خانهوبلاگ
راهنمای انتخاب و ست کردن شال گردن زنانه و مانتو فرم

راهنمای انتخاب و ست کردن شال گردن زنانه و مانتو فرم

راهنمای انتخاب و ست کردن شال گردن زنانه و مانتو فرم
تعداد بازدید :250
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۶, ۱۶:۱۶



آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که آخرین لباس روی مد مناسب شما هست یا نه؟ آیا تا به حال نظرات منفی در مورد شلوار، لباس خیلی تنگ، خیلی کوتاه، یا رنگ نامناسب لباستان را شنیده اید؟ به طور کلی، نحوه ست کردن لباس‌ها و مخصوصا یک شال گردن زنانه با مانتو، شاید موضوع چالش برانگیزی باشد. شال‌ گردن زنانه در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی تولید می‌شود. اما چگونه می‌توان آن‌ها را با مانتو ست کرد؟

احتمالا رنگ‌های متفاوتی از شال گردن، در کمد شما موجودند. اما نمی‌دانید کدام را چه موقع و با چه مانتویی بپوشید. برای ایجاد این چند ظاهر متفاوت، شما به شال گردن و مانتو با رنگ های مختلف نیاز دارید. ما در این صفحه چند ایده گوناگون ست کردن شال گردن زنانه و مانتو را، به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید این ایده‌ها را امتحان کنید. کافیست این مقاله را بخوانید تا در انتها یاد بگیرید، که چگونه به طور حرفه‌ای لباس‌های خود را انتخاب کنید.

 

انتخاب مناسب لباس شال گردن زنانه

مد و سبک خیلی بیشتر از آن چیزی است که در مجلات و سایتهای گوناگون می‌بینید. روند مد و سبک لباس پوشیدن، در هر فصل تغییر می‌کند. بنابراین ممکن است پوششی را ببینید که به همان سرعتی که به صحنه آمده است، با همان سرعت هم از مد افتاده است. با این حال رفتارهای خوب همیشه مد روز هستند. این بدین معنی است که هر نوع سبک پوششی را که انتخاب می‌کنید، نباید آداب و معاشرت مناسب را کنار بگذارید. افراد، شما را بر اساس ظاهر، نحوه رفتار و احترامی که برای دیگران قائل هستید، قضاوت می‌کنند. در صورت پیروی از دستورالعمل‌های مناسب آداب و رسوم، در کنار انتخاب یک پوشش مناسب، شما همه مزیت های لازم برای رسیدن به یک شخصیت قابل احترام و شیک پوش را، خواهید داشت.



      خرید مانتو اداری و خرید مانتو فرم 

مانتو اداری


تناسب رنگ لباس با محیط

با این‌که، رنگ مانتوی شما، باید به گونه‌ای باید باشد که از پوشیدن آن احساس خوبی داشته باشید، اما تناسب رنگ مانتو با نوع فضایی که قرار است در آن حضور پیدا کنید، بسیار مهم است. به عنوان مثال، یک مانتو مجلسی یا یک لباس فرم، باید یک رنگ خنثی داشته باشد. شال گردنی هم که با آن ست می‌شود، باید متناسب با آن فضا باشد. قد مانتو هم باید متناسب با محلی باشد که قرار است در آنجا حاضر شوید. بدون شک، هنگامی که به محل کار می‌روید، باید محیط و نوع پوشش شرکت را در نظر بگیرید. چرا که امروزه اکثر شرکت‌ها از کارمندان می‌خواهند که با لباس خاص شرکت، در سر کار حاضر شوند. به طور کلی، اگر می‌خواهید به طور مثبت در دید بقیه برجسته شوید، باید ظاهر خوبی داشته باشید. این کار علاوه بر اعتماد به نفس بالا، باعث دید مثبت اطرافیان نسبت به شما نیز می‌شود.

