خانهوبلاگ
رنگ مناسب برای مانتو اداری و یونیفرم اداری

رنگ مناسب برای مانتو اداری و یونیفرم اداری

رنگ مناسب برای مانتو اداری و یونیفرم اداری
تعداد بازدید :388
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۵, ۲۳:۴۴

با انتخاب رنگی مناسب برای مانتو و یونیفرم اداری خود، بهترین باشید


به عقیده بسیاری از مردم اصلی ترین فاکتورها در هنگام انتخاب یونیفرم اداری پارچه، راحت بودن و دوام آن است؛ درحالیکه رنگ آن نادیده گرفته می شود. تا به حال درباره روانشناسی رنگ ها چیزی خواندده اید؟ باور کردنش سخت است، اما بدانید که رنگ لباس می تواند شما را چیزی فراتر از آنچه هستید نشان دهد. کافیست رنگی زیبا که چشم را به خود جذب کند بپوشید، اولین عکس العملی که از سمت دیگران خواهید دید برقراری دوستی با شماست. در درجه اول این لباستان است که شما را به دیگران معرفی می کند؛ پس در انتخاب آن دقت نمایید. رنگ لباس زمانی خود را بیشتر نشان می دهد که در اماکن شلوغ باشید. جاییکه بیشترین ارتباط را با دیگران دارید و چه جایی بهتر از محل کارتان؟ رنگ لباس در یونیفرم اداری بیشتر خود را نشان می دهد. انتخاب رنگی که مناسب محل و ماهیت کارتان باشد یک حرکت هوشمندانه است. خریدن یک مانتو زرد برای یک معلم یا کارمند رسمی نه تنها عاقلانه نیست، بلکه ممکن است موقعیت وی را به خطر اندازد. البته این نکته را نیز باید مطرح کنیم که در کشور ما مقرراتی محافظه کارانه تر نسبت به بسیاری از کشورها در این زمینه وجود دارد. به عنوان نمونه هیچ زن و مرد کارمندی را نخواهید دید که با مانتو اداری و کت و شلوار قرمز یا زرد در اداره های دولتی ایران ظاهر شوند. رنگ لباس تاثیری عمیق در ذهن مخاطبتان خواهد گذاشت اما باید طبق قوانین و چهارچوب های تعریف شده در محل کارتان باشد.

جهت خرید اینترنتی مانتو اداری بر روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید اینترنتی مانتو اداری

چرا رنگ یونیفرم اداری مهم و مورد توجه است؟


شاید اولین بار است که می شنوید اما بدانید که رنگ یونیفرم شما از داشتن آرم یا طراحی آن مهم تر است. رنگ در مورد شغل شما صحبت می کند. خوب شاید بپرسید این به چه معناست؟ ما از شما می پرسیم، شغلتان چیست؟ چه مدت است به این حرفه مشغولید؟ چقدر با قوانین محل کارتان در زمینه پوشش آشنایی دارید؟ با جواب دادن به این سوال ها جمله بالا که برایتان مبهم بوده روشن خواهد شد. در اغلب کشورها هر لباس اداری رنگ خاصی دارد. مثلا پلیس ها رنگ سبز، کارمندان ادارات دولتی رنگ های نسبتا تیره، کارمندان آژانس های هواپیمایی رنگ های روشن تر و… استفاده می کنند. اینگونه است که مثلا یک خانم پلیس در کشور ما با رنگ سبز مانتو اش از خانمی کارمند در ادارات دولتی شناخته می شود؛ چراکه کارمندان دولتی معمولا از رنگ های سورمه ای، خاکستری یا طوسی استفاده می کنند. قدرت رنگ ها را دست کم نگیرید. برای امتحان، همین الان از خانه بیرون بروید. شک نکنید اولین چیزی که چشمتان را نوازش خواهد داد، رنگ لباس مردم است. بیشتر مردم برای اینکه خود را زیباتر نشان دهند به پوشیدن لباس هایی با رنگ شاد تمایل پیدا کرده اند و این نکته در کشور ما نیز تا حدودی مشهود است.


هر رنگ برای یونیفرم اداری نماد چیست؟


حرفه شما هر چه که باشد باید به رنگی که می پوشید دقت کنید. شغل شما موجب برقراری ارتباطتان با غریبه ها می شود. کسی که شما را نمی شناسد در درجه اول جذب ظاهرتان شده و با آن قضاوتتان خواهد کرد. پس اگر می خواهید در شغلتان موفق بوده و ارباب رجوع را به خود جذب و حتی ارتقاء یابید، تاثیر رنگ را در مانتو اداری تان نادیده نگیرید. می دانیم که هر رنگ نمادی خاص در روانشناسی رنگ هاست. در اینجا شما را با چند رنگ رایج در محیط های کاری و نماد آنها آشنا می کنیم.

