خانهوبلاگ
مدل‌ها و طرح‌های مختلف مقنعه دانشجویی

مدل‌ها و طرح‌های مختلف مقنعه دانشجویی

مدل‌ها و طرح‌های مختلف مقنعه دانشجویی
تعداد بازدید :570
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۲/۲۵, ۱۴:۰۹

پوشیدن مقنعه یکی از الزاماتی است که دانشجویان برای رفع و آمد در محیط دانشگاه لازم است به آن توجه داشته باشند. مقنعه دانشجویی یک لباس رسمی برای خانم‌ها است که مشخصاتی مشابه مقنعه اداری دارد و برای پوشاندن موی سر، گردن و سینه به‌صورت یک تکه کاربرد دارد.

مقنعه دانشجویی ممکن است در دانشگاه‌ها با آیین‌نامه‌های خاصی طراحی شود و فرم متمایز یا منحصربه‌فردی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع مدل‌های مقنعه دانشجویی، عوامل موثر بر قیمت آن و همچنین سفارش و خرید اینترنتی انواع مقنعه دانشجویی، در ادامه این مطلب از ایندو همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید؛ مانتو مقنعه اداری

 

مقنعه دانشجویی

خانم‌های دانشجو یک لباس فرم شناخته شده دارند که در تمام دانشگاه‌ها با ویژگی‌های مشابهی لازم است در محیط دانشگاه آن را بپوشند. مقنعه دانشجویی شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین بخش این لباس فرم است که مانند مقنعه اداری، در انواع ساده و طرح‌دار تولید و عرضه می‌شود. ویژگی اصلی در طراحی مقنعه دانشجویی قرار گرفتن یک روبان داخلی در آن برای محکم بسته شدن روی مو است که به دانشجویان راحتی عمل زیادی در جلسات آموزشی دانشگاه‌ها می‌دهد.

 

انواع مدل مقنعه دانشجویی

دانشجویان مانند ورزشکاران و خبرنگاران به مقنعه‌هایی نسبتا راحت نیاز دارند تا بتوانند در ساعات طولانی کلاس‌ها به راحتی آن را حفظ کنند. انواع مقنعه دانشجویی با امکان گره زدن مانند روسری به نسبت مقنعه‌های ساده راحت‌تر روی سر باقی می‌مانند. در تولید مقنعه‌های دانشجویی معمولا از پارچه‌های خنک و لطیف استفاده می‌شود که وزن سبکی دارند.

 

مقنعه دانشجویی

 

مقنعه دانشجویی ساده

در مقنعه های دانشجویی ساده از یک رنگ زمینه اصلی معمولا تیره (سورمه‌ای، مشکی) برای تمام مقنعه استفاده می‌شود. روبان مخصوص گره زدن در پشت مو در این نوع از مقنعه‌های دانشجویی در داخل مقنعه کار گذاشته می‌شود. سبک بودن و خنکی نکاتی هستند که خریداران این دسته از مقنعه‌های دانشجویی به دنبال آن می‌گردند. به هر حال مقنعه دانشجویی ساده فقط یک کاربرد دارد که پوشیده شدن در کلاس‌های دانشگاه است.

 

مقنعه دانشجویی تل‌دار

بعضی از موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها از طراحی‌های متمایز و منحصربه‌فرد مقنعه دانشجویی برای بهبود روحیه و ایجاد تمایز بین دانشجویان بهره می‌برند. مقنعه‌های تل‌دار انواع مختلفی دارند که در آنها از یک یا چند نوار با رنگ متفاوت از رنگ مقنعه در بالای پیشانی مانند تل استفاده می‌شود. برقراری ارتباط بین رنگ‌های اصلی و رنگ نوارها در مقنعه دانشجویی تل‌دار تاثیر چشم‌گیری در افزایش زیبایی و جذابیت آنها دارد و دست طراحان و تولیدکنندگان را برای ارائه مدل‌های متنوع بیشتر باز می‌گذارد.

 

مقنعه دانشجویی طرح‌دار

طراحی بعضی از لباس‌های فرم دانشگاهی و مقنعه‌های دانشجویی دارای لایه‌های بیشتری است که برای معرفی آنها از عنوان مقنعه دانشجویی طرح‌دار استفاده می‌شود. در مقنعه‌های دانشجویی طرح‌دار از لایه‌های رنگی برای تل در چند لایه استفاده می‌شود و از همین لایه بندی برای پایین مقنعه و روی سینه هم بهره برده می‌شود. اضافه شدن این لایه به طراحی باعث می‌شود مقنعه های دانشجویی طرح‌دار بیشترین قابلیت انطباق با مد و توجه به جزئیات در طراحی لباس و اکسسوری را داشته باشند.

