خانهوبلاگ
اهمیت توجه به رنگ در انتخاب مانتو شلوار اداری و فرم

اهمیت توجه به رنگ در انتخاب مانتو شلوار اداری و فرم

اهمیت توجه به رنگ در انتخاب مانتو شلوار اداری و فرم
تعداد بازدید :675
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۶, ۱۲:۲۵

اولین چیزی که نگاه ارباب رجوع در یک اداره یا شرکت را به خود جلب خواهد کرد؛ رنگ لباس کارمندان آن مجموعه است. بنابراین توجه به رنگ مانتو و شلوار اداری، حتی مهم‌تر از وجود آرم روی لباس کارمندان یک شرکت است. شنیدن این جمله، شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما این مسئله عین واقعیت است.

بنابراین اگر به دنبال مانتو فرم یا لباس فرم برای محل کار خود هستید؛ حتما به محصولات ایندو فرم سری بزنید. طراحی تولید و فروش انواع مدل مانتو شلوار اداری در رنگ‌های متنوع، برای خرید موجود است. شما مطابق با سلیقه و نیاز خود، می‌توانید برای خود یا دیگر اعضا شرکت از این مجموعه خوشنام خرید کنید.

برای پاک کردن رنگ روی لباس چی کار کنیم؟ کلیک کنید.

 

نماد هر رنگ در مانتو شلوار اداری

در اولین برخورد میان ارباب رجوع و کار‌مندان یک اداره، ظاهر کارمند مورد توجه ارباب رجوع قرار خواهد گرفت. بنابراین توجه به رنگ و داشتن ظاهر زیبا برای کارمندان شرکت، بیش‌تر از هر چیزی دارای اهمیت است. اکنون شما با توجه به نوع شغل خود، می‌توانید از میان طیف گسترده رنگ‌ها یکی را برای لباس کار خود انتخاب کنید.

البته هر رنگی در علم روانشناسی، نشان از نمادی خاص بوده و هنگام خرید لباس برای محل کار، باید به این نکات روانشناسی توجه کنید. در صورت انتخاب رنگ مناسب، مطمئنا شما از اعتماد به نفس بیش‌تری در محل کار برخوردار خواهید شد. اما انواع رنگ‌ها مورد استفاده در محیط کاری، عبارت هستند از:

رنگ قرمز

استفاده از رنگ هیجان و انرژی بخش قرمز، در فضا‌های رسمی و اداری مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. این رنگ در لباس کارکنان رستوران‌ها یا هایپر مارکت‌های بزرگ، با استقبال بیش‌تری مواجه شده است. صاحبان هایپر مارکت نیز با انتخاب این رنگ، به دنبال تحریک احساسات مردم هستند تا بیش‌تر خرید کنند.

بنابراین اگر محل کار شما در یک رستوران یا هایپر مارکت است؛ رنگ قرمز برای استفاده در لباس کار پیشنهاد خواهد شد. مطمئنا با این رنگ جذاب بر ذهن مخاطبان و خریداران، ‌بیش‌ترین تاثیر را خواهید گذاشت.

رنگ سیاه

رنگ سیاه در لباس اداری، نشان از قدرت و پختگی داشته و این حس را در ذهن مخاطب، شکل خواهد داد. بنابراین اگر در رابطه با خرید لباس محل کار خود و رنگ آن، به نتیجه قطعی نرسیده‌اید؛ به شما توصیه خواهیم کرد که از این رنگ استفاده کنید. البته استفاده از رنگ مشکی، برای طولانی مدت پیشنهاد نخواهد شد؛ زیرا با توجه به رنگ آن، مطمئنا بهره وری کارکنان اداره با افت زیادی مواجه خواهد شد.

رنگ آبی

استفاده از رنگ آبی در لباس کارکنان شرکت‌های بزرگ و سازمان‌ها، بسیار رایج بوده و این رنگ را باید نشانی از صلح دانست. در صورتی که به دنبال ایجاد تغییرات و تاثیر مثبت بر ذهن کارکنان شرکت هستید؛ حتما از رنگ آبی یا ترکیب آن با دیگر رنگ‌ها در لباس فرم بهره ببرید. با استفاده از این رنگ، بدون شک محل کار شما پر از آرامش خواهد شد.

