن یا روسری خود انتخاب کنید. فقط به خاطر داشته باشید که ممکن است، این انتخاب به آن اندازه که انتظار دارید گسترده نباشد. اما به هر حال از جستجو دست نکشید. رنگ‌های زمستانی برخلاف رنگ‌های روشن تابستان، عمیق‌تر و غنی‌تر از رنگ، هستند.

افزودن هر چه بیشتر رنگ در بخش رنگ درمانی، باعث می‌شود که تاثیر روزهای خاکستری و تاریک زمستان را کم کنید. در واقع هرچه روشن‌تر، بهتر. چون بیرون خاکستری و تیره است، به این معنی نیست که شما هم باید یک لباس تیره به تن کنید. بنابراین روشن و روشن‌تر بپوشید. استفاده از رنگ‌های روشن، برای حفظ امنیت شما هم بهتر است. اگر بیرون در حال پیاده روی هستید، رانندگان با وضوح بیشتری شما را می بینند. رنگ های محبوب برای زمستان عبارتند از: طلایی، زرد، قهوه‌ای، مسی، قرمز، بنفش و انواع سبز‌ها. همه این رنگ‌ها، کنتراست و سبک عالی ارائه می‌دهند و کمد لباس شما را به میزان قابل توجهی روشن و جذاب می‌کنند.

 

پارچه چهارخونه برای مانتو

گرم ترین پارچه ها برای مانتو های زمستانی شما

یک مانتو هر چقدر هم که شیک و راحت باشد، این مواد مورد استفاده برای مانتو است که شما را گرم و خوش حالت نگه می‌دارد. هنگام خرید مانتو زمستانه، حتما برچسب لباس را بررسی کنید تا ببینید از چه نوع موادی برای ساخت مانتو استفاده شده است. اگر نمی‌دانید که کدام پارچه را برای مانتو خود انتخاب کنید، در اینجا لیستی از گرم ترین مواد لباس برای مانتو مناسب فصل زمستان آورده شده است.

پشم

هر زمان که موضوع یک مانتوی زمستانی مطرح می‌شود، پشم، اولین ماده‌ای است که به ذهن شما خطور می‌کند. بسیاری از افراد، پشم را بهترین پارچه برای فصل زمستان می‌دانند. پشم از گوسفندان و حیوانات دیگر مانند بز، حاصل می‌شود. پشم، سبک و در عین حال با‌دوام و دارای جیب‌های هوایی نیز می‌باشد که عایق‌بندی طبیعی مانتو را فراهم می‌کند. پشم در برابر آب مقاوم است و یک ماده ایده آل، برای گرم و خشک نگه داشتن شما در ماه‌های برفی زمستان است.

پشم، یک پارچه طبیعی با عملکرد بالاست. دمای بدن شما را به خوبی حفظ می کند. اما دقت کنید که اگر طولانی مدت ازپشم استفاده کنید، ممکن است پوست شما دچار خارش شود. بنابراین بهتر است، مانتو پشمی را بعد از دو سه لایه لباس، به عنوان آخرین لایه به تن کنید.

 

پارچه گرم زمستون

 

خز مصنوعی

خز مصنوعی پارچه‌ای است که از مواد مختلف، از جمله پلیمرهای اکریلیک و مواد اکریلیک ساخته شده است. تا از ظاهر و گرمای خز واقعی تقلید کند. خز مصنوعی نسبت به خز واقعی، نسبتا ارزان‌تر و راحت‌تر است. در صورت مراقبت‌های مناسب، مانتو خز مصنوعی شما می‌تواند برای مدت طولانی‌تری عمر کند.

