خانهوبلاگ
تفاوت مانتو فرم اداری با سایر مانتو ها

تفاوت مانتو فرم اداری با سایر مانتو ها

تفاوت مانتو فرم اداری با سایر مانتو ها
تعداد بازدید :269
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۶, ۱۲:۲۶

دانستن این موضوع که چه لباسی برای محل کار شما مناسب است و چه لباسی را نباید در این مکان‌ها بپوشید، می‌تواند هم به موقعیت حرفه‌ای شما کمک کند و هم آن را کاملا به خطر بیاندازد. ممکن است شما در یک بانک یا یک شرکت اینترنتی و یا هر جای دیگری مشغول به کار باشید، با این حال، مهم نیست که در کجا کار می‌کنید و شرایط لباس آن محل چگونه است. آنچه که مهم است این است که، تفاوت را بدانید و متناسب با شرایط استاندارد آنجا لباس بپوشید.

مانتو فرم

 در این مقاله از ایندوفرم، قصد داریم به تفاوت بین مانتو فرم اداری با سایر مانتو‌ها بپردازیم و ویژگیهایی که هر یک از آن‌ها دارند را بیان کنیم.

 

 

یک مانتو فرم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

یک مانتو فرم اداری معمولاً از جنس یک پارچه خاص است که توسط مدیر یک شرکت برای هماهنگ کردن کارکنان آن شرکت تعیین می‌شود. برخی از این مانتو‌ها، دارای یکسری پارچه‌های سفارشی با عملکردهای خاص هستند. مانتوهای فرم معمولاً متناسب با عملکرد و ویژگی‌های خاص آن شرکت طراحی می‌شوند و برخی دیگر نیز با توجه به پست‌های مختلف دوخته می‌شوند. مانتو فرم به یک مانتو با سبک خاص گفته می‌شود. چنین لباسی می‌تواند نوع کار یک شخص یا یک تیم را نشان دهد.

 سبک این لباس‌ها معمولا ساده است و متفاوت از مانتوهایی است که ما به طور معمول و در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم. این مانتوها نه تنها از نظر مدلشان با مانتو‌های معمولی تفاوت دارند، بلکه از لحاظ پارچه، قیمت و نوع بسته بندی نیز تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود دارد. در اصل، یک یونیفرم اداری و رسمی مطابق با استانداردهای یک شرکت خاص طراحی و دوخته می‌شود. کسی که در یک شرکت خصوصی و دولتی کار می‌کند، به طور مرتب با مدیران و افراد رسمی سر و کار دارد. در این مواقع، حتما لازم است با مانتویی مناسب این گونه مجالس در مقابل آن‌ها ظاهر شوید.

به عنوان مثال، یک مانتوی مشکی، خاکستری و سرمه‌ای با دکمه‌های ساده انتخاب خوبی است. شال و سایر لوازم جانبی مثل کفش هم باید هم از نظر رنگ و هم از لحاظ سبک، طرح و رنگ ساده‌ای داشته باشند. به عنوان مثال، یک شال و یک کفش با رنگ‌های خنثی و خاموش انتخاب بدی نیست. کفش‌ها باید جلو بسته و حداکثر با یک پاشنه کوتاه باشند. بهتر است از پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه‌های بسیار بلند و یا حتی  کفش‌های کتانی اجتناب کنید.

ست کردن کیف و کفش با مانتو فرم

موها آراسته باشند و زیاد از شال بیرون نزده باشد. به طور کلی، یک مانتو با اندازه قدی زانو و کمی تا زیر زانو و با رنگ خنثی انتخاب کنید. هیچ‌گاه فراموش نکنید که این لباس‌ها شخصیت حرفه‌ای شما را نشان می‌دهد و با یک مدل و انتخاب رنگ مناسب، می‌توانید کاملا آراسته و در عین حال بسیار حرفه‌ای به نظر برسید.

به طور کلی، اگر در یک شرکت رسمی کار می‌کنید که پوشش کارمندان آن شرکت بسیار مهم است، بهترین کار این است که برای انتخاب مانتو خود خلاقیت زیادی به خرج ندهید و سعی کنید از یک دستورالعمل عمومی قابل قبول برای آن شرکت پیروی کنید. زیرا همکاران شما بر اساس لباس شما، قضاوت‌های خاصی در مورد تواناییتان انجام می‌دهند که ممکن است به کارفرمایان نیز تعمیم یابد. با ورود به محل کار با مانتوی عرف شرکت که مرتب، تمیز و متناسب با نوع کارتان باشد، می توانید اطمینان حاصل کنید که انتخاب نادرست لباس، موقعیت حرفه‌ای شما را به خطر نینداخته و مانع پیشرفت شما نمی‌شود.

