خانهوبلاگ
طراحی مانتو فرم آژانس هواپیمایی و ماهیت آن را بشناسیم

طراحی مانتو فرم آژانس هواپیمایی و ماهیت آن را بشناسیم

طراحی مانتو فرم آژانس هواپیمایی و ماهیت آن را بشناسیم
تعداد بازدید :343
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۴/۳۰, ۱۳:۲۵

چقدر به ظاهر خود اهمیت می‌دهید؟ آدم‌ها معمولا دو دسته‌اند، گروهی ترجیح می‌دهند تا در همه شرایط زندگی خود زیبا و خوشپوش باشند؛ درحالیکه گروه دیگر اهمیت زیادی برای ظاهر خود قائل نیستند. شما چطور؟ جزء کدام گروه هستید؟ اگر فکر می‌کنید در گروه اول جا دارید باید به شما تبریک گفت؛ چراکه افراد خوشپوش همیشه چند هیچ از بقیه جلو هستند. زیبایی تنها مختص میهمانی‌ها و گردش‌های دوستانه نیست. یک فرد موفق کسی است که در ساعت‌های کاری خود نیز بهترین باشد.

می‌دانیم که در نود درصد مشاغل و مکان‌های کاری پوشیدن لباس فرم یکی از ضروریات بوده و باید توسط کارکنان و حتی کارفرمایان رعایت شود. لباس‌های فرم عموما دارای ویژگی‌های خاصی هستند که اصلی‌ترین آن یکسان و یکرنگ بودن است. هر سازمان، اداره، موسسه یا شرکتی که در یک گروه چندین نفره مشغول به انجام وظایفی جهت رسیدن به هدفی خاص هستند، به رعایت نظم و برنامه‌ریزی در تمام بخش‌های کاری خود نیازمند هستند. یکی از فاکتورهای رسیدن به این نظم و ترتیب پوشیدن یونیفرم یا همان لباس کار یکسان و هماهنگ با یکدیگر است. در بسیاری از کشورهای دنیا از این ویژگی با عنوان کد لباس یاد شده که بسیار مورد توجه کارفرمایان و روسا است. یکی از این مراکز شغلی که دارای لباس‌های فرم مخصوص و مشخصی بوده، آژانس‌های هواپیمایی هستند که در این مقاله می‌خواهیم بیشتر با مانتو فرم آژانس هواپیمایی آشنا شویم. اگر به موضوع علاقه مندید تا پایان همراه ما بمانید.


چه لباسی برای مکان شغلی ما مناسب است؟

می‌دانیم که لباس ما اولین فاکتور در شناخت‌مان است. در واقع لباس هر فرد نشانگر شخصیت اوست و باید در انتخابش نهایت دقت را به عمل آورد. اغلب ما باید هر روز باید لباسی تکراری مانند لباس فرم را پوشیده و ساعت‌های زیادی را در آن بگذرانیم. در کشور ما یونیفرم اداری خانم‌ها کمی بسته‌تر بوده به همین دلیل بهتر است تا لباسی مناسب و آزاد با پارچه‌ای راحت بپوشیم. از آنجا که مانتو، شلوار و مقنعه سه جزء اصلی لباس فرم در ادارات و موسسات ایران هستند رعایت این پوشش همیشگی واجب است؛ بنابراین بسیاری از خانم‌ها به دنبال راحت‌ترین مانتو‌ها هستند که اندازه، رنگ، بلندی مانتو و جنس پارچه اصلی‌ترین فاکتورها قبل از خرید آن بوده و باید حتما مورد توجه قرار گرفته و اصول تعیین شده آن رعایت شوند.

 

در محل کارخود از چه لباس فرم استفاده کنیم؟

در کشور ما لباس فرم خانم‌ها به صورت مانتو وشلوار و لباس آقایان به صورت کت و شلوار بوده که هم چهره‌ای حرفه‌ای به آنان خواهد داد و هم موجب شکل‌گیری روحیه تیمی در میان آنها خواهد شد. این قانون نه تنها برای ایران بلکه در تمام کشورهای دنیا باید رعایت شود. لباس فرم نقش یک عنصر هویت بخش به فرد است که باید در محل کار رعایت شود. لباس نشانگر هویت و شخصیت فرد است. در محلی که ما کار می‌کنیم ممکن است در طول ساعت‌های کاری بارها با افراد غریبه برخورد داشته باشیم. در اولین نگاه این لباس فرم و ظاهر ما است که هویت و شخصیت‌مان را به غریبه‌ها نشان می‌دهد.

مانتو فرم

انتخاب لباس مناسب  بر اساس قد، وزن و هیکل فرد تاثیر زیادی بر ظاهر او دارد. از آنجا که خانم‌های ایرانی در محل کار خود باید از مانتو و شلوار استفاده کنند باید مانتوهایی متناسب با هیکل و قد آن‌ها باشد تا هم زیبایی ظاهری شان حفظ شود و هم روحیه تیمی در محل کار خود را حفظ کرده باشند. مانتو اداری در اغلب ادارات و موسسات ایران به رنگ‌های تیره مثل سیاه، قهوه‌ای، سورمه‌ای و یا آبی هستند. این رنگ‌ها به یکسان و یکدست شدن فرد با سایر همکارانش و حفظ موقعیت رسمی وی کمک می‌کنند.