نایلون

نایلون یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای مانتو‌های زمستانی است. این پارچه همه کاره، که کاملا از مواد مصنوعی ساخته شده است، دارای تعدادی ویژگی است که آن را به ماده‌ای عالی، برای لباس زمستانی تبدیل می‌کند. نایلون، پارچه‌ای انعطاف پذیر و بادوام است، که در برابر سایش مقاوم است و در صورت گرفتار شدن در زیر باران یا برف، از شما کاملا محافظت می‌کند. برخلاف سایر مواد، مستعد کپک زدن نیست و به راحتی تمیز و نگهداری می‌شود. بیشتر از همه، نایلون در تماس با روغن‌های طبیعی پوست ما، لک نمی‌زند.

کنف

بله درست خواندید. کنف. اگر به دنبال یک لباس مقاوم و سازگار با محیط زیست هستید، کنف یک انتخاب عالیست. الیاف کنف، عایق بزرگی ایجاد می‌کنند. از این رو، یکی از گرم‌ترین پارچه‌های مانتو محسوب می‌شوند که شما را بسیار گرم نگه می‌دارد. مخصوصا هنگامی که هوا بسیار سرد است. پارچه‌ی کنفی، دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی است که از بو جلوگیری می‌کند. همچنین اگر جزء افرادی هستید که پوست حساسی دارید، باید بدانید که فیبر کنف، برای پوست، قابل تنفس و ملایم است و می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

 

پارچه کنف مانتو

 

فلانل

هنگامی که زمستان فرا می‌رسد، یک مانتوی فلانل، انتخاب خوبی برای یک مانتو زمستانه است. فلانل، فوق العاده راحت و کاربردی و با دوام است. فلانل، از پشم و نخ ساخته می‌شود. جیب‌های هوا در پارچه، حتی در سردترین روزهای سال هم، شما را گرم نگه می‌دارند. شاید بهترین چیزی که در مورد این پارچه وجود دارد، تطبیق پذیری آن باشد. مانتو‌ زمستانه فلانلی را می‌توانید، هم برای مراسم معمولی و هم برای مراسم رسمی بپوشید. بنابراین هر هدفی که داشته باشید، شما را از هوای سرد محافظت می‌کند. فقط بدانید که پارچه زمستانی مانتو، از جنس فلانل، اگر خیس شود بسیار سنگین می‌شود.

ترمه

آیا به دنبال یک پارچه باکلاس و شیک می‌گردید؟ ترمه که مدت‌هاست با تجمل گره خورده است، یکی از گرم‌ترین مواد مناسب، برای مانتو‌های خاص است. نرم و ابریشمی است و فوق العاده گرم است. یک مانتو زمستانه ترمه، قطعا ارزش یک سرمایه‌گذاری خوب را دارد. طوری که شاید، بقیه مانتو های زمستانی شما دیگر به چشمتان نیایند.

پنبه

آیا می‌دانستید که در زمستان هم می‌توانید از پنبه استفاده کنید؟ اگرچه پنبه در تابستان محبوب‌تر است، اما اگر به عنوان آستر مانتو به کار گرفته شود، می‌تواند لباس شما را ضخیم‌تر کند. استفاده از پنبه، به عنوان آستر مانتو زمستانه، بیشتر مناسب کسانی است که به پارچه‌هایی نظیر پشم، حساسیت نشان می‌دهند. پنبه، بسیار نرم است و می‌تواند رطوبت را جذب کند. بنابراین در صورت پیش بینی شرایط آب و هوایی سخت، باید آن را با یک لایه داخلی مناسب جفت کنید.

 

طراحی مانتو فرم اداری

 

فاستونی

فاستونی از جنس پشم یا نخ است و برای دوخت مانتو زمستانه می‌تواند به کار برود. مواد اولیه پارچه فاستونی، پشم یا مخلوطی از پشم و کرک و یا پشم و پلی استر است. این پارچه با گرماژ‌های مختلف و طرح های ساده، چهارخانه یا راه راه، تهیه می‌شود. میزان پشم و نخ به کار رفته، در ساخت فاستونی، از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت پارچه است. پارچه‌هایی که پشم بیشتری دارند، لطیف‌ترند و از فاستونی ویسکوز، سنگین‌تر هستند.

