خانهوبلاگ
نکات خشکشویی مانتو و لباس در شب عید

نکات خشکشویی مانتو و لباس در شب عید

نکات خشکشویی مانتو و لباس در شب عید
تعداد بازدید :196
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۶, ۱۰:۵۵

در روزهای پایانی سال بیشتر افراد برای داشتن لباس‌هایی تمیزتر ترجیح می‌دهند که آن‌ها را به خشکشویی بسپارند. سپردن لباس‌ها به خشک‌شویی در شب عید برای افرادی که در این روزهای پایانی سال توانایی خرید لباس‌های نو را ندارند، گزینه بسیار مناسبی است که می‌تواند در کاهش هزینه‌ها نقش به سزایی داشته باشد. بااین‌حال باید برای سپردن لباس و مانتو در شب عید به خشک‌ شویی نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید درنهایت لباس‌هایی تمیز و زیبا را تحویل بگیرید. همچنین با رعایت این نکات مطمئن خواهید شد که در اثر خشک‌شویی آسیبی به مانتو یا لباس شما وارد نخواهد شد. هرچند که کیفیت اولیه مانتو یا لباس درنتیجه خشکشویی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

ایندو فرم یکی از بهترین طراحان و تولیدکنندگان انواع مانتوهای اداری است. این شرکت دارای 10 سال سابقه در این حوزه بوده و همواره تلاش کرده تا از بهترین پارچه‌ها و مواد برای دوخت مانتو اداری استفاده کرده و طرح‌های زیبا و به‌روزی را به بازار عرضه کند. با استفاده از خدمات شرکت ایندو حتی افرادی که دارای سایز غیرمعمول هستند می‌توانند لباس‌های زیبا و مرغوبی را برای خود پیدا کنند.

منظور از خشکشویی چیست؟

زمانی که صحبت از خشکشویی لباس می‌شود احتمالا اولین تصویری که در ذهن هرکسی به وجود می‌آید، مغازه‌های خشکشویی در سطح شهر است. اما بهتر است بدانید خشک‌ شویی درواقع نوعی شیوه شستشوی لباس است که در آن از آب و مواد شوینده برای شستن لباس استفاده نمی‌شود. هرچند استفاده از مواد شیمیایی در این روش برای از بین بردن انواع لکه‌ها از روی لباس رایج است. بنابراین خشکشویی بهترین و مطمئن‌ترین روش برای از بین بردن لکه‌های موجود بر روی لباس است. اما پیش از سپردن لباس یا مانتو به خشکشویی باید نکاتی را در نظر بگیرید که درنتیجه کار تاثیرگذار خواهند بود.

 

چه لباس‌ هایی را باید به خشک شویی بسپارید؟

یکی از بهترین راه‌ها برای فهمیدن این موضوع که آیا می‌توانید از خشک‌ شویی برای لباس خود استفاده کنید یا نه خواندن برچسب متصل به لباس است. بر روی این برچسب نشانه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تشخیص دهید که از چه موادی باید برای لباس استفاده کرده و چه روشی برای شستشوی آن مناسب است. خشک‌ شویی روشی است که بیشتر برای پارچه‌های حساس و ظریف استفاده می‌شود. اما پارچه‌هایی که در آن‌ها درصدی پلاستیک یا پی‌وی‌سی وجود دارد، در اثر خشکشویی آسیب خواهند دید. اما معمولا لباس‌هایی که از جنس پشم یا ابریشم هستند، نباید به‌طور کامل در آب غوطه‌ور شوند. درنتیجه خشک‌ شویی روش نسبتا مناسبی برای شستن آن‌ها است.

 

خشک‌شویی لباس یا مانتو

 

نکات مهم پیش از سپردن لباس یا مانتو به خشک‌ شویی

  • در صورت وجود لکه بر روی لباس یا مانتو به کارشناس خشک‌ شویی اطلاع دهید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که به‌طور مستقیم درنتیجه کار خشکشویی تاثیرگذار است، ارائه کامل توضیحات درباره لباس به کارشناس خشک‌ شویی است. به‌این‌ترتیب کارشناس خشک‌شویی می‌تواند به‌طور کامل از وضعیت لباس یا مانتو آگاه شده و درنهایت کار را به‌درستی و مطابق میل شما پیش ببرد. بنابراین در زمانی که لباس یا مانتو را به خشکشویی تحویل می‌دهید، باید کارشناس خشکشویی را از وجود لکه بر روی لباس آگاه کنید. همچنین باید نوع لکه را نیز مشخص کرده و مدت‌زمان تقریبی که از افتادن لکه بر روی لباس گذشته است، برای او توضیح دهید. در کنار این‌ها اگر خودتان تلاشی برای از بین بردن لکه کرده‌اید، باید کارشناس را در جریان آن قرار دهید.