 شال گردن زنانه

چه رنگی را برای مانتو یا شال گردن زنانه‌ی خود انتخاب کنم؟

معمولا  همه‌ی افراد، یک رنگ مورد علاقه خودشان را دارند. اما ممکن است رنگ مورد علاقه شما بهترین گزینه برای کمد لباستان نباشد. یک ایده خوب این است که همیشه در کمد خود چیزی داشته باشید که به اندازه کافی متنوع باشد و در موارد مختلف پوشیده شود. به طور کلی هر شخصی با هر رنگ پوستی، با گروه منحصر به ‌فردی از رنگ ها سر و کار دارد، که با انتخاب آن رنگ‌ها، برای مانتو یا شال گردن خود، می‌تواند در بهترین حالت خود ظاهر شود. هماهنگی رنگ‌های مناسب با هم، تفاوت بین یک لباس خیره کننده و یک لباس زشت را ایجاد می‌کند. برای انتخاب رنگ مناسب شال گردن و مانتو، اول از همه باید رنگ پوست خود را تشخیص دهید. تا بتوانید متناسب با رنگ پوستتان لباس خود را انتخاب کنید. به طور کلی دو رنگ پوست وجود دارد. گرم و خنک. پوست گرم دارای تم رنگ زرد و نارنجی است. در حالی که پوست سرد ته رنگ آبی یا صورتی کم‌رنگ دارد. برای اینکه بفهمیم کدام گروه برای شما کاربرد دارد، از دو روش اصلی زیر استفاده کنید.

آزمایش ورید: به رگهای مچ دست یا کف دست خود نگاه کنید. افرادی که دارای ته‌رنگ گرم هستند، دارای رگ‌هایی به رنگ سبز هستند. در حالی که افراد دارای رنگ سرد، رگ‌هایشان آبی یا بنفش است.

استفاده از دستبند طلا و نقره: یک روش دیگر برای تشخیص نوع پوست، این است که از دو دستبند طلا و نقره استفاده کنید. زیر نور طبیعی، یک دستبند نقره‌ای روی یک مچ دست و یک دستبند طلایی روی مچ دست دیگرتان قرار دهید. هر دو دست خود را نگاه کنید و سعی کنید بفهمید که کدام یک بیشتر به شما می‌آیند. اگر طلا باشد، ته رنگ شما گرم است و اگر نقره بهتر به نظر می‌رسد، شما ته مایه‌ی رنگ سرد دارید.

 

انتخاب موارد خنثی، رنگ مناسبی برای سیستم‌های اداری

قبل از اینکه بخواهید رنگی که به شما می آید را انتخاب کنید باید یاد بگیرید که چگونه گرم یا سرد بودن رنگ را تشخیص دهید. یک قانون کلی این است که رنگ‌های گرم تم زرد دارد. در حالی که رنگ‌های سرد، تم آبی دارند. درک این دوگانگی، کاملاً عملی است. لیست کلی رنگ های گرم شامل: قرمز، نارنجی، زرد و سبز متمایل به زرد است و لیست رنگهای خنک شامل: سبز واقعی، آبی و بنفش است.

ست کردن شال گردن و مانتورنگ‌های خنثی، بیشتر مناسب لباس‌های فرم و اداری هستند. رنگ های خاکستری روشن و تیره، قهوه‌ای روشن و تیره، سرمه‌ای و سیاه، گزینه های مناسبی برای لباس فرم هستند. اگر به هر دلیلی شما از رنگ خنثی استفاده می‌کنید، باید بدانید که، رنگ‌های خاکستری و قهوه‌ای، دارای تنوع گرم و خنک هستند. بنابراین شال گردنی را انتخاب کنید، که با مشخصات رنگ مانتوی شما، مطابقت داشته باشند. برای این کار می توانید، در داخل آیینه به صورت خود، شال گردن زنانه و مانتو‌یی که انتخاب کرده‌اید، نگاه کنید. سعی کنید، این کار را در زیر نور طبیعی انجام دهید. در این حالت، می‌توانید تصمیم بگیرید، که کدام رنگ باعث می‌شود، بهترین حالت خود را داشته باشید. نحوه مناسب ست کردن شال گردن زنانه و مانتو، باعث می‌شود که چشم شما روشن‌تر و پوست شما، سالم‌تر به نظر برسد. مانتوهای اداری معمولا رنگ‌ تیره دارند، همین موضوع باعث می‌شود که پوستتان، کدر یا ملایم به نظر برسد. بنابراین انتخاب یک شال گردن زنانه‌ی زیبا و یک رنگ مناسب، می‌تواند اثراتی که رنگ تیره‌ی مانتو روی چهره‌ی شما می‌گذارد را، خنثی کند و باعث تقویت روحیه‌ی شما هم بشود. اگر در انتخاب خود شک دارید می‌توانید از یک دوست خوش سلیقه نظرخواهی کنید.