 

مانتو اداری شیک

 

پوشیدن مانتو فرم در محیط کاری تا چه اندازه ضروری است؟

ممکن است شما به عنوان کارمند یک شرکت، اصلاً با این موضوع موافق نباشید که تمامی کارکنان شرکت باید از یک مانتو همرنگ و یک شکل استفاده کنند. شاید این لباس پوشیدن به شما احساس حضور در یک مدرسه را بدهد و پیش خود بگویید که باید در مورد کیفیت کارها قضاوت شود و نحوه لباس پوشیدن. اما به گفته بسیاری از کارشناسان، بهتر است در این موارد واقع بین باشید.

در دنیای واقعی، افراد حرفه‌ای چه آگاهانه و چه ناآگاهانه بر اساس لباسی که می‌پوشند قضاوت می‌شوند. بنابراین اجازه ندهید که یک مانتو دلیل عدم ارتقا یا کار موفقیت در کار شما باشد. به عنوان مثال، شلوارهای کوتاه و شلوارهای جین بسیار زیبا هستند اما هرگز برای یک محیط رسمی و اداری نباید از آنها استفاده کنید؛ مگر اینکه قانون شرکت شما اینگونه باشد که شما را برای پوشیدن چنین شلواری محدود نکند.

توصیه ما این است که حتی در صورت مجاز بودن شلوار جین هم، فقط از رنگ‌های تیره و طرح‌های ساده استفاده کنید. مانتو شما نیز نباید تنگ و چسبان باشد و بهتر است در طیف رنگ‌های تیره مثل مشکی، خاکستری و سرمه‌ای انتخاب شود. آرایش را نیز به حداقل برسانید. دقت کنید که هرگز نباید آرایش را حذف کنید. زیرا زنان با آرایش جدی‌تر به نظر می‌رسند. اما نباید خیلی سنگین باشد.

شما در مجالس معمولی این انتخاب آزادانه را دارید که از هر مانتویی که دلتان می‌خواهد استفاده کنید. یک مانتو رنگ روشن با یقه کاملاً باز یا یک مانتوی چسبان و کوتاه به همراه یک کفش مجلسی پاشنه بلند بسیار زیباست؛ اما ممکن است برای یک محیط رسمی و اداری مناسب نباشد.

همانطور که گفتیم، نحوه لباس پوشیدن شما بر نحوه درک افراد از شما تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل بسیار مهم است که توجه داشته باشید که چه چیزهایی فقط به نظر شما خوش می‌آیند و چه لباس‌هایی مناسب محل کار شما است. این تفاوت به اندازه‌ای مهم است که می‌تواند باعث ارتقاء شغلی شما شود و یا اینکه باعث شود که این شغل را به طور کامل از دست بدهید. یک مانتو شلوار اداری فقط مختص آن شرکتی است که شما در آن کار می‌کنید و ممکن است برای یک شرکت دیگر یا مکان‌های دیگر اصلاً قابل قبول نباشد. در کنار مانتویی که می پوشید، شلوار نیز نباید خیلی تنگ و یا کوتاه باشد. همچنین از پوشیدن شلوارهای سفید رنگ و یا مانتوهای خیلی کوتاه نیز خودداری کنید.

 

تاثیر یونیفرم اداری بر برند سازمانی

مانتو شلوار فرم

ویژگی های یک مانتو غیررسمی

برای انتخاب یک مانتو غیررسمی، این انتخاب آزادانه را دارید که به سبک مورد علاقه خود توجه کنید. رنگ مورد علاقه، جنس پارچه‌ای که معمولاً با آن راحت هستید و مانتویی که با پوشیدن آن اعتماد به نفس می‌گیرید؛ همه اینها سبک شما را مشخص می‌کند. مانتوهای غیررسمی معمولاً بر اساس محل زندگی شما مشخص می‌شوند. مثل آب و هوای آن منطقه، نوع فعالیتی که در طول روز قرار است انجام دهید و سرگرمی‌ها.

 در واقع شما باید بتوانید تشخیص دهید که چه نوع لباسی را برای موقعیت‌های گوناگون زندگی نیاز دارید و کدام‌ها اصلا به درد شما نمی‌خورند. البته ممکن است یک مانتو خاص با استایل شخصیت شما جور باشد اما هیچ مطابقتی با سبک زندگی شما نداشته باشد. به عنوان مثال، اگر نمی‌توانید برای خشکشویی هزینه و وقت زیادی را صرف کنید، نباید به دنبال مانتو‌های گرانقیمت و با پارچه‌های حساس باشید. شما حتی در انتخاب نوع رنگ مانتو‌های غیررسمی نیز آزاد هستید. برای راحتی کار می‌توانید یک پالت رنگی برای خود در نظر بگیرید. داشتن پالت رنگ، احتمال ست کردن لباس‌های شما را بالا می‌برد. در نتیجه زمان کمتری را برای هماهنگ کردن لباس خود صرف می‌کنید. زیرا از قبل ترکیب رنگ‌های مورد علاقه خود را انتخاب کرده‌اید.