  • مطمئن شوید که هیچ وسیله‌ای در جیب لباس وجود ندارد.

پیش از اینکه لباس یا مانتو خود را برای شستشو به خشکشویی بسپارید باید مطمئن شوید که هیچ‌چیزی در جیب‌های لباس جای نمانده است. این موضوع درباره مانتوهای اداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا معمولا در جیب این مانتوها دستمال‌کاغذی، گیره کاغذ، کلید یا خودکار یافت می‌شود. بنابراین خالی نکردن محتویات جیب مانتو پیش از سپردن آن به خشکشویی می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به لباس خودتان یا حتی دیگران شود.

 

خشکشویی مانتو اداری

 

  • به‌هیچ‌وجه برچسب لباسی را که به خشکشویی می‌سپارید، جدا نکنید.

در دنیای امروز پارچه‌ها و مواد به‌کاررفته در داخل لباس‌ها به‌قدری متنوع هستند که حتی حرفه‌ای‌ترین کارشناسان خشک‌ شویی نیز نمی‌توانند از پس تشخیص نوع پارچه و مواد مناسب برای آن برآیند. به همین دلیل تولیدکنندگان این نوع از لباس‌ها یا پارچه‌های حساس به همراه آن برچسبی را ارائه می‌دهند که حاوی اطلاعاتی درباره مواد سازگار با پارچه یا مواد مناسب برای شستشوی آن است. درنتیجه کارشناس خشکشویی می‌تواند با خواندن این نشانه‌ها و علائم بهترین روش را برای شستشوی لباس یا مانتوی شما انتخاب کند تا آسیبی به آن وارد نشود. حتی ممکن است کارشناس با مطالعه این برچسب به شما بگوید که این لباس مناسب خشکشویی نیست و باید از روش دیگری برای شستشوی آن استفاده کنید.

  • اگر لباس دچار زدگی یا پارگی است به کارشناس خشک‌شویی اطلاع بدهید.

هرچند زمانی که شما لباس را به خشکشویی می‌سپارید، پیش از شروع عملیات شستشو تمامی قسمت‌ها را به‌دقت چک می‌کند، اما بهتر است برای اطمینان از نتیجه کار وجود زدگی یا پارگی را به اطلاع او برسانید. البته باید بدانید که پیش از تحویل لباس به خشک‌ شویی باید هرگونه پارگی یا زدگی را ترمیم کرده و اصلاح کنید. زیرا در صورت وجود این ایرادها در لباس ممکن است در اثر برخورد با لباس‌های دیگر یا چرخش در لباسشویی، آسیب لباس شدیدتر شود. تا حدی که حتی وجود یک پارگی کوچک در لباس‌های آستری دار زمستانی که حاوی لایه‌های داخلی هستند، می‌تواند به‌طور کامل لباس را از بین ببرد.

 

خشک‌ شویی یکی از بهترین روش‌ها برای شستن لباس‌هایی است که با استفاده از پارچه‌های حساس و ظریف دوخته شده‌اند. تولیدکنندگان حرفه‌ای برac روی لباس‌ها و مانتوها برچسب‌هایی را قرار می‌دهند که بر روی این برچسب اطلاعاتی درباره جنس پارچه وجود دارد. همچنین بر روی این برچسب اطلاعاتی درباره شیوه‌های شستشوی لباس نیز وجود خواهد داشت. بنابراین اگر لباس خود را از یک تولیدکننده معتبر خریداری کرده و آن را به یک خشک‌ شویی متخصص بسپارید، دیگر نیازی به نگرانی از بابت آسیب به لباس نخواهید داشت و می‌توانید تا مدت‌ها لباس یا مانتوی خود را مانند روز اول نگهداری کنید.

شرکت ایندو از بهترین تولیدکنندگان انواع ست‌های اداری زنانه و مردانه شامل کیف، شلوار، مقنعه، مانتو و کت است. این شرکت با استفاده از خلاقیت در کنار کیفیت توانسته طرح‌های بسیار متفاوتی را برای ست‌های اداری ارائه داده و آماده همکاری با انواع سازمان‌هایی است که نیاز به طراحی مانتو اداری و لباس فرم دارند. شرکت ایندو علاوه بر استفاده از مواد مرغوب در تولید لباس‌ها و مانتوهای خود، بهترین خدمات پس از فروش را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.


Instagram

مطالب مرتبط