خانهوبلاگ
نکات جذاب برای پیدا کردن مانتو اداری شیک

نکات جذاب برای پیدا کردن مانتو اداری شیک

نکات جذاب برای پیدا کردن مانتو اداری شیک
تعداد بازدید :168
تعداد دیدگاه :0
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۲۲, ۱۲:۲۷

شیک بودن تنها مختص فضاهای دوستانه و مهمانی‌ها نیست. یک خانم شیک که عاشق زیبا دیده شدن است، در هر مکان حتی یک پیاده‌روی ساده سعی می‌کند تا با بهترین ظاهر دیده شود. اشتباه نکنید زیبا دیده شدن نیز به معنای خودنمایی و نشان دادن لباس یا اکسسوری‌هایمان نیست.

ما باید سعی کنیم همیشه مرتب و در عین حال شیک باشیم تا نه تنها شخصیتی کاریزماتیک پیدا کرده بلکه روحیه خود را نیز تقویت کنیم. مگر می‌شود کسی زیبا دیده شدن را دوست نداشته باشد؟ من که تصور نمی‌کنم. جذابیت و خوب دیده شدن یک اصل مهم در زندگی ما بوده و هست. همه ما به دنبال داشتن ظاهر دلپذیر تلاش می‌کنیم، حال یکی بیشتر اما یکی کم‌تر.

شاید باور نکنید، اما داشتن ظاهری مرتب در محل کار بسیار تاثیرگذارتر و مهم‌تر از محیط بیرون است. شما در محل کار خود ممکن است با افراد جدید و غریبه‌ای آشنا شده که هیچ آشنایی از شخصیتتان ندارند. در این شرایط تنها ظاهر و لباس شماست که موجب شناخت شما خواهد شد. اما برای داشتن ظاهری زیبا و شیک در محل کار چه باید کرد؟ همراه ما بمانید تا ببینیم چطور خود را در یک مانتو اداری شیک، فردی مرتب و زیبا نشان دهیم.

 

لباس فرم و اهمیت و تاثیر آن در محل کار

فرقی ندارد اداره باشد یا معدن، در هر صورت همه ما به رعایت پوششی خاص در محل کار خود نیاز داریم. این یک اصل است و در تمام دنیا رعایت می‌شود. در تمام ادارات، سازمان‌ها و... پوشش مشترک رعایت می‌شود و تنها تفاوت آن در مدل یا رنگ و طرح آنهاست. مثلا ادارات کشور ما پوششی خاص دارد که در ادارات کشورهای اروپایی رعایت نمی‌شود.

در همین راستا بسیاری از طراحان و برندها قسمتی از خط تولید خود را به طراحی لباس‌های اداری می‌دهند؛ چراکه اغلب افراد شاغل برای داشتن ظاهری زیبا در محل کار خود ارزش قائل شده و لباس‌هایی با دوخت و ظاهر شیک را ترجیح می‌دهند. خاص و شیک بودن در لباس اداری ربطی به خریدن لباسهای گران قیمت با برندهای مطرح ندارد. برای داشتن یک مانتو اداری شیک کافی است بعضی اصول را رعایت کرده تا زیباتر دیده شوید. توجه به برخی ویژگی‌های لباس گویای این نکته است. اما شاید برای شما هم سوال باشد که این ویژگی ها شامل کدام ویژگی‌ها خواهد بود؟

مانتو فرم شیک

با رعایت این ویژگی‌ها یک مانتو اداری شیک داشته باشید

اگر به دنبال زیباتر دیده شدن و داشتن مانتو اداری شیک هستید اما چگونگی آن را نمی‌دانید، کافیست ویژگی‌هایی که ذکر خواهند شد را در هنگام خرید یا دوخت مانتو خود رعایت کرده تا زیبایی خود را به رخ دیگران بکشید. این ویژگی‌های کدام‌اند؟

قد مانتو

مانتو شما باید مطابق قدتان باشد. مانتو بلند اغلب مناسب افراد چاق و قد کوتاه بوده تا آن‌ها را بلند و کشیده نشان دهد. البته این بدان معنا نیست که افراد قد بلند می‌توانند مانتوهای خیلی کوتاه بپوشند. افراد قد بلند نیز اغلب باید مانتویی تا روی زانو بپوشند تا هم زیبایی ظاهرشان حفظ شود و هم شیک‌تر به نظر برسند.

