خانهوبلاگ
چگونه با پوشیدن مانتو رنگ شاد ظاهر خود را اثر گذار کنیم

چگونه با پوشیدن مانتو رنگ شاد ظاهر خود را اثر گذار کنیم

چگونه با پوشیدن مانتو رنگ شاد ظاهر خود را اثر گذار کنیم
تعداد بازدید :257
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۲, ۱۲:۳۰

لباس اداری برای بالا بردن شان سازمان و برندینگ آن

انتخاب نوع رنگ، چه برای قاب عکس منزل‌تان باشد و چه مانتویی که می‌پوشید، می‌تواند احساس خوشبختی و یا ناراحتی و آرامش را در شما القا کند. مانتو اداری، مانتو فرم و یا مانتو مجلسی رنگ شاد، جنب‌وجوش و پویایی زیادی با خود به همراه دارند و احساس انرژی بیشتری به شما می‌دهند. این واکنش‌ها، ریشه در تاثیرات روانشناختی و اثرات فرهنگی دارد. در یک تأثیرات روانشناختی رنگ، اصول تئوری رنگ و معنی آن روی یک فرد معمولی بسیار مهم است.

در این مقاله نحوه احساس شما در رنگ‌ها و تاثیر رنگ مانتو بر احساسات را بررسی می‌کنیم. در ادامه اثرات لباس اداری در بالابردن شأن سازمان و برندیگ آن را بررسی خواهیم کرد. هدف این مقاله تاثیر نوع لباس بر فرهنگ سازمان، رویه کارکنان، بهره‌وری و عملکرد آنهاست. برای انتخاب نوع لباس کارمندان خود می‌توانید از راهنمایی‌های گروه ایندوفرم ، به عنوان بزرگترین طراح و تولید کننده لباس فرم  و مجلسی زنانه، استفاده کنید و مناسب ترین پوشش را برای کارمندان شرکت انتخاب کنید.

 

تاثیر رنگ‌های گرم و شاد و یا سرد و شاد برای مانتو

رنگ‌های گرم، احساسات متفاوتی از رنگ‌های سرد، و رنگ‌های روشن، احساسات متفاوتی را نسبت به رنگ‌های خاموش ایجاد می‌کنند. قرمز، نارنجی و زرد همواره در یک طیف رنگی قرار دارند و از رنگ‌های گرم و شاد محسوب می‌شوند. انتخاب رنگ‌های گرم و شاد برای مانتو، اغلب احساس خوش ‌بینی و انرژی را برمی‌انگیزد. رنگ‌های سرد و شاد هم، که شامل رنگ‌هایی مثل سبز، آبی و بنفش هستند، معمولاً آرامش بخش و تسکین دهنده‌اند. از رنگ بنفش، اغلب برای کمک به خلاقیت استفاده می‌شود. زیرا ترکیبی از آبی آرام و قرمز تند است. اگر شخصی به عنوان مدیر شرکت بخواهد سلامتی، زیبایی و یا امنیت را به نمایش بگذارد، بهتر است از این رنگ‌ها استفاده کند. مانتوهای رنگ صورتی روشن و یاس بنفش نیز می‌توانند بر روحیه شما اثر مثبت بگذارند. هرچه رنگ، روشن‌تر و شادتر باشد، احساس شادی و خوش‌بینی بیشتر ایجاد می‌شود. روش دیگری که رنگ ‌مانتو بتواند احساسات شاد ایجاد کند، ترکیب چند رنگ اصلی و ثانویه با هم و ایجاد یک اثر نوین و رنگارنگ است.

رنگ‌های قوی و روشن می‌توانند تاثیر مهمی در احساسات فرد بگذارند. رنگ‌هایی مثل قرمز روشن و زرد روشن می‌توانند، احساس انرژی و هوشیاری بیشتری را در شما القا کنند. همچنین باعث تحریک چشم بشوند. انتخاب این نوع رنگ برای مانتو مخصوصا مانتو فرم و مانتو اداری همه چشم‌ها را به شما خیره نگه می‌دارد و شما را از محیط اطراف برجسته می‌کند. مانتوی رنگ گرم و شاد، احساس شور و نشاط در شما ایجاد می‌کند. به خصوص رنگ قرمز که گرم‌ترین و پویاترین رنگ است.