فاستونی‌های ویسکوز و پلی استر، الیاف پلاستیکی دارند و ارزان قیمت‌تر هستند. به طور کلی، سطح الیاف به کار رفته در پارچه، قیمت و مشخصات ظاهری آن را تعیین می‌کند. یک پارچه زمستانی مانتو از جنس فاستونی، باعث می‌شود که هوای متراکم در لباس حفظ شود. این موضوع، مقاومت بدن شما را در مقابل تغییرات دما بالا می‌برد.

علاوه بر این، فاستونی مقاومت خوبی در برابر آتش و عبور امواج ماورا بنفش دارد. اگر قرار است از پارچه فاستونی برای مانتو خود استفاده کنید، بسته به نیاز و مدل لباستان، با فروشنده مشورت کنید. زیرا برای یک مکان رسمی، باید از نوع مرغوب پارچه استفاده شود. بنابراین هزینه بیشتری باید برای آن بپردازید.

 

پارچه فاستونی

 

کرپ

انواع پارچه‌های کرپ، از ابریشم، ریون، پنبه، پشم، الیاف مصنوعی و یا مخلوطی از این‌ها ساخته شده‌اند. پارچه کرپ، نرم و لطیف است و می‌تواند در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، به عنوان یک پارچه زمستانی مانتو انتخاب شود. پارچه کرپ گرماژهای متنوعی دارد و در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود. از پارچه کرپ گاباردین، می‌توان برای دوخت یک مانتو زمستانه استفاده کرد. این پارچه زمستانی مانتو، ترکیبی از بافت ریز پنبه، پشم و الیاف مصنوعی است.

پارچه کرپ موهار ظاهری منحصر به فرد دارد و بسیار مناسب مانتو زمستانه است. بسیار گرم است و مناسب کمد لباس زنانه و مردانه است. پارچه‌ی کرپ موهار که با پشم مخلوط شده است، می‌تواند شما را در تمام طول فصل سرد، به راحتی گرم نگه دارد.

چرم

چرم از انواع پارچه‌هایی است که استفاده از آن برای انواع مانتو زمستانه مناسب است. اگر دلتان می‌خواهد که یک ظاهر شیک و طبیعی داشته باشید، بهتر است از چرم، برای مانتو خودتان استفاده کنید. پارچه‌های چرم به دو دسته چرم طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می‌شوند و به صورت‌های ساده و طرح دار در بازار موجودند.

معمولا به خاطر هزینه بالای چرم طبیعی، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از چرم مصنوعی استفاده کنند. پارچه چرم، برای حفظ دما و حتی تولید حرارت، وقتی با پوست شما تماس پیدا می‌کند، یک گزینه عالی است. اما تنها نکته منفی که یک پارچه چرمی دارد، این است که به مراقبت زیادی نیاز دارد. این پارچه حساس است و باید به طور مداوم آن را تمیز کرد.

 

پارچه چرم مانتو

 

مانتو زمستانه، معمولا قیمت بالایی دارد. بنابراین بهتر است یک گزینه کلاسیک با رنگ‌هایی انتخاب کنید که هرگز از مد نمی افتند. مانند: کرم یا قهوه‌ای. در این صورت می‌توانید، در سال‌های آتی هم از مانتو زمستانه خود استفاده کنید. بدون اینکه نگران این باشید که لباس شما از مد افتاده و قدیمی است. علاوه بر این، برای ماندگاری طولانی مانتو‌ زمستانه خود هم، بهتر است، دستورالعمل‌های شستشوی روی برچسب را به دقت بخوانید. در این صورت می‌توانید بهترین مراقبت را از لباس خود داشته باشید. البته بهتر است، مانتو‌ زمستانه را برای شستشو به خشک‌ شویی ببرید. در این صورت، لباس شما با شوینده‌های ایمن و غیر سمی شسته شده و کاملا خشک می‌شوند.


Instagram

مطالب مرتبط