خانهوبلاگ
چاپ و گلدوزی روی مانتو فرم اداری

چاپ و گلدوزی روی مانتو فرم اداری

چاپ و گلدوزی روی مانتو فرم اداری
تعداد بازدید :361
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۲, ۱۴:۴۶

اگر می‌خواهید به مانتو، لباس و سایر منسوجات، نشان و طرح دیگری اضافه کنید، گلدوزی و چاپ روی صفحه، دو گزینه اصلی هستند که پیش روی شما قرار دارند. هردوی این گزینه‌ها می‌توانند کاری با کیفیت ایجاد کنند. اما کدام یک مناسب اهداف شماست؟ معایب و مزایای هر کدام از آنها چیست؟ برای یافتن پاسخ این سوالات تا انتهای این مقاله از ایندوفرم همراه ما باشید.

 

گلدوزی برای مانتو فرم

روند گلدوزی برای ایجاد و دوخت رنگی در یک مانتو فرم ، به یک چرخ خیاطی متکی است. طرح دیجیتالی شده و سپس وارد چرخ خیاطی می‌شود. از آنجا که مواد اولیه بیشتری در آن دخیل هستند، لباس‌های سفارشی دوزی شده معمولاً با قیمت بالاتری نسبت به گزینه‌های جایگزین مانند چاپ عرضه می‌شوند.

از طرف دیگر، طرح گلدوزی شده دوام بیشتری دارد و می‌تواند چندین سال طول عمر بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، احساس متفاوت دیگری در طراحی آن وجود دارد. از آنجا که دوخت، کمی از روی لباس بلند شده است، به نظر می‌رسد که مقداری عمق دارد و حتی می‌تواند سه بعدی به نظر برسد. حتی احتمال وجود گزینه‌های سوزن دوزی کمی مجلل‌تر هم وجود دارد.

 

چاپ برای انواع مانتو فرم

با فرایند چاپ، طرح‌ها ابتدا بر روی ورق‌های بزرگ وینیل چاپ می‌شوند. سپس برش داده می‌شوند و بر روی لباس فشار داده می‌شوند تا پیوند ایجاد شود. اگرچه در این موارد جلوه سه بعدی همراه با گلدوزی را از دست می‌دهید، اما نتیجه آن یکپارچه است. چاپ در بعضی موارد نسبت به گلدوزی مدرن‌تر به نظر می‌رسد و احتمالاً در فرایند چاپ، شما محدود به یک یا دو رنگ خواهید شد. زیرا آوردن جوهرهای بیشتر گران است و به کار بیشتری احتیاج دارد.

از آنجا که سفارشات چاپی پوشاک اغلب به صورت عمده انجام می‌شود، شما انتظار قیمت‌های پایین‌تری را دارید. با تمام این‌ها، چاپ می‌تواند نقوش گلدوزی شده زیبایی را به نمایش بگذارد و با حداقل زمان و مواد، محصول نهایی ارزش تجلیل را خواهد داشت. فرآیند چاپ، مسطح و غیر متخلخل است. این خصوصیات هم خوب است و هم بد. غیر متخلخل به این معنی است که این ماده تمایل به دفع رطوبت دارد و این گزینه خوبی برای مانتو‌هایی با طرح‌های چاپی است.

 

 چاپ روی مانتو فرم

 

گلدوزی و چاپ روی پارچه؛ کدامیک برای آرم برند شما مناسب‌تر است؟

گلدوزی و چاپ روی پارچه، دو روش اصلی برای افزودن آرم به مانتو فرم است. با گلدوزی، آرم شرکت شما با دوختن نخ روی پارچه مانتویی ایجاد می‌شود. این روند دوخت کاملاً خودکار است و توسط ماشین‌های گلدوزی کامپیوتری انجام می‌شود. اکثر ماشین‌های گلدوزی تجاری دارای ۱۲ سر خیاط یا بیشتر هستند که در هر سر آن‌ها ۱۵ سوزن قرار دارد. این بدان معنی است که ۱۲ مورد می‌توانند به طور همزمان گلدوزی شوند و در آرم مورد نظر، حداکثر ۱۵ نخ وجود دارد. اولین فرآیند، ساختن برنامه برای آرم شما است که به آن دیجیتالی شدن می‌گویند. نتیجه نهایی یک برنامه آرم است که می‌تواند در دستگاه گلدوزی بارگذاری شود و به دستگاه دستور دهد که چه دوختی انجام شود. مانتو‌ها به صورت دستی حلقه زده می‌شوند و توسط اپراتور دستگاه روی دستگاه بارگیری می‌شوند.