جنس مانتو

یکی از عوامل مهم جهت شیک دیده شدنمان در محل کار، جنس مانتو است. بهتر است پارچه مانتو اداری از نخ کامل یا درصد بالایی نخ باشد. پارچه‌های نخی نه تنها راحت و زیبا هستند بلکه حساسیت پوستی نیز ایجاد نکرده و از عرق سوز شدن جلوگیری می‌کنند. این ویژگی خود موجب زیباتر دیده‌شدن مانتو اداری خواهد شد.

سایز مانتو

سایز مانتو نیز در طراحی آن و شیک به نظر رسیدن بسیار تاثیرگذار است. مانتو تنگ نه تنها احساس راحتی در محل کار را از شما خواهد گرفت بلکه در زیبا دیده شدن شما نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. مانتویی که درست به اندازه تن شما بوده و به قول معروف تن خور مناسبی داشته باشد را انتخاب کرده تا همیشه شیک و مرتب به نظر برسید.

 

با تغییر فصل‌ها نیز زیبایی ظاهر خود را حفظ کنید 

از جمله دردسرهای خانم‌های کارمند تغییر فصل است. معمولا مانتوهای زمستانی آن‌ها به کار تابستان نیامده و همیشه به دنبال تعویض لباس فرم خود هستند. برای اینکه مانتو اداری شما شیک و زیبا به نظر برسد کافیست تا با تغییر فصل دستی به سر و روی خود بکشید. اما در هر فصل چه مانتویی مناسب است؟

  • مانتو‌های بهاری: معمولا در فصل بهار مانتوهایی با جنس لطیف و رنگ روشن گزینه مناسبی برای شیک و زیبا به نظر رسیدن در محیط کار است. بله حرفتان درست است که در ادارات ایران محدودیت رنگ وجود دارد، اما کافیست رنگ‌هایی مانند آبی، سفید یا طوسی را در این فصل امتحان کنید تا به معجزه رنگ‌های روشن در زیبایی ظاهر خود پی ببرید.

  • مانتوهای تابستانی: مانتوهای تابستانی باید در عین اینکه احساس خنکی و آسایش را با خود به همراه داشته و هوا به داخلشان نفوذ کند. پارچه‌های نخی گزینه مناسبی برای مانتوهای تابستانی بوده و در عین حال به ایجاد احساس راحتی فرد کمک زیادی خواهند کرد. در این فصل نیز می‌توان از پارچه‌های با رنگ روشن استفاده کرد.

  • مانتوهای پاییزی: فصل پاییز با خنک شدن هوا و شروع بارندگی‌ها همراه بوده که مانتوهایی ضخیم‌تر را ایجاب می‌کند. بهتر است از مانتوهایی تیره و البته با جنس‌هایی که مانع نفوذ آب می‌شوند استفاده کنید.

  • مانتوهای زمستانی: زمستان علاوه بر سرد شدن هوا افزایش بارندگی‌ها را نیز به دنبال داشته و مانتوهایی ضخیم و به رنگ تیره را باید انتخاب کرد. پارچه‌های به جنس کتان و پشم بهترین گزینه برای این فصل شناخته می‌شوند.

 مانتو فرم شیک

با هر اندامی می‌توان یک مانتو اداری شیک پوشید

با هر هیکل و اندامی می‌توان زیباتر به نظر رسید. تنها کافیست نکاتی خاص را رعایت کنید تا مانتو اداری شیک و جذابی داشته باشید و در میان سایر همکاران و دیگران زیبایی خود را حفظ کنید. خوب اندام شما چطور است؟ با رعایت این موارد دیگر نگران ظاهر خود نباشید:

  • اندام درشت و چاق

اگر اندامی چاق و کوتاه دارید از انتخاب مانتوهای دارای کمر کشی خودداری کنید. مانتو اداری شیک برای افراد چاق نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد بوده و اگر مانتویی با این ویژگی را در بازار پیدا نکردید بهترین گزینه خرید پارچه و دوخت آن است. استفاده از طرح‌های راه راه افقی و شطرنجی را نیز فاکتور بگیرید که این طرح‌ها شما را چاق و عریض‌تر نشان می‌دهد.

