خانهوبلاگ
مانتو فرم مدرسه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مانتو فرم مدرسه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مانتو فرم مدرسه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
تعداد بازدید :826
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۶, ۱۴:۳۸

دغدغه همه مادرانی که فرزند دانش آموز دارند، انتخاب یک مانتو مناسب برای مدرسه است. بهتر است قبل از شروع سال تحصیلی، برای خریدن فرم مدرسه اقدام کنید. اما لازم است که قبل از خرید، نکات مهمی را در خصوص لباس مدرسه بدانید. به طور کلی فرم مدرسه نقش بسیار مهمی در ارتقای اعتماد به نفس دانش آموز، حفظ غرور و تعلق به گروه‌های اجتماعی دارد. همه این موارد موجب رفاه و آرامش بیشتر دانش آموز شده و استرس‌های ناشی از برآوردن انتظارات در میان همسالان خود را کاهش می‌دهد.

دانش آموز شما برای افزایش اعتماد به نفس خود باید برای رفتن به مدرسه یک استایل مناسب داشته باشد. داشتن یک استایل خوب در مدرسه هم نیازمند یک مانتوی فرم مناسب است. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص ویژگی‌های یک مانتو فرم مدرسه بیشتر صحبت کنیم.

ایندوفرم یک وب‌سایت اینترنتی برای سفارش انواع مانتو فرم، مقنعه اداری، مانتو شلوار اداری، مانتو و شومیز و لباس های مزونی است. این مجموعه تمامی محصولات خود را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به دست مشتریان می‌رساند. 

 

همه چیز درباره مانتو فرم مدرسه

در تمامی جهان، درون مدرسه تفاوت‌هایی میان لباس مدرسه دختران و پسران وجود دارد. اصولا هر کشوری با توجه به فرهنگ و رسوم خود نوع لباس فرم مدرسه را انتخاب می‌کند. در کشورمان ایران هم لباس مدرسه‌ دختران، مانتو و‌ شلوار بوده و این مانتو با توجه به فرهنگ و آداب و‌ رسوم و در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی دوخته می‌شود.

 به طور کلی لباس فرم مدرسه دخترانه شامل مانتو یا روپوش، شلوار و مقنعه و … است که می‌توان در هر رنگ و مدلی که مدرسه تعیین می‌کند، دوخته شود. معمولا تنوع در مدل و رنگ‌ مانتو بسیار زیاد است و با توجه به صلاح دید مدیر و انجمن اولیا و مربیان انتخاب می‌شود. 

 

معایب و مزایای پوشیدن لباس فرم مدرسه چیست؟

پوشیدن لباس فرم مدرسه مزایا و معایبی دارد. معایب این لباس‌ها موجب شده تا برخی از افراد مخالف پوشیدن لباس فرم مدرسه باشند و همچنین مزایای آن نیز موجب شده تا بسیاری از والدین به پوشیدن این لباس اصرار بورزند. در ادامه مقاله قصد داریم تا هم مزایا و هم معایب  پوشیدن لباس فرم را بررسی کنیم. برخی از مزایای لباس فرم مدرسه شامل موارد زیر است:

  • افزایش اعتماد به نفس دانش آموز
  • افزایش تمرکز و یادگیری در دانش آموزان
  • کاهش چشم و هم چشمی و فاصله طبقاتی میان دانش آموزان
  • افزایش رقابت درسی به جای توجه به نوع لباس

تمامی تحقیقات در خصوص لباس مدرسه نشان می‌دهد که پوشیدن لباس فرم نتیجه مثبت زیادی را به همراه دارد. اما یکدست شدن تمامی لباس‌های دانش آموزان معایب کمی هم به همراه دارد. از مهم‌ترین معایب و دلایلی که خانواده‌ها با لباس فرم مدرسه مخالف‌اند، به شرح زیر است:

  • قیمت بالای لباس فرم مدرسه
  • وجود محدودیت برای دانش آموزان در انتخاب لباس
  • جنس بد پارچه یا دوخت نامناسب و عدم تطابق با اندام دانش آموز
  • عدم توجه به سلیقه دانش آموز