 قطعاً انتخاب مانتویی که در آن راحت نیستید یا مراقبت از آن بسیار دشوار است و ست کردن آن با لباس‌های دیگر خیلی سخت و چالش برانگیز باشد، مطابق سلیقه بسیاری از خانم‌ها نیست. مانتو همیشه نسبت به شال، شلوار و حتی کفش‌ها نیز برجسته‌تر به نظر می‌رسد و بیشتر به چشم می‌آید. بنابراین در انتخاب سبک و مدلی که به شما بیاید بسیار دقت کنید. در ست‌کردن‌ مانتو با دیگر آیتم‌ها، باید کاری کنید که بیشتر توجه به سمت مانتو برود. در عین حال استایل شما شلوغ و نامرتب نباشد.

به عنوان مثال، یک مانتو طرح‌دار چهار خانه‌ای که از رنگ‌های خنثی تشکیل شده است، بهتر است با یک شلوار خنثی ست شود. اگر مانتوی شما یک زمینه خنثی دارد و یک رنگ شاد داخل آن به کار گرفته شده است، می توانید شلوار و کفش را هم رنگ زمینه مانتو انتخاب کنید و کیف و روسری را با طرح‌های روی مانتو ست کنید. یک روش دیگر هم، ست کردن طرح مانتو با رنگ‌های مشابه است که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

به طور کلی، در انتخاب مانتو‌های غیررسمی و مانتو مجلسی محدودیت کمتری وجود دارد. شما حتی در انتخاب انواع رنگ‌ها نیز آزاد هستید و می‌توانید مطابق خلاقیت خود پیش بروید. بر خلاف لباس‌های رسمی و اداری، در استایل‌های معمولی شما می‌توانید از پارچه‌هایی با طرح‌های مختلف و به طور همزمان استفاده کنید. در تعداد اکسسوری‌ها نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد. می‌توان از انواع اکسسوری‌های پارچه‌ی، فلزی یا دریایی که بسیار محبوب هستند استفاده کرد. در انتخاب مانتو‌های غیر رسمی، انتخاب سایز اصلا اهمیت ندارد. شاید شما دوست داشته باشید که از چند آیتم آور سایز به طور همزمان استفاده کنید.

 با این که شما در انتخاب رنگ مانتو‌های غیررسمی کاملا آزاد هستید، اما بهتر است از رنگ‌هایی که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند (رنگهای مشابه) یا رنگ‌هایی که روبه‌روی هم قرار می‌گیرند (رنگهای مکمل) را با هم ست کنید. فراموش نکنید که این دو ترکیب رنگ بسیار جسورانه است و باید با دقت انجام شود. شما حتی می‌توانید از طبیعت الهام بگیرید. به محیط اطراف خود، گل‌ها، میوه‌ها، غذاها و ترکیباتی که یکسری رنگ را در داخل خود جای داده است دقت کنید. این ترکیبات می‌تواند منبع خوبی برای ایده گرفتن باشند و به شما در ست کردن لباس‌هایتان کمک کنند. همچنین می‌توانید از لباس‌های چند رنگ استفاده نمایید. لباس‌هایی که ترکیبات چند رنگ در آنها به کار گرفته شده است، بهترین منبع برای الهام گرفتن هستند. این لباس‌ها توسط طراحان انتخاب شدند و در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. پس می‌توانید به آنها اعتماد کنید.

اگر شما در یک شرکت رسمی کار می‌کنید که پوشش کارمندان آن شرکت بسیار مهم است، بهتر است از مانتو‌های رنگ روشن، یقه باز، چسبان یا بالای زانو خودداری کنید. همچنین، کفش‌ها نباید جلو باز باشند و یا پاشنه خیلی بلندی داشته باشند. شاید از نظر شما لباس پوشیدن برای یک محیط کار، یک تجربه سخت و چالش بر انگیز باشد، اما برای حفظ موقعیت شغلی شما بسیار مهم است. بنابراین در صورت تردید، بهتر است سبک‌های محافظه کارانه‌تری را انتخاب کنید. به خصوص اگر قرار است در یک مصاحبه شغلی شرکت کنید یا به عنوان یک تازه وارد به محل کار جدیدتان بروید. توصیه ما این است که به کارمندان خانم دیگر به ویژه کسانی که در موقعیت‌های برجسته‌تر هستند نگاه کنید و از آن‌ها الگو بگیرید.


Instagram

مطالب مرتبط