خرید مانتو اداری و مانتو فرم از فروشگاه ایندو



تاثیر پوشش در حفظ موقعیت حرفه‌ای

پیش از این‌که یک شرکت لباس جدیدی را برای کارکنان خود سفارش دهد، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. در این نوشتار، رهنمودهایی برای اصلاح نوع پوشش و همچنین توصیه‌هایی برای کارمندان ارائه شده است. نوع پوشش، تاثیر مستقیم بر رفتار، عملکرد و بهره‌وری کارکنان ادارات دارد. لباس به وضوح، وسیله قابل توجهی برای شناسایی خود و تعریف نقش است. سبک‌های شخصی و پیامدهای روانشناختی بزرگی، هم برای فرد پوشنده دارد و هم برای شخصی که با فرد ارتباط برقرار می‌کند. نوع پوشش یک سازمان، بر درک کارکنان از کیفیت و عملکرد آنها، تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این، سبک لباس پوشیدن فرد، بر نحوه دید همکاران، مشتریان و مدیریت شغلی نسبت به شما، تاثیر می‌گذارد.

سیاست‌های پوشش، یکی از بیان‌های بصری فرهنگ یک سازمان است. بنابراین لباس محل کار، یکی از مولفه‌های اصلی در ایجاد فرهنگ سازمانی موردنظر شرکت است. میزان رسمیت یک نوع لباس، زمینه را برای نوع محیطی که شرکت می‌خواهد ایجاد کند فراهم می‌کند. اگر کار گروهی و وحدت ارزش‌های محکمی در سازمان باشند، استاندارد سازی نوع پوشش، در بین همه کارمندان و کاهش اختلاف بین آنها، این ارزش‌های سازمانی را تقویت می‌کند. بنابراین بهتر است، همه کارکنان شرکت برای بیان یک فرهنگ یکپارچه و تیم محور، از پوشش‌های هماهنگی استفاده کنند. پوشش رسمی و اداری می‌تواند، منجر به احساس قدرت کارمندان در ارائه خدمات استثنایی به مشتری شود که به نوبه خود ارزش بنیادی شرکت را در ارائه خدمات برتر، تقویت می‌کند. کارکنانی که به طور رسمی لباس می‌پوشند، دارای اعتبار بالایی هستند و با جدیت و احترام بیشتری با آنها برخورد می‌شود. حتی می توان گفت در سطح مدیران ارشد سازمان دیده می‌شوند. به طور کلی، ارتباط عمیقی با این نوع پوشش در محل کار و عملکرد و روحیه کارکنان وجود دارد. اگرچه لباس‌های عادی می‌تواند برای روحیه و راحتی کارکنان بهتر باشد، اما مطمئن باشید بر عملکرد سازمان تأثیر منفی می‌گذارد. انتخاب لباس اداری، لباس سازمانی و مانتو فرم مناسب موضوع مهم در کسب و کارهای موفق است.

 

مانتو اداری

 

جنبه‌های منفی پوشش غیر رسمی

فراموش نکنید که مشتری شما را از روی ظاهرتان قضاوت می‌کند. یک کارمند با نوع پوشش خود چه در لباس سازمانی و چه در مانتو فرم معمولی، ممکن است خیلی غیرحرفه‌ای، بی‌کفایت، فاقد صلاحیت و یا بدون تعهد تلقی شود. پوشش راحتی و غیر رسمی در یک سازمان با ارزش‌ها و اهداف تجاری مغایرت دارد. زیرا از اعتبار کمتری برخوردار است و به جنبه حرفه‌ای شغل شما آسیب می‌رساند. پوشش رسمی، همواره و در همه حال به عنوان یک مزیت کارمندی بسیار ارزشمند تلقی شده است.

لباسی که نشان حرفه‌ای و شبیه به کسب و کار را ارائه می‌دهد، اقتدار فرد را به تصویر می‌کشد. در نتیجه این تصویر، راه‌های بسیاری برای پیشرفت در حیطه کاری، پیش روی شما قرار می‌گیرد و حس اعتماد به نفس را در شما تقویت می‌کند. علاوه بر آن، مشتری با یک دید مثبت به شما نگاه می‌کند. لباس شما به طور غیر کلامی با مشتری ارتباط برقرار می‌کند. هنگام صحبت، انتخاب نوع لباس بخش زیادی از ارتباط را تشکیل می‌دهد. لباس به طور مثبت یا منفی، بر روی تصویر فرد تاثیر می‌گذارد. اگر به طور مکرر، انتخاب نامناسبی در خصوص نوع پوشش خود داشته باشید، یک برداشت غیر حرفه‌ای از شرکت می‌شود که می‌تواند تاثیر منفی روی کل شرکت بگذارد. نیاز به رقابت در کسب و کار و در دنیای تجارت یک امر ضروری است. از این رو، بسیاری از شرکت‌ها پا به میدان رقابت گذاشته و نوع پوشش رسمی کارمندان خود را، جنبه مثبتی برای کسب امتیاز در این رقابت می‌دانند.