 مدل مانتو مدرسه دخترونه

لباس فرم مدرسه خوب و با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

از آنجایی که لباس فرم مدرسه در پیشرفت تحصیلی و علاقه دانش آموز به درس تاثیر دارد، مدیران و والدین باید سعی کنند تا سلیقه بیش‌تری را در انتخاب یک لباس فرم مناسب به خرج دهند. به همین دلیل به مدیران عزیز پیشنهاد می‌شود که در انتخاب یک لباس فرم مدرسه، نظر انجمن اولیا و مربیان و دانش آموزان را هم در نظر بگیرد. زیرا با همکاری چندین نفر می‌توان یک طرح بسیار زیبا برای لباس فرم مدرسه انتخاب کرد.

اعضای انجمن اولیا ‌و مربیان مدرسه که شامل مدیر، والدین دانش آموزان و برخی از معلمان هستند می‌توانند دیدگاه و نظر خود در خصوص انتخاب یک لباس فرم مدرسه بگویند. همین کار موجب شده تا عیب و نقص لباس فرم کاهش پیدا کرده و ایده پردازی در این خصوص افزایش یابد. به طور کلی یک لباس فرم خوب مدرسه باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • قد مناسب برای مانتو، شلوار، روپوش با توجه به اندام و رشد دانش آموز
  • حفظ سادگی لباس و در عین حال زیبایی
  • جنس مناسب پارچه برای مانتو جهت شست و شو و اتو کشی راحت
  • استفاده از یک الگوی خیاطی مناسب
  • قابلیت استفاده از لباس فرم مدرسه در فصل‌های مختلف
  • استفاده از مدل‌های جدید و به روز متناسب با سن و روحیات دانش آموز
  • انتخاب رنگ پارچه‌ متناسب با سن دانش آموز
  • انتخاب یک مدل مانتو متناسب با مدل اسلامی و ایرانی

 

برای انتخاب یک مانتو مدرسه باید چه کنیم؟

برای خرید لباس مدرسه چه برای دخترها و چه برای پسرها ابتدا باید به سلیقه این افراد توجه زیادی کرد. اگر لباس فرم مدرسه‌ی دانش آموزان باب میلشان نباشد، در زمینه‌هایی همچون تحصیلی و روحی و روانی افت خواهند کرد. در ا‌دامه به شما خواهیم گفت که برای انتخاب یک مانتو فرم مدرسه چه پارامترهایی را باید در نظر بگیرید.

مانتو فرم مدرسه جدید

استفاده از مد روز در لباس مدرسه

یکی از نکاتی که موجب خوشتیپ‌تر شدن دانش آموزان در مدرسه می‌شود، توجه به دنیای مد و لباس است. اگر چه بهتر است در سنین پایین، کودکان را درگیر مد و لباس نکنیم ولی پوشیدن یک لباس فرم تمیز و اندازه کودک، موجب خوش استایل شدن آن‌ها می‌شود. در هنگام خرید لباس مدرسه توجه کنید که کودک در سنین رشد قرار دارد و ممکن است سال بعد این لباس اندازه او نباشد. بنابراین می‌توانید بر حسب علاقه و بر اساس مد لباس او را انتخاب کنید. البته برخی از مدل‌های مانتو هم وجود دارد که هیچ گاه از مد نمی‌افتد و هر ساله دانش آموز می‌تواند از آن استفاده کند.

استفاده از اکسسوری‌های جذاب برای دانش آموزان

می‌توانید برای کودکان، کیف‌های اکلیلی یا نگین‌دار تهیه کنید. البته در انتخاب اکسسوری‌ها محدودیت دارید و نباید زیاد از حد استفاده کنید. همچنین در فصل پاییز و زمستان هم می‌توانید از بارانی یا شمعی‌های رنگ شاد و مدل‌های مختلف استفاده کنید. اکسسوری‌هایی همچون آویز بچگانه، دفتر و مداد رنگی، وجود یک طرح و‌ نقاشی کوچک بر روی مقنعه یا مانتو موجب جذاب‌تر شدن تیپ دانش آموزان می‌شود.