 

  1. سیاه:
  2. نماد پختگی و قدرت. برعکس تصور عموم از این رنگ که نماد غم و ناراحتی شناخته می شود، مشکی نماد قدرت و جذابیت است. در بسیاری از بانک های قدرتمند در سطح جهانی یا شرکت هایی با پروژه های کلان، یونیفرم اداری کارکنانشان مشکی است. مشکی حس قدرت را در ذهن بیننده ایجاد می کند. تا به حال فیلم هایی که درباره افراد قدرتمند ساخته شده را دیده اید، این افراد بیشتر از رنگ مشکی استفاده می کنند تا در نگاه بیننده مرموز و البته قدرتمند به نظر آیند. البته اگر کارفرما هستید و به این رنگ علاقه مندید به شما توصیه می کنیم که از استفاده مداوم و بیش از حد از این رنگ بپرهیزید. استفاده از این رنگ در دراز مدت می تواند موجب پایین آمدن بهره وری کارمندانتان شود. کمی تغییر در رنگ ها لازم است.

  3. سبز:
  4. نماد آرامش و سلامتی. لباس اداری سبز چه شغل هایی را برایتان تداعی می کند. مسلما بیمارستان ها و پلیس بهترین مثال هستند. با دیدن این رنگ آرامش و خوشبختی در ذهن بیننده متبادر شده و خود تاثیری مثبت در پیشبرد کار فردیست که در این رنگ ظاهر شده است. تمام پارچه ها و لباس دکتر های بیمارستان از این رنگ ساخته می شوند تا حس آرامش در فرد بیمار زنده شود. فرد با دیدن رنگ سبز ناخودآگاه و در زوایای پنهان ذهنش به یاد سبزی باغ و دشت می افتد؛ چراکه از کودکی در ذهن وی این رنگ برای درختان و سبزی زمین ثبت شده و دیدن رنگ سبز بر تن دکتر و پرستاران همین احساس را در او زنده خواهد کرد. حتی برای پلیس نیز از این رنگ استفاده می شود تا میزان ترس و استرسی که از شغل آنها وجود دارد با دیدن رنگ لباس آنها کم تر شود. این رنگ در بین رنگ ها کم ترین بازتاب انرژی منفی را دارد. رنگ یونیفرم اداری شما ذهن بیننده را درباره تان شکل می دهد.

  5. سفید:
  6. نماد خلوص و آرامش. خلوص و صداقت از تاثیرات لباس سفید در ذهن ارباب رجوع شماست. مانتو اداری سفید یا روپوش مخصوص کسانیست که در مراکز درمانی و کلینیک ها کار می کنند. این رنگ موجب برقراری ارتباط راحت تر بیمار با کادر درمانی می شود؛ چراکه حس اطمینان را در آنها زنده می کند. رنگ سفید را یک رنگ کلاسیک می دانند. در طول تاریخ از این رنگ در محیط های اداری و سازمان ها استفاده شده است. هر چند این رنگ خیلی در محیط های اداری سراسر دنیا استفاده نمی شود و در دهه های اخیر تحت تسلط کادرهای درمانی و پزشکی درآمده؛ اما شک نکنید استفاده از این رنگ در محیط کار تاثیر مثبت و به سزایی در عملکرد کارکنانتان خواهد داشت. می توانید تنها قسمی از لباس فرم آنها را سفید انتخاب کنید یا از ترکیب سفید با رنگی که در یک هارمونی باشند یونیفرمی منحصر به فرد که تنها مختص محل کار شماست ایجاد کنید. اینگونه متفاوت از بقیه هم صنفی های خود خواهید شد. تفاوت خود یکی از عوامل موفقیت است.


  1. قرمز:
  1. نماد پویایی و هیجان. این رنگ طرفداران زیادی دارد. رنگ قرمز انرژی بخش است. هر چند در کشور ما مراکز رسمی و اداری و بسیاری از شرکت های خصوصی از این رنگ استفاده نمی کنند؛ اما همچنان رستورانها، فروشگاه های بزرگ(هایپرمارکت ها)، تیم های ورزشی و تمام شغل هایی که ارتباط رو در رو و مستقیم با مردم دارند و به کار خدمات رسانی مستقیم مشغول هستند از این رنگ استفاده می نمایند. با وارد شدن به یک فروشگاه که کادر خدماتی آن یونیفرم اداری قرمز به تن دارند، به شما انرژی دو چندانی برای خرید می دهد و بهتر به آنها جلب می شوید. رنگ قرمز موجب تحریک احساسات نیز می شود. تا به حال دقت کرده اید که در نشست های مهم از پرده، فرش یا حتی رو میزی های قرمز استفاده می شود. اینکار موجب تحریک طرفین می شود. تاثیر این رنگ بر ذهن بیشتر از چیزی است که ما فکر می کنیم.