با چاپ روی صفحه، آرم شما با فشردن جوهرها از طریق صفحه‌های مش و به طور مستقیم، بر روی لباس‌های شما تولید می‌شود. برای هر رنگ در آرم شما، یک صفحه مشبک جداگانه لازم است. بنابراین هزینه طراحی با رنگ‌های تعداد بالا، بیشتر از طرح‌های یک رنگ ساده است. درست مثل گلدوزی، روند چاپ صفحه تا حدی خود‌کار بوده اما لباس توسط اپراتور به صورت جداگانه بارگیری و تخلیه می‌شود. پس از چاپ، هر مانتو از راه خشک کن تونل عبور می‌کند که چاپ را تنظیم کند.

وقتی شما به عنوان مدیر شرکت به این موضوع فکر می‌کنید که از کدام روش برای تزیین مانتو فرم کارکنان خود استفاده کنید، احتمالا دو مسئله اصلی را در نظر می‌گیرید.

  • کدام روش ارزان‌تر است؟
  • کدام روش بهتر است؟

 برای یافتن پاسخ این سوال حتماً ادامه مطلب را بخوانید.

هزینه

اولین سوالی که برای هر کسی پیش می‌آید این است که کدام روش ارزان‌تر است؟ برای پاسخ باید گفت که این مورد به پیچیدگی آرم و مقدار آن بستگی دارد. هزینه تنظیم اکثر آرم‌های گلدوزی شده، یک هزینه ثابت است و بر اساس تعداد رنگ آرم متفاوت نیست. در صورتی که هزینه تنظیم برای چاپ روی صفحه به رنگ بستگی دارد. برای هر رنگ در آرم شما یک صفحه مشبک جدید لازم است و هنگامی که آرم‌های چاپ صفحه روی مانتوهای رنگی وجود دارد، یک چاپ پایه لازم است. به عنوان مثال، چاپ سفید روی یک مانتوی مشکی به دو صفحه نیاز دارد.

از آنجا که هزینه تنظیم یک آرم گلدوزی شده معمولی، تقریباً همان هزینه یک صفحه است، گلدوزی به طور کلی ارزانتر است. البته استثناهایی هم در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال، آرم‌های بزرگی که برای ایجاد آن‌ها باید از ده‌ها هزار دوخت استفاده کرد. آن‌ها زمان بسیار بیشتری از ماشین می‌گیرند و از نخ بیشتری استفاده می‌کنند. بنابراین هزینه آن بسیار بیشتر می‌شود. چاپ روی صفحه‌ی طرح‌ها و آرم‌های بزرگ، بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود. ناگفته نماند که سناریوی هزینه برای مقادیر زیاد نیز تغییر می‌کند.

نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که آیا شما سفارش‌های تکراری را برای همان لباس پیش‌بینی می‌کنید یا خیر؟ کارهای تکراری گلدوزی، تنظیمات مجدد لازم ندارند. اما برای کارهای چاپ تکراری، نیاز به تنظیمات دوباره است. زیرا باید صفحه‌ها مجدداً ساخته شوند.

 

مانتو فرم شیک

 

با کنار گذاشتن هزینه، کدام روش بهترین نتیجه را به شما می دهد؟

پاسخ به این سوال به تزیین‌لباس بستگی دارد. برای مانتو‌های فرم، گلدوزی بهترین انتخاب است. گلدوزی روی این موارد معتبرتر تلقی می‌شود. گلدوزی به طور کلی روی کلاه و لباس بیرونی نیز بهترین است. یک استثنا وجود دارد و آن در مورد مانتوهای یقه دار است. به طور معمول، هنگامی که یک طرح خاص و یا یک آرم بزرگ در پشت مانتو زده می‌شود، چاپ صفحه می‌تواند راه حل بهتری باشد. برای مانتو‌هایی با جنس بسیار نازک و سبک نیز، چاپ روی صفحه بهترین انتخاب است. گلدوزی برای چنین پارچه‌هایی بسیار سنگین است و ممکن است طرح به خوبی روی پارچه شکل نگیرد. چاپ صفحه نسبت به گلدوزی نرم‌تر است و برای آرم‌ها و طرح‌های بسیار بزرگ بهتر است.

چاپ اغلب برای استفاده تبلیغاتی به کار می‌آید و می‌تواند کارهای هنری پیچیده را بهتر از گلدوزی اداره کند. چاپ با طرح‌های بزرگ‌تر به خوبی کار می‌کند و می‌تواند رنگ‌های روشن را بهتر کنترل کند. به همین دلیل، از چاپ بیشتر در تبلیغات استفاده می‌شود. چاپ برای گرافیک مانتوهای فرم بسیار نازک مناسب است. یک آرم چاپ شده روی مانتو فرم شرکت، وقتی درست انجام شود، تمیز و هوشمندانه به نظر می‌رسد.

 برخی از افراد چاپ را به گلدوزی روی مانتو‌های نازک‌ ترجیح می‌دهند. زیرا گلدوزی می‌تواند پارچه را بکشد. در مقابل گلدوزی برای ایجاد آرم روی مانتو‌های فرم ضخیم‌تر بهتر است. گلدوزی روی لباس‌ها ماندگار و بادوام است. گلدوزی ممکن است هزینه بیشتری نسبت به چاپ سنتی داشته باشد. با این وجود، طول عمر آن باعث می‌شود که مقرون به صرفه باشد. البته همه طرح‌ها برای گلدوزی مناسب نیستند که این مورد را حتماً باید در نظر بگیرید.