 

انواع مقنعه دانشجویی بر اساس جنس پارچه

انواع مقنعه دانشجویی موجود در بازار معمولا به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شویم. دو نوع اصلی مقنعه های دانشجویی بر اساس جنس پارچه شامل موارد زیر می‌شود:

  • مقنعه الیاف نخی
  • مقنعه الیاف پلی‌استر

مقنعه دانشجویی نخی

مقنعه‌های دانشجویی نخی از جنس پارچه‌های مختلف تهیه می‌شوند و به خاطر خنکی، راحتی و وزن کم محبوبیت بسیار بیشتری از مقنعه های از جنس پلی استر یا پلاستیک دارند. بعضی از انواع مقنعه نخی استایل کاملا مناسبی دارند و در طول روز کیفیت و ایستایی خود را حفظ می‌کنند. بعضی از پارچه‌های مورد استفاده برای تولید مقنعه دانشجویی مثل کرپ لازم است با اندازه کوتاه برش بخورند چرا که به سادگی به تن می‌چسبند و با وجود راحتی فراوان، ظاهری ناخوشایند پیدا می‌کنند.

مقنعه دانشجویی مانند مقنعه اداری در ساعات زیادی از روز توسط خانم‌های دانشجو پوشیده می‌شود و مستقیما با مو و پوست آنها در ارتباط است. به همین دلیل استفاده از الیاف مرغوب و باکیفیت برای تولید آن رایج است. مقنعه‌های دانشجویی که از جنس الیاف نخی و طبیعی تهیه می‌شوند محبوبیت بیشتری بین دانشجویان دارند چرا که مشکلاتی مثل عرق کردن یا بروز حساسیت‌های پوست و مو به الیاف مصنوعی را ندارند.

 

مقنعه دانشجویی پلی‌استر

مقنعه‌هایی که از الیاف پلاستیکی، اکریلیک و پلی‌استر تولید می‌شوند ایستایی و استایل مناسبی دارند و در طول روز کیفیت ظاهری خود را حفظ می‌کنند. تنها مشکل آنها راحت نبودن و گرم بودن است که در فصل‌های گرم سال منجر به عرق کردن دانشجویان می‌شود. تماس مستقیم مقنعه‌های دانشجویی پلی استر با مو و پوست خانم‌ها در بعضی از موارد باعث بروز حساسیت و حتی ریزش مو می‌شود. به همین دلیل معمولا از مقنعه پلی‌استر فقط برای موقعیت‌های خاص که خیلی طول نمی‌کشند استفاده می‌شود.

بعضی از مقنعه‌های دانشجویی از جنس الیاف ترکیبی باکیفیت تولید می‌شوند و هم مزیت‌های مقنعه‌های نخی و هم ایستایی و استایل شکیل مقنعه‌های پلاستیکی را دارند و احتمال بور شدن کمتری دارند. این مقنعه‌های دانشجویی محبوبیت بسیار زیادی بین دانشجویان دارند چرا که کاملا راحت و خنک هستند و در طول روز باعث عرق ریختن و کلافه شدن آنها نمی‌شوند.

 

مقنعه دانشجویی پارچه ای یا پلی‌استر؟

هر کدام از انواع مقنعه دانشجویی کاربردها و موارد استفاده خاصی دارند. مقنعه‌های دانشجویی فرم و ظاهر خود را حفظ می‌کنند و با حرکات دانشجو دچار تغییر حالت نمی‌شوند. همین ویژگی شکیل بودن باعث می‌شود استفاده از آنها به‌خصوص در مراسم‌ها و رویدادهای دانشجویی محبوبیت زیادی داشته باشد. با این حساب اگر قرار است از شما در مراسمی تقدیر شود و عکس و فیلم‌هایی از این رویداد ثبت شود، برای اینکه بهترین استایل و ظاهر را داشته باشید استفاده از مقنعه دانشجویی پلی‌استر توصیه می‌شود.

اما اگر قصد دارید یک مقنعه دانشجویی بخرید که در هفته سه یا چهار روز برای مدت 4 تا 6 ساعت آن را بپوشید، مقنعه‌های دانشجویی پارچه‌ای گزینه مناسب‌تری برای شما هستند. آنها خنک هستند، به راحتی هوا را از بین الیاف طبیعی خود عبور می‌دهند و از همه مهم‌تر وزن بسیار سبکی دارند که به افراد کمک می‌کند احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

 

مدل مقنعه دانشجویی اداری

 

چه عواملی بر قیمت مقنعه دانشجویی تاثیر می گذارد؟

مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین عامل در تعیین قیمت مقنعه دانشجویی جنس پارچه است. کافی است نگاهی به بازار یا حتی فروشگاه‌های اینترنتی داشته باشید تا با انواع مختلف مقنعه دانشجویی با جنس‌ها و از پارچه‌های مختلف آشنا شوید. برای مثال مقنعه دانشجویی از جنس ابریشم قیمت بیشتری از مقنعه دانشجویی از جنس پلی‌استر دارد و در طول ساعت‌های طولانی دانشگاه ارزش بیشتر خود را در حفظ کیفیت و راحتی در استفاده نشان می‌دهد.