  • اگر شکم بزرگی دارید

از خرید مانتوهای کمر تنگ خودداری کنید؛ چراکه ریسک بزرگی بوده و بزرگی شکمتان را بیشتر نمایش خواهد داد. یکی از بهترین گرینه‌ها برای افرادی با شکم بزرگ پوشیدن مانتوهای لنگی است، در واقع مانتوهایی که یک طرف آن‌ها روی طرف دیگر افتاده یا دور کمر پیچیده می‌شوند بهترین گزینه برای افرادی با شکم بزرگ هستند.

  • اگر اندامتان گلابی شکل است

در این شرایط نیز بهتر است از مانتوهای شبیه به تونیک استفاده کنید. مانتو اداری شیک برای این افراد تنها مدل‌های راسته و تونیک مانند بوده که کم‌تر روی کمر جمع شود و تعادل را در هیکل فرد ایجاد می‌کند. این دسته از افراد نباید از مانتوهای اداری که از قسمت ران یا باسن بچسبد استفاده کنند که زیبایی آن‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

  • اگر اندامی سیبی شکل دارید

برای افرادی که در قسمت شکم چاق بوده و چربی‌های اضافه و در اصطلاح هیکلی شبیه به سیب دارند، بهترین مانتو نمونه‌های به رنگ تیره است. برای اینکه اندام خود را کشیده‌تر نشان دهید، از مانتو اداری که تضاد رنگی زیادی ندارد استفاده کنید.

  • اندامی با قد کوتاه و لاغر

برای افرادی با اندام لاغر مانتوهای گشاد و یا حتی خیلی تنگ پیشنهاد نمی‌شود. لباس‌هایی که خطوط عمودی قد شما را بلندتر نشان می‌دهد.

  • اندام افرادی با قد بلند

درست است که قد بلند یک مزیت محسوب شده و در انتخاب لباس و مانتو گزینه خوبی به شمار می‌آید اما انتخاب لباسی که هیکل را زمخت و بد قواره نشان ندهد بسیار مهم است. خانم‌های قد بلند برای داشتن مانتو اداری شیک و زیبا بهتر است از پارچه‌های لخت و نرم استفاده کنند. مانتو این افراد نباید خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد؛ چراکه اندامشان را بسیار تحت تاثیر قرار خواهد داد.

  • اندام‌های ساعت شنی

این اندام از زیباترین اندام‌ها است. سرشانه و باسن در این اندام یکسان بوده و در خط میانی کمر به خوبی نمایان است. هیکل این افراد بسیار زیبا و به قول معروف ورزشکاری بوده، به همین خاطر پیدا کردن مانتو اداری شیک برای آن‌ها سخت نیست. این افراد می‌توانند در لباس‌های آستین کلوش نیز زیباتر دیده شوند.

 

کلام پایانی

زیبایی در ظاهر بسیار مهم است. کافیست تا اصول اولیه و مهم را رعایت کرده و برای زیباتر دیده شدن کمی بیشتر تلاش کنیم. زیبایی ظاهر به ویژه برای کارکنان و کارمندان در محیط کاری آن‌ها واجب و ضروریست؛ بنابراین در هنگام انتخاب و خرید مانتو مناسب باید نکاتی را رعایت کرد تا شیک و زیبا به نظر رسید. برای داشتن یک مانتو اداری شیک، رعایت برخی قواعد تاثیر به سزایی در ظاهرتان خواهد گذاشت. پس در هنگام انتخاب و خرید مانتو اداری مناسب برای شیک‌تر به نظر رسیدن حتما با چشم باز انتخاب کنید تا بعدها پشیمان نشوید



Instagram

مطالب مرتبط