خانهوبلاگ
جلوگیری از چروک شدن مانتو فرم

جلوگیری از چروک شدن مانتو فرم

جلوگیری از چروک شدن مانتو فرم
تعداد بازدید :483
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۲, ۱۲:۲۴

جلوگیری از چروک شدن مانتو فرم موضوعیست که ذهن همه ی افراد شاغل را به خود مشغول میکند. قبل از هر چیزی باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید مانتو فرم خود را خودتان شستشو دهید یا این کار را به خشک شویی و متخصصان  واگذار کنید.اگر قرار است به خشکشویی واگذار کنید دیگر نیازی به نگرانی و دردسرهای آن نیست. اما اگر تصمیم گرفتید در منزل این کار را بکنید در این مطلب با ایندو همراه باشید.

 

جلوگیری از چروک شدن مانتو فرم با کنترل تنظیمات دستگاه

قبل از هر کاری این نکات را مد نظر داشته باشید که دور چرخش و درجه حرارت دستگاه برای شستشوی مانتو فرم حتما باید دور پایین و درجه حرارت کم و ملایم باشد.چراکه چرخش با دور بالا چروک مانتو را بیشتر و بدتر می کند. درجه حرارت زیاد هم باعث نابودی پارچه نخ مانتو فرم خواهد شد و در دفرمه شدن و چروک پذیر شدن مانتو خیلی تاثیر گذار خواهد بود.

به وزن و جنس پارچه ها هم دقت کنید

برای جلوگیری از چروک شدن لباسهایتان باید به جنس و وزن پارچه ها هم دقت کنید. برای مثال٬‌ شستشوی تیشرت نخی در کنار شلوار جین سنگین باعث میشود تیشرت که پارچه سبکتری دارد تحت فشار قرار گرفته و  بیشتر چروک شود.

ار آنجاکه لباسهای سنگینتر دیرتر خشک میشوند با تقسیم بندی لباس ها در لباسشویی از چرخش بیش از حد لباسهای سبکترتان هم جلوگیری میشود. هرچه زمان بیشتری لباسهایتان در خشک کن لباسشویی باشند بیشتر حرارت دیده و عمیقتر چروک میشوند. همیشه لباسهایتان را زمانی که هنوز رطوبت دارند از لباسشویی خارج کنید.

 

نکته بسیار مهم در جلوگیری از چروک شدن مانتو فرم

 

بعد از پایان کار دستگاه ماشین لباسشویی و شستشوی مانتو فرم بلافاصله نسبت به خالی کردن ماشین اقدام کنید. چون اگر مانتو فرم مرطوب زمان زیادی در دستگاه بماند چروک مانتو روی آن می ماند و شکل چروک را می گیرد و برای از بین بردن أن باید زمان بیشتری تلف کرد.

پس بعد از خارج کردن مانتو فرم از دستگاه، آن را ایندا محکم تکان دهید و با هنگر (چوب لباسی) آویزان کنید تا خشک شود. در واقع لباس باید استراحت کند. سپس از اسپری ضد چروک و یا آهار استفاده کنید. این روش باعث افزایش مقاومت مانتو فرم در مقابل چروک شدن می شود.

مانتو فرم را بعد از خشک شدن و از بین رفتن رطوبت٬ از طرف لایه داخلی و در امتداد خط دوخت اتو کنید. سپس بعدا از استفاده از اتوی داغ، از اتوی سرد هم استفاده کنید. این کار باعث محکم تر شدن اتوی مانتو فرم خواهد شد.

اگر بیرون از منزل هستید و دسترسی به اتو ندارید و مانتو فرم شما دارای چروک ناخوشایند می باشد، محل چروک را کمی خیس و مرطوب کنید بعد با دست روی آن بصورت رفت و برگشتی بکشید تا زمانی که رطوبت آن از بین برود.

مانتو فرم خود را بعد از شستشو و اتو کردن، زیاد تا نکنید، نهایتا یک تا داشته باشد. تای تکی را هم از وسط انجام بدهید. البته بهترین حالت برای مانتو فرم آویزان بودن از هنگر می باشد.

و در نهایت باید اعلام کنیم که محصولات و مانتو های تولید شده ایندو، تا ۹۰ درصد از پارچه نخ استفاده شده که چروک پذیری خیلی کمی دارد و طبق بازخوری که از مشتریان عزیزمان داشته ایم، بعد از شستشو مانتو را فقط با هنگر آویزان می کنند و در بیشتر مواقع نیازی به اتو کردن نداشته اند.

منبع: spruce


Instagram

مطالب مرتبط