 

مشورت با کارمندان در انتخاب نوع پوشش

رنگ های مرسوم لباس‌های رسمی، معمولاً سرمه‌ای و مشکی هستند. شرکت‌ها، برای حفظ موقعیت خود در بازار رقابت تجاری، حتماً باید نوع پوشش رسمی را برای کارکنان خود انتخاب کنند. کارمندی که لباس رسمی می‌پوشد، می‌تواند بر دیدگاه دیگران تاثیر بیشتری بگذارد و به قدرت و نفوذ بیشتری دست پیدا کند. در نتیجه به نتایج مثبتی مرتبط با کارش برسد. نتایجی مانند پیشرفت و افزایش دستمزد. از این رو توجه به نوع پوشش می‌تواند، از لحاظ اقتصادی هم یاری‌گر شما باشد. شرکتی که سیاست‌های مدونی برای تعیین لباس در محل کار خود نداشته باشد، باید منتظر پیامدهای منفی از لحاظ بهره‌وری و عملکرد شرکت باشد. البته باید اذعان داشت، که قبل از اجرای سیاست‌های جدید لباس کارمندان، ترجیحات آنها به نوع پوشش در نظر گرفته شود. این گونه می‌توان نگرش و رفتار کارکنان را پیش‌بینی کرد.

مانتو فرم

تغییرات ناگهانی رنگ و مدل لباس پوشیدن، می‌تواند به همان اندازه روی بهره‌وری، عملکرد و کارایی کارکنان تاثیر منفی داشته باشد. بهتر است مدیریت دستورالعمل‌های مشخصی در خصوص باید و نباید‌های مربوط به لباس محل کار، داشته باشد. علاوه بر این، کارمندان باید از مجازاتی که در صورت عدم رعایت سیاست‌های جدید پوشش اعمال می‌شود، آگاه باشند. بهتر است مدیریت، دلایل منطقی این تغییر پوشش را برای کارکنان کاملاً شفاف سازد و این موضوع، طی یک جلسه به همه کارکنان توضیح داده شود.

با این‌که بسیاری از سازمانها، پوشش خاصی را برای شرکت خود در نظر گرفته‌اند. اما خود کارمندان هم چند نکته را برای لباس پوشیدن باید رعایت کنند. یکی اینکه سعی کنید متناسب با اندام خود لباس بپوشید و از پوشیدن مانتوهای خیلی گشاد یا خیلی تنگ خودداری کنید. نحوه آرایش چهره، جواهرات به کار برده، عطر و ادکلن، باید با پوشش رسمی اداره همخوانی داشته باشد. یک کفش جلو بسته که کمی پاشنه دارد و رنگ آن خنثی است، انتخاب کنید. قد مانتوی خانم‌ها، بهتر است بالای زانو نباشد.

بسیاری از سازمان‌ها، با اینکه نوع لباس کارکنان را خودشان تشخیص می‌دهند، اما ترجیح می‌دهند از شرکت‌ها و مشاوران حرفه‌ای در این خصوص کمک بگیرند. اگر چه این کار برای شرکت هزینه‌بر است، اما مدیریت مطمئن می‌شود که به دلیل یک اشتباه در انتخاب نوع لباس، تجارت خود را از دست نمی‌دهد. آن هم در دوره‌ای که رقابت سخت است و کسب و کار دشوار‌تر.  ایندوفرم، به عنوان بزرگترین طراح و تولید کننده لباس فرم و مجلسی زنانه اینجاست تا راهکارهایی را برای یک انتخاب درست و جذاب در اختیار شما قرار دهد. اگر به کارشناسان زبده‌ی مجموعه‌ی ما اعتماد کنید، مطمئن باشید که نتیجه نهایی شما را شگفت زده می‌کند.

 

به طور کلی، لباس‌های رنگ روشن، احساس انرژی، خلوص و نور را در افراد ایجاد می‌کند. رنگ‌های با روشنایی متوسط، باعث محافظه کاری ثبات و عادی بودن فرد می‌شود. رنگ‌های تیره و یا روشنایی کم هم، احساس سادگی افسردگی و صافی را در افراد القا می‌کند. البته انتخاب رنگ تیره برای لباس‌های رسمی و حرفه‌ای بعنوان مثال مانتو فرم اداری، پیامی از اقتدار، اعتبار، اعتماد به نفس و نگرش موفقیت مدار را نشان می‌دهد. از لباس رسمی برای ارتقای موقعیت، احترام و کارایی بیشتر استفاده می‌شود. نحوه پوشیدن لباس در محل کار به نحوه تصور از خود و همچنین تصور دیگران از شما تاثیر می‌گذارد. در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید، این موارد بسیار مهم هستند. برای دریافت مشاوره تخصصی برای انتخاب نوع پوشش و رنگ مانتو فرم سازمانی می توانید از کارشناسان ایندو فرم به عنوان برترین مجموعه طراحی و تولید مد و پوشاک رسمی و فرم مشاوره بگیرید.


Instagram

مطالب مرتبط