طرح‌دار یا ساده بودن مقنعه دانشجویی عامل مهم دیگر در قیمت آن محسوب می‌شود. هر چه جزئیات و لایه‌ها در طراحی مقنعه بیشتر باشند قیمت و هزینه تولید آن افزایش پیدا می‌کند. مقنعه‌های ساده دانشجویی از جنس نخی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند که بعد از مقنعه‌های پلاستیکی کمترین قیمت را هم دارند. دانشجویانی که به طراحی مقنعه اهمیت بیشتری می‌دهند از انواع مقنعه طرح‌دار استفاده می‌کنند که در بعضی از موارد از لایه‌های همرنگ با مقنعه تشکیل می‌شوند تا با آیین‌نامه‌ها مطابقت داشته باشند.

در نهایت اندازه عامل تعیین کننده دیگر در قیمت مقنعه محسوب می‌شود. این ویژگی به اندازه جنس پارچه و طراحی و جزئیات دوخت روی قیمت تاثیر ندارد اما به هر حال اندازه بزرگ‌تر معمولا برچسب قیمت بیشتری دارد.

 

آیا مقنعه دانشجویی همان مقنعه اداری است؟

مقنعه دانشجویی پوششی است که خانم‌های دانشجو در دانشگاه ملزم به پوشیدن آن هستند. مقنعه اداری پوشش خانم‌های کارمند در محیط کاری رسمی محسوب می‌شود. بعضی از مقنعه‌های اداری با طراحی مشابه مقنعه دانشجویی از نوع طرح‌دار آن تولید می‌شوند. مقنعه‌های اداری پوشش‌های یک‌تکه پارچه‌ای هستند که روی سر، گردن و سینه خانم‌ها را می‌پوشانند و در انواع ساده یا تک رنگ و طرح‌دار یا چند رنگ طراحی، تولید و ارائه می‌شوند. با این حساب مقنعه دانشجویی همان مقنعه اداری نیست اما مشابهت زیادی با آن دارد و در هر دو از یک نوار داخلی مشابه روسری برای محکم شدن مقنعه روی مو استفاده می‌شود.

 

سفارش و خرید اینترنتی انواع مدل مقنعه دانشجویی

بازار مقنعه دانشجویی تا پیش از کرونا هر سال در ابتدای سال تحصیلی داغ می‌شد و حالا با کاهش محدودیت‌ها مانند گذشته ضرورت خرید مقنعه دانشجویی احساس می‌شود. در خرید مقنعه دانشجویی به غیر از آشنایی به جنس پارچه‌ها، شناخت مناسب از دوخت و خیاطی پارچه هم نقش مهمی در اطمینان از عملکرد مناسب مقنعه دارد. مقنعه‌ای که خوش‌دوخت نباشد هر چقدر هم که پارچه باکیفیت و مرغوبی داشته باشد روی سر کج و نافرم ظاهر می‌شود و معمولا بعد از چند بار پوشیدن کنار گذاشته می‌شود. برای خرید مقنعه اداری اینجا را کلیک کنید.

با خرید مقنعه دانشجویی از فروشگاه آنلاین برند ایندو می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرده و با اعتماد به نفس بیشتری در جلسات درسی دانشگاه، یا رویدادهای تحصیلی گوناگون شرکت کنید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از ایندو، فروشگاه آنلاین لباس‌های فرم اداری و لباس‌های رسمی خانم‌ها و آقایان، مدل‌ها و طرح‌های مختلف مقنعه دانشجویی معرفی و مورد بررسی قرار گرفت. مقنعه دانشجویی یکی از مهم‌ترین لباس‌های رسمی خانم‌های دانشجو است که در مکالمات و برخوردهای آنها به مرکز توجه تبدیل می‌شود و در انتخاب و خرید آن لازم است به چندین عامل از کیفیت و جنس پارچه گرفته تا دوخت و حتی کاربرد و مدت پوشیدن توجه شود.

برند ایندو انواع لباس‌های فرم و رسمی مانند مقنعه دانشجویی را با توجه به استانداردهای روز طراحی لباس و اکسسوری تولید و ارائه می‌کند. برای مشاهده انواع محصولات لباس فرم اداری و رسمی بانوان و آقایان به فروشگاه آنلاین برند ایندو مراجعه نمایید.



Instagram

مطالب مرتبط