رنگ سفید

امروزه استفاده از رنگ سفید در محیط‌های اداری، به ندرت اتفاق خواهد افتاد. در صورت استفاده از این رنگ که نمادی از آرامش و صداقت است؛ مطمئنا در ذهن مخاطب تاثیر مثبت خواهید گذاشت. این رنگ نیز مانند رنگ سبز، بیش‌تر در مراکز درمانی و کیلینیک‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این وجود، شما می‌توانید رنگ سفید را با دیگر رنگ‌ها، ترکیب کرده و اینگونه برای رسیدن به موفقیت، گام بردارید.

 رنگ روشن برای مانتو اداری

مهم‌ترین فاکتور‌های موثر بر انتخاب رنگ لباس محل کار

توجه به رنگ لباس کارکنان یک شرکت و لوگو آن، در هر مجموعه بسیار با اهمیت است. بسیاری از افراد بر این باور هستند که رنگ لباس کارکنان یک شرکت، مهم‌تر از لوگو آن برند است. زیرا رنگ لباس در ایجاد تاثیر مثبت بر محیط کار و خوش پوش بودن کارکنان، نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

بنابراین شما هنگام انتخاب رنگ مناسب برای مانتو و شلوار خانم‌ها، باید یک سری عوامل را در نظر بگیرید. از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام انتخاب رنگ مانتو و شلوار، در ذهن داشته باشید؛ شامل موارد زیر هستند:

توجه به خلاقیت

امروزه بسیاری از مدیران شرکت‌ها بر این باور هستند که انتخاب رنگ مشکی یا سورمه‌ای در لباس فرم خانم‌ها مناسب نیست؛ زیرا این رنگ‌ها در طولانی مدت باعث ایجاد حس یکنواختی در محیط کار خواهند شد. اکنون اگر شما نیز این تفکر و باور را قبول دارید؛ می‌توانید از رنگ‌های طوسی تیره یا روشن و آبی بهره ببرید.

استفاده از ترکیب رنگ‌ها

در صورت استفاده از دو رنگ جذاب و ترکیب آن‌ها در مانتو و شلوار خانم‌ها، مطمئنا لباس فرم آن‌ها شیک‌تر و زیبا‌تر به نظر خواهند رسید. بنابراین شما می‌توانید با ترکیب رنگ‌های سورمه‌ای و آبی در طراحی لباس فرم، جذابیت را برای خود به ارمغان بیاورید.

انتخاب رنگ مطابق با موقعیت محیط کار

شما هنگام انتخاب رنگ لباس خانم‌ها، باید به جایگاه یا موقعیت محل کار توجه ویژه نشان دهید. به طور مثال برای رنگ مانتو شلوار خانم‌های اداره یا شرکت، هرگز رنگ زرد با پارچه براق انتخاب نخواهد شد؛ زیرا این رنگ اصلا مناسب محیط‌های اداری نیست.

توجه به حالت بدن

هنگام انتخاب رنگ لباس محل کار خانم‌ها، باید به فرم و حالت بدن آن‌ها نیز توجه شود. به طور مثال، رنگ سورمه‌ای خانم‌ها را لاغر‌تر و قد بلند‌تر تشان خواهد داد. بنابراین شما هنگام انتخاب رنگ لباس برای ایجاد یک استایل هماهنگ و شیک، به حالت بدن کارکنان توجه کنید.

سلیقه شخصی

از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که هنگام خرید مانتو و شلوار خانم‌ها مهم است؛ سلیقه شخصی خانم‌ها است. بنابراین اگر لباس فرم محل کار شما سورمه‌ای یا مشکی است، اما شما علاقه‌ای به استفاده از این رنگ‌ها ندارید؛ می‌توانید مطابق با سلیقه خود، مانتو و شلوار آبی یا طوسی خرید کنید. البته این نکته ظریف را به یاد داشته باشید که انتخاب رنگ لباس فرم براساس سلیقه شما، باید با موافقت مدیران شرکت صورت بگیرد.