اگر پوستی با رنگ خنک دارید، از شال‌ گردن‌های سرد و بی رنگ استفاده کنید. ست کردن یک مانتو با شال به رنگ‌های زمرد، بنفش و آبی یخی، شما را بسیار جذاب می‌کند. اگر رنگ خنثی دوست دارید، می‌توانید ترکیبی از سفید یا خاکستری را برای شال گردن متناسب با مانتوی فرم خودتان انتخاب کنید. بهتر است شما که پوست خنکی دارید، از رنگ های نارنجی و زرد برای شال گردن خود، اجتناب کنید. البته باید گفت تمام رنگ هایی که برای پوست‌های خنک در نظر گرفته شد‌ه‌اند، مناسب شما نیستند. شما باید همه آن‌ها را امتحان کنید تا ببینید در کدام رنگ بهتر به نظر می‌رسید. اگر هم پوستی با رنگ گرم دارید، رنگ های گرم و خاکی را برای شال خود برگزینید. رنگ‌هایی مثل عسلی، مرجانی، زیتونی و کرم پوست‌های گرم را صاف‌تر نشان می‌دهند. برای موارد خنثی هم، خاکستری و کاپوچینو انتخاب‌های مناسبی هستند. البته این بدان معنا نیست که شما فقط به این رنگ ها محدود هستید. بلکه باید رنگ‌های گرم و خاکی را امتحان کنید، تا ببینید کدام گزینه برای شما، مناسب‌تر است.

رنگ سفید یکی دیگر از رنگ‌های خنثی است. یک شال گردن زنانه با رنگ سفید، با هر رنگ مانتوی اداری ست می‌شود. اما حتما باید شال سفید رنگ خود را تمیز نگه دارید. هیچ چیز بدتر از یک سفید لکه دار و مایل به زرد نیست. رنگ سفید، برای پوست‌های روشن، بسیار مناسب‌تر است. این رنگ با هر رنگ مانتویی، ست می‌شود.  اگر از این رنگ برای شال گردن خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از یک روسری با رنگ دلخواه خودتان استفاده کنید. البته باید توجه کرد که رنگی که انتخاب می‌کنید مناسب رنگ پوست شما باشد و با رنگ خنثای مانتوی اداری هم هارمونی مناسبی ایجاد کند.

 سیاه و سفید تضاد خوبی ایجاد می‌کنند. یک مانتوی اداری و رسمی سیاه رنگ، با یک شال گردن زنانه به رنگ سفید، به خوبی ست می‌شود.کنتراست بالایی هم دارد. علاوه بر این، هنگام عکس گرفتن، شما را برجسته‌تر نشان می‌دهد. یک مانتوی زمردی یا آبی تیره، با شال گردن سفید شما را بسیار جذاب می‌کند. علاوه بر این می‌توانید شال گردن‌های لیمویی و زرد را هم برای مانتوی اداری آبی رنگ خود امتحان کنید. مطمئن باشید که از این انتخاب شگفت زده خواهید شد.