البته در برخی مکان‌های شغلی مانند آژانس‌های هواپیمایی لباس‌های فرم معمولا رنگ و لعاب بیشتری می‌گیرند. اگر راه‌تان به اینگونه مکان‌ها خورده باشد حتما متوجه تفاوت‌هایی نسبتا کم و زیاد در طراحی مانتو یا کت و شلوار کارکنان آن شده‌اید. معمولا مانتو فرم آژانس هواپیمایی با نوارهایی حکاکی شده به رنگ طلایی یا رنگ‌های روشن‌تر نشان طراحی می‌شوند. اما چطور؟

 

مانتو فرم آژانس هواپیمایی و چگونگی طراحی آن

مانتو فرم آژانس هواپیمایی و چگونگی آن یکی از موضوعات مهم و مورد توجه همه مدیران این حرفه است. در اینکه کارکنان این دفاتر باید لباس‌های فرم به تن داشته باشند شکی نیست؛ اما آنچه که مطرح بوده سلیقه‌ای بودن هر آژانس در این زمینه است. معمولا مدیر هر آژانس مدل و رنگ مانتو یا کت و شلوار کارکنانش را تعیین می‌کند. در واقع هر آژانس هواپیمایی می‌تواند داری لباس فرمی خاص با رنگ و طرح ویژه باشد که سایر آژانس‌ها فاقد آن هستند.

لباس فرم و به طور ضمنی مانتو فرم آژانس هواپیمایی کلاس کاری آن مکان را بالا برده و در جذب مشتری تاثیر به سزایی خواهد داشت. یکی از ویژگی‌های مانتو فرم آژانس‌های هواپیمایی معرفی فرد است. درواقع فرد از این طربق شناخته شده و خود را معرفی می‌کند. دیگران با دیدن این لباس‌های فرم است که شغل و هویت فرد را می‌شناسند. به همین دلیل است که معمولا کارفرمایان آژانس‌های هواپیمایی دوخت این لباس‌ها را به طراحان ماهر و کاربلد می‌سپارند.

مانتو فرم

طراحی مانتو فرم آژانس هواپیمایی در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از بهترین مدل‌ها که در اغلب آژانس‌های هوایی نیز رعایت می‌شود استفاده از کلاه برای کارکنان به ویژه برای خانم‌ها است. کلاه‌هایی همرنگ و یکسان با مانتو و شلوار کارکنان که نوار یا دوخت‌های مخصوص به کار برده شده بر آن‌ها از لباس فرم سایر ارگان‌ها متمایز می‌شوند. 

طراحی لباس‌های فرم آژانس هواپیمایی در کشورهای مختلف کمی با هم متفاوت هستند. برای مثال می‌توان به کشورهای اروپایی یا آمریکایی اشاره کرد که خانم‌ها پوشش سر نداشته و می‌توانند کت و دامن، کت و شلوار یا پیراهن‌های یکدست پوشیده که در طراحی و رنگ با کت و شلوار آقایان هم کارشان ست بوده و افرادی که از  بیرون وارد می‌شوند به راحتی آن‌ها را تشخیص خواهند داد. در بسیاری از کشورها مانند هند، سنگاپور، مالزی و... کارفرمایان و روسا در آژانس‌های هواپیمایی از طرح‌ها و لباس‌های سنتی کشور خود استفاده می‌کنند.

 

همه ما انسان‌ها دوست داریم به هر نحو زیبا دیده شویم. یکی از راه‌های زیباتر دیده شدن نیز رعایت اصول پوششی در همه مکان‎ها از مهمانی گرفته تا محل کار است. در بسیاری از مکان‌های شغلی پوشش مشترک افراد الزامی بوده و نباید از اصول تعیین شده چشم پوشی کرد. یکی از این محیط‌های رسمی آژانس‌های هواپیمایی است که پوششی خاص و متفاوت از سایر ادارات و موسسات رسمی دارند. در ایران آقایان با کت و شلوار و خانم‌ها با مانتو فرم آژانس هواپیمایی که اغلب با طرح یا نوارهای خاصی در ظاهرشان طراحی شده‌اند. یکی از تفاوت‌های پوشش این مکان با سایر مکان‌ها استفاده از کلاه به ویژه برای خانم‌هاست. مانتو و شلوارهایی به رنگ‌های رسمی با اندازه و قد معقول و متناسب با محیط کاری یکی از همین اصول پوششی بوده که باید حتما رعایت شوند. برای دقت بیشتر به پوشش این افراد کافیست زمان مراجعه به این آژانس‌ها به ظاهر کارکنان آنجا دقت نموده تا بیشتر این تفاوت‌ها را لمس کنید.


Instagram

مطالب مرتبط