 رنگ تیره مانتو فرم

مهم‌ترین ویژگی‌های مانتو شلوار خانم‌ها در محیط اداری

در زمان انتخاب مانتو‌های اداری، فاکتور‌های بسیاری را باید درنظر گرفت. بدون شک رنگ پارچه، مهم‌ترین مولفه در زمان خرید خواهد بود. خانم‌ها در کنار توجه به رنگ مانتو و شلوار‌های اداری خانم‌ها، باید چند ویژگی دیگر را در نظر داشته باشند. از اصلی‌ترین آن ویژگی‌ها، شامل لیست زیر خواهد بود:

سایز مانتو

سایز لباس‌های اداری خانم‌ها باید به گونه‌ای باشد که این عزیزان حس راحتی با آن داشته باشند. بنابراین هنگام انتخاب یونیفرم‌های اداری به این مسئله توجه کنید که شما باید در طول چند ساعت حضور در محل کار، با افراد بسیاری برخورد کنید. در طول این مدت، پشت میز و کامپیوتر بنشینید. هنگام خرید مانتو، این نکات را حتما در نظر بگیرید.

جنس پارچه

کیفیت متریال پارچه لباس خانم‌ها در محل کار، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورت عدم توجه به جنس پارچه، مانتو و شلوار خانم‌ها خیلی زود پاره شده و هچنین مطمئنا از ایستایی خوبی بهره‌مند نخواهد بود. بهترین جنس مورد استفاده در لباس اداری خانم‌ها، پارچه نخی است.

متناسب با فضا کار

هنگام انتخاب و خرید فرم‌های اداری در کنار توجه به رسمی بودن آن، باید کاملا متناسب با فضا کاری شما باشد. یونیفرم خانم‌ها حاضر در محیط‌های آموزشی با افرادی که در یک شرکت مواد غذایی کار خواهند کرد؛ کاملا در طرح، رنگ و فاکتور‌های دیگر متفاوت خواهد بود.

 

دلایل استفاده از یونیفرم‌های اداری

شرکت‌ها و مجموعه‌های دولتی یا غیر دولتی، به طور معمول از لباس‌های فرم برای کارکنان خود در نظر خواهند گرفت. البته آن‌ها برای این کار خود، دلایل بی‌شماری را در نظر گرفته‌اند. اکنون شما با توجه به این نکات، بدون شک ترغیب به استفاده از مانتو و شلوار‌های برای محل کار خود خواهید شد:

  • شرکت‌ها برای ایجاد یک محیط حرفه‌ای کاری و ایجاد اعتماد به نفس در کارکنان، آن‌ها را به استفاده از لباس خاص برای محل کار ترغیب خواهند کردند.
  • یکی از مهم‌ترین دلیل شرکت‌ها برای استفاده از یونیفرم ادرای، تبلیغات خواهد بود. زیرا معمولا در لباس‌های فرم آقایان و خانم‌ها، از آرم شرکت یا رنگ‌هایی که در آن استفاده شده، استفاده می‌شود. البته شما امکان استفاده از طراحی لوگو در طراحی لباس کارکنان خود را نیز دارید.
  • در تمام شرکت‌ها، مانتو و شلوار مخصوص اداره خانم‌ها به نوعی نشان دهنده جایگاه آن‌ها در محل کار خواهد بود. به طور مثال رنگ مانتو کارمندان ساده، کم رنگ‌تر از رنگ مانتو خانم‌هایی است که مدیر مجموعه هستند.
  • از دیگر دلایل استفاده از یونیفرم سازمانی، ایجاد نظم در محیط کار است. در صورت استفاده شما و دیگر کارکنان از مانتو‌های فرم، مطمئنا ارباب رجوع به وجود نظم در شرکت پی خواهد برد. اینگونه آن‌ها مطمئنا خواهند بود که کار آن‌ها به درستی انجام خواهد شد.

سخن پایانی

هنگام انتخاب و خرید مانتو فرم‌های اداری برای خانم‌ها، توجه به رنگ در کنار عواملی دیگر مانند سایز و فرم بدن مهم خواهد بود. بنابراین شما باید به دنبال یک مانتو اداری باشید که تمام ویژگی‌های فرم‌های اداری داشته باشد. در صورت توجه به نکات هنگام خرید و استفاده از لباس در محیط کار، نظم را اعمال خواهید کرد.

مجموعه معتبر ایندو فرم، انواع یونیفرم اداری و سازمانی را برای خانم‌ها و آقایان تولید و طراحی کرده است. در صورت مراجعه به این سایت برای خرید مانتو و شلوار‌های اداری، متوجه خواهید شد که ما از بهترین الگو برای طراحی و با کیفیت‌ترین جنس پارچه، استفاده کرده‌ایم.

 


Instagram

مطالب مرتبط