 

ست کردن مانتو و شال گردن

انتخاب بهترین رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

تا اینجا توضیحاتی در خصوص ست کردن یک لباس فرم اداری با یک رنگ خنثی یا تیره، با شال گردن زنانه داده شد. اما یک مانتوی معمولی غیر رسمی را با چه شال گردنی ست کنیم؟ حالا که می‌خواهید بهترین رنگ لباس خود را انتخاب کنید، رنگ پوست خود را در ذهن داشته باشید. رنگ اصلی پوست شما، تعیین می‌کند که در کدام خانواده از رنگ‌ها، بهتر به نظر می‌رسید. یک ایده خوب این است که، رنگ‌هایی که با پوست شما تضاد روشنی ایجاد می‌کنند، مناسب‌ترند. اگر پوست شما تیره است، در مانتو رنگ پرتقالی و زرد اشباع، بسیار عالی به نظر می‌رسید. حتی اگر ته رنگ آن خنک باشد. برای انتخاب شال هم، باید رنگی که متناسب با رنگ مانتو است انتخاب شود. مثلا اگر مانتوی شما پرتقالی است، می‌توانید از یک شال زرد رنگ استفاده کنید. این شال رنگ چشمان شما را هم بیشتر نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید که رنگ چشم شما زیباتر نشان داده شود، باید رنگ شال‌گردن یا روسری شما، به رنگ چشمتان نزدیک باشد. شما باید، رنگی را  برای شال و مانتو خود انتخاب کنید، که با چشمان شما مطابقت زیادی داشته باشد و بیشترین کنتراست را ایجاد کند. قرمز تیره، غنای چشم‌های قهوه‌ای را به ارمغان می‌آورد و به عنوان یک مکمل خیره کننده، برای رنگ پریدگی چشم ها عمل می‌کند.

باید بدانید که رنگ‌های متنوعی وجود دارند که با ترکیب آن‌ها، ست‌های زیبایی ساخته می‌شود. مثلا یک مانتوی سبز رنگ، با یک شال قرمز، ترکیب زیبایی می‌سازد. یا ترکیب رنگ‌هایی مثل سبز و زرد، بنفش و زرد یا زرد و سرمه‌ای، در کنار هم، ظاهر شما را عالی‌تر نشان می‌دهند. یک مانتوی صورتی با شال خاکستری یا آبی شما را جذاب‌تر می‌کند. بنفش و صورتی هم، ست بسیار زیبایی می‌سازند. رنگ قرمز، با رنگ‌های سفید، مشکی آبی کاربنی و نارنجی ست می‌شود. بنابراین، اگر مانتو به رنگ قرمز دارید، بهتر است، شال گردن زنانه‌ی خود را، با رنگ‌های گفته شده ست کنید. رنگ بنفش، با رنگ‌های سفید، مشکی، زرد و آبی کم رنگ، ترکیب جالبی ایجاد می‌کند. فقط دقت کنید، که اگر مانتوی شما رنگ تندی دارد، بهتر است از یک شال گردن با رنگ ملایم استفاده کنید. رنگ زرد با آبی کاربنی، سبز، بنفش و مشکی هماهنگی جالبی دارد. مانتو آبی هم، با شال‌های سفید، بنفش و مشکی ست می‌شود. دقت کنید، اگر مانتوی شما آبی رنگ است، شال به رنگ‌های قرمز و زرد هرگز استفاده نکنید. یک مانتوی سبز رنگ، با رنگ‌هایی همچون زرد، سفید، مشکی و طوسی هارمونی جالبی ایجاد می‌کند. یک مانتو با رنگ بژ هم، با شالی با رنگ آبی، قهوه ای، سبز زمردی یا قرمز، بسیار زیباتر به نظر می‌رسد.

 

قبل از این‌که از درب منزل خود بیرون بیایید، وقتی را برای نظافت خود اختصاص دهید. دوش بگیرید، مسواک بزنید، موهای خود را شانه کنید و لباسی متناسب با مناسبتی که قرار است در آن حضور پیدا کنید، بپوشید. سعی کنید، لباسی که باعث تحقیر، عصبانیت و خجالت شما می‌شود، به تن نکنید. علاوه بر این، باید به ست کردن شال گردن زنانه و مانتو خود اهمیت داده و آنها را با رنگ چشمانتان مطابقت دهید. انتخاب لباسی که نزدیک به رنگ چشم باشد، کمک می‌کند که چشمان شما زیباتر و براق‌تر به نظر برسند.


Instagram

مطالب مرتبط