  2. آبی:
  3. نماد صلح و دوستی. رایج ترین رنگی که در شرکت ها و سازمان های بزرگ استفاده می شود این رنگ است. رنگ آبی از همه جهات معقول به نظر می رسد. این رنگ هم به روز بوده و هم مورد پسند بیشتر مردم است. کسی را تا به حال دیده اید که این رنگ زیبا و منحصر به فرد را دوست نداشته باشد؟ رنگ آبی بهترین انتخاب برای کارهای تیمی بوده و گزینه مورد انتخاب نود درصد کارفرمایان است. آبی نشانگر تعلق، اعتماد و آرامش است. کافیست با کمی تغییر و خلاقیت یونیفرم اداری منحصر به فردی برای شرکتتان طراحی کنید که از رنگ آبی بهره می گیرد، آن زمان خواهید دید که این رنگ چقدر بر ذهن کارمندان و گروه اداری تان تاثیر مثبت خواهد گذاشت. بسیاری از مشاغل این رنگ را ترجیح می دهند؛ چراکه تصویری دوستانه و بازتر ارائه می دهد و محیط کاری را پر از آرامش نشان می دهد. رنگ آبی رنگ دوستیست.

  4. نقره ای/خاکستری متالیک:
  5. نماد پرستیژ کاری. این رنگ به طور ناخودآگاه در ذهن مخاطب، شما را فردی با پرستیژ بالا در زمینه کاریتان به تصویر می کشد. وقتی یونیفرم اداری خاکستری یا نقره ای به تن می کنید در حالیکه با گروهتان ست شده اید، برای مخاطب جذابیتی خاص خواهید داشت. در ذهن ارباب رجوع کارمندی حرفه ای و توانمند به نظر می رسید. این رنگ به کارفرمایانی که به شدت در زمینه پیشرفت کار و سودگیری بیشتر هستند توصیه می شود. نه تنها مخاطب بلکه کارمندان نیز با پوشیدن کت و شلوار یا مانتو اداری در این رنگ احساس غرور و تعلق بیشتری به محل کارشان خواهند داشت. حتما این رنگ را نیز امتحان کنید.

  6. بنفش:
  7. نماد تاریخی ثروت. حتی طراحان داخلی نیز برای لوکس به نطر رسیدن یک خانه رنگ بنفش و ارغوانی را ترجیح می دهند. اگر مالک یک شرکت هنری مثل تبلیغاتی ، مد و فشن، سینما و… هستید این رنگ کمک می کند تا پیشرفت کنید. رنگ بنفش حس لوکس و ثروتمند بودن را در مخاطب ایجاد می کند. حتی اگر این رنگ را دوست ندارید برای مدتی کوتاه امتحانش ضرری نخواهد داشت، به شما اطمینان می دهیم پیشرفتی مثبت در روند کارتان خواهید دید.

  8. قهوه ای: نماد موفقیت و دانش بالاست. اگر می خواهید در دید مخاطبتان یک فرد باهوش و دانا به نظر برسید این رنگ احتمالا خواسته شما را برآورده خواهد کرد. دوران مدرسه را به خاطر دارید؟ بیشتر معلم ها از این رنگ برای مانتو اداری شان استفاده می کردند. قهوه ای رنگ محبوب اساتید دانشگاه نیز هست. حال اگر تن تیره آن را دوست ندارید به شما رنگ قهوه ای شتری را پیشنهاد می کنیم. این رنگ معجزه کننده است. به راحتی دیگران را به شما جذب می کند و در نظر آنان فردی قابل اعتماد به نظر خواهید رسید. شاید به همین خاطر است که افراد علمی بیشتر این رنگ را می پسندند. پس حتما استفاده از این رنگ را نیز برای یونیفرم اداری کارکنانتان مد نظر قرار دهید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

 

۸ رنگی که با هم خواندیم جزء پرطرفدارترین رنگ ها برای مکان های اداری هستند. اگر رئیس یک اداره یا شرکت هستید و انتخاب رنگ و سبک کت و شلوار و مانتو اداری کارکناتان با شماست حتما از این رنگ ها استفاده کنید؛ ضمن اینکه باید حرفه خود را نیز در نظر گرفته و طبق اصول پیش روید.


در نهایت باید خاطر نشان کرد که هیچگاه تاثیر رنگ بر ذهن مخاطبتان را نادیده نگیرید. رنگ ها با ما حرف می زنند. یک معلم با پوشیدن مانتو اداری با رنگ روشن به راحتی متوجه تمرکز دانش آموزانش بر کلاس خواهد شد. رنگ یونیفرم شما باید بر اساس محل کارتان باشد. یک کارمند ایرانی در ادارات رسمی شاید نتواند از رنگ های قرمز و زرد استفاده کند؛ اما لزومی بر پوشیدن همیشگی رنگ تیره نیز وجود ندارد. می تواند با یونیفرم اداری به رنگ آبی، سبز یا قهوه ای روشن تنوع و زیبایی را به محیط کارش بیاورد. رنگ لباسی که به تن دارید ذهنیت اطرافیان به شما و حسی که به خودتان دارید را شکل می دهد. در هنگام انتخاب یک مانتو مناسب می توانید زیبایی و اثر معجزه وار رنگ ها را نیز در نظر بگیرید تا اثر مثبت آن را در کارتان ببینید. تصویر زیر میزان اهمیت رنگ ها را در محیط های اداری به شما نشان می دهد. به آن دقت کنید.


Instagram

مطالب مرتبط