گلدوزی برای آرم یا طرح‌های کوچک‌تر استفاده می‌شود. بسیاری از مشاغل، گلدوزی را برای مانتو فرم پرسنل خود انتخاب می‌کنند و دلیل آن هم این است که گلدوزی حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد و احساس محکم‌تری به لباس می‌بخشد. عمر گلدوزی طولانی است و با شست ‌و شو محو نمی‌شود. به همین دلیل، برخی معتقدند که گلدوزی بسیار مقرون به صرفه‌تر از چاپ است. از گلدوزی باید روی مانتو‌های فرم و لباس‌هایی استفاده شود که برای ماندگاری بالا طراحی شده‌اند. به طور کلی، گلدوزی انتخاب بهتری برای مانتو‌های فرم ضخیم و چاپ روی صفحه، بهترین انتخاب برای مانتوهای نازک و آرم‌های بزرگ است.

 

طرح مانتو اداری

 

شش مزیت گلدوزی نسبت به چاپ بر روی پارچه

ماندگاری طولانی: نخی که برای گلدوزی استفاده می‌شود، محکم و بادوام است و در برابر شستشو و سایش منظم مقاومت می‌کند. یک آرم گلدوز شده به عنوان یک تزیین دائمی لباس در نظر گرفته می‌شود.

کیفیت برتر رنگ: اشباع مطلوب رنگ لباس، در طول عمر لباس حفظ می‌شود.

ظاهر حرفه‌ای: تکنیک گلدوزی تزیین لباس، در مقایسه با سایر تکنیک‌ها ظاهر حرفه‌ای‌تری ایجاد می‌کند.

رنگ‌ها به هزینه اضافه نمی‌کنند: در بسیاری از تکنیک‌های تزیین لباس، هزینه تزیین به تعداد رنگ‌های مختلفی که در طرح  آن استفاده می‌شود بستگی دارد. اما در مورد روش گلدوزی این گونه نیست. هر چقدر هم از رنگ‌های مختلف استفاده شود، هزینه لباس افزایش پیدا نمی‌کند.

مناسب برای مواد خواص: مواد خاصی مانند پنبه یا پشم سنگین، برای روش گلدوزی مناسب است و هیچ روش تزیینی دیگری مانند چاپ ندارد.

تبلیغ برند: متخصصان گلدوزی لباس می‌توانند، تقریباً هر چیزی را روی پارچه بدوزند. برای ایجاد آگاهی از نام تجاری خود در بین مشتریان، می‌توانید آرم شرکت خود را روی مانتو‌های فرم پرسنل خود بدوزید. لوگو به‌ طور حتم، ابزاری مناسب در بازاریابی است که توسط کارآفرینان برای ایجاد هویت برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این تکنیک موثر گلدوزی، می‌توان روی هر پارچه‌ای آرم ایجاد کرد. بنابراین، می توان دریافت که مزایای زیادی برای گلدوزی وجود دارد. از این رو، یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌هایی است که برای ایجاد طرح روی مانتو فرم یا هر نوع پارچه‌ای استفاده می‌شود.

رنگ مانتو فرم در فصل‌های مختلف 

 به طور کلی، گلدوزی با دوام است به شما نمای حرفه‌ای می بخشد. به ایجاد هویت تجاری کمک می‌کند و مقرون به صرفه است و بنابر این سخت‌ترین روش برای تزیین پارچه است.

یک لباس چاپی روی صفحه در صورت قرار دادن در ماشین لباسشویی در دمای اشتباه، یا اتو کشیدن از سمت اشتباه، ممکن است خراب شود. اما آرم‌های گلدوزی شده چنین مشکلی را ایجاد نمی‌کنند. گلدوزی طرحی با وزن مناسب ایجاد می‌کند که پیچیده به نظر می‌رسد و باید برای مدت طولانی دوام داشته باشد. این طرح به صورت سه بعدی است و برخلاف طرح مسطح آرم چاپی روی صفحه، نخ قوی و محکم آن، درخششی را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود آرم شرکت نیز چشم ‌نواز‌تر به نظر برسد.

 

در این مقاله از ایندو فرم  به بررسی انواع چاپ و گلدوزی روی مانتو فرم اداری پرداختیم و کاربرد هر کدام را بیان کردیم. بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کدام مورد برای اهداف شما مناسب‌تر است، هر کدام از کاربردهای گلدوزی و چاپ را با دقت مورد بررسی قرار دهید و بهترین گزینه را برای طراحی مانتو فرم پرسنل خود انتخاب کنید.

 


Instagram

مطالب مرتبط