توجه به سلیقه دانش آموزان

یکی از نکات بسیار مهم این است که در هنگام انتخاب یک فرم مدرسه، به سلیقه دانش آموزان هم توجه کنیم. بسیار مهم است که دانش آموزان لباس مدرسه خود را دوست داشته باشند. بنابراین ضروری است که هنگام انتخاب لباس فرم مدرسه حتما نظر و سلیقه دانش آموزان را در نظر بگیرید.

مقاومت بالای پارچه در برابر لک شدن

معمولا لکه‌ها روی لباس فرم مدرسه بسیار مشخص می‌شوند و این موضوع در سنین پایین‌تر هم اهمیت بسیاری دارد. زیرا دانش آموزان در سنین پایین فعالیت بیش‌تری دارند و امکان دارد که بیش‌تر لباسشان کثیف شود. بهتر است پارچه‌ای انتخاب شود که مقاومت زیادی در برابر لکه‌ها داشته باشد یا لکه‌ها و کثیفی‌ها را کم‌تر نشان دهد.

داشتن قابلیت جذب رطوبت

مانتو فرم مدرسه باید به گونه‌ای باشد که دانش آموز در طول روز احساس راحتی کند و نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد. انتخاب پارچه‌هایی که قابلیت جذب رطوبت را دارند موجب شده که دانش آموز عرق نکند و در نتیجه در طول روز احساس بهتری را به او می‌دهند. انتخاب این نوع پارچه اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا تعریق را جذب کرده و قابلیت تنفس دارد، در نتیجه دانش آموز حتی در طولانی مدت هم می‌تواند احساس راحتی داشته باشد.

 

نکاتی که قبل از انتخاب یک مانتو فرم مدرسه باید بدانید!

1) با شروع فصل سرد سال همچون پاییز و زمستان هوا رو به خنکی می‌رود. بنابراین مانتوهایی که ضخامت بیشتری دارند همچون مانتوی کتان برای این فصل‌ها کاربرد بیش‌تری دارند. البته توجه داشته باشید که پارچه کتان بسیار چروک می‌شود و دانش آموزان در طول روز بر روی نیمکت نشسته‌اند. بنابراین امکان دارد که کمی بیش‌تر از دیگر پارچه‌ها چروک شود.

2) دانش آموزان زمان زیادی را در مدرسه می‌گذرانند، پس از پارچه‌هایی که در آن‌ها نایلون یا الیاف وجود دارد خودداری کنید. پارچه‌هایی که در آن‌ها پلاستیک یا نایلون به کار رفته احتمال عرق کردن را بالا می‌برند.

3) بهتر است برای دانش آموز خود دو دست مانتو و شلوار مدرسه خریداری کنید. ممکن است که مشکلاتی همچون پاره شدن یا کثیف شدن اتفاق بیفتد و وجود یک مانتو و‌شلوار اضافی ضرورت دارد. شما می‌توانید مانتو و‌ شلوار دیگر را سبک‌تر و از جنس نخی تهیه کنید.

4) آستین مانتو یکی از  بخش‌های مهم مانتو به شمار رفته که بهتر است اگر قوانین مدرسه به شما اجازه می‌دهد کمی کوتاه‌تر بدوزید. زیرا دانش آموزان در هنگام نوشتن تکالیف مدام آستین خود را روی میز قرار می‌دهند و آستین‌ها زودتر از سایر بخش‌ها کثیف می‌شوند.

5) از دیگر نکات مهم قد مانتوی مدرسه است که نباید از کشکک زانوی کودک پایین‌تر برود. معمولا مانتوهایی که قد بلندی دارند، سنگین هستند و دانش آموزان احساس راحتی ندارند.



Instagram

مطالب مرتبط