خانهوبلاگ
قدرت زیبایی مانتو فرم و یونیفرم اداری

قدرت زیبایی مانتو فرم و یونیفرم اداری

قدرت زیبایی مانتو فرم و یونیفرم اداری
تعداد بازدید :631
تعداد دیدگاه :2
آخرین به روز رسانی :۱۴۰۳/۳/۱۹, ۲۳:۳۹

تا به حال برای یک مصاحبه کاری دعوت شده اید؟ تا چه اندازه با قوانین پوشش آن مکان آشنا بوده اید؟ چه میزان بر نحوه پوشش شما حساسیت نشان داده شد؟ قطعا بیشتر ما این شرایط را تجربه کرده ایم. اینکه کدام یک استخدام شده یا کدام یک دست خالی برگشته ایم به میزان قابل توجهی به پوششمان نیز مربوط بوده است. این حساسیت در ایران و به ویژه ادارات دولتی خیلی بیشتر از سایر کشورهاست. کت وشلوار و یونیفرم اداری مناسبی که در مصاحبه های کاری می پوشیم ممکن است شانس استخدام را برایمان دو چندان و زمینه پیشرفتمان را فراهم کند.





شما می توانید با مراجعه به لینک زیر انواع مانتو اداری، یونیفرم اداری و مانتو فرم دوخته شده از با کیفیت ترین پارچه ها را بصورت اینترنتی تهیه کنید.

خرید اینترنتی مانتو اداری و مانتو فرم



قدیمی ها ضرب المثل جالبی دارند” آدم عاقل هیچگاه تذکر نمی خورد”. این ضرب المثل برای هر شرایط و مکانی قابل توجه و تامل است. پوشش مناسب برای هر مکان به همان اندازه قابل اهمیت است که ضرب المثل هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. همان طور که باید حواسمان به گفتارمان باشد، رعایت اصول مناسب در پوشش نیز یکی از واجبات است. آیا با پوشش مراسم عروسی به زمین ورزش می روید؟ مسلما نه. در تمام کشورها و در هر شغل نیز پوشش و یونیفرم اداری که ویژه آن مکان است از قبل تعریف شده که با ورود به آن محیط باید رعایت کرد. این یک اصل است و نباید با فرع های شروع یک کار اشتباه گرفته شود. اما…


چگونه در هر محیط کاری شیک به نظر برسیم؟


درست است که هر سازمان، شرکت، کارگاه و… پوشش هایی با جزئیات متفاوت را در دستور کار خود دارند؛ اما برای مکان های رسمی بهتر است اصول پوشش مناسب  را رعایت کرد. شاید بپرسید پوشش مناسب؟! منظور از این واژه دقیقا چیست؟ تمام افرادی که شاغل هستند با توجه به کار و فعالیتی که در محل کارشان می شود باید پوششی خاص داشته باشند. به عنوان مثال یک سرآشپز پوششی متفاوت از یک کارمند بانک دارد. این نحوه پوشش توسط شغل ما تعیین می شود. پس حتی اگر مجبور شدید برای قیمت مانتو اداری یا کت و شلوارتان، پول بیشتری هزینه کنید ولی ریسک نداشتن پوشش مناسب را در محل کارتان نپذیرید؛ چراکه به راحتی کارتان را از دست خواهید داد.

برای شیک به نظر رسیدن در محیط های اداری باید به اصول زیبا پوشیدن دقت کنید. هیچ نکته ای به این اندازه که به جو آن مکان دقت نمایید مهم و کاربردی نیست. به نکات زیر دقت کنید:

  1. زیباترین یونیفرم اداری را بپوشید

خوب، رسیدن به این هدف بستگی به کاری که می کنید دارد. البته این را خاطر نشان می کنیم که یک تصور غلط در میان عموم مردم وجود داشته و می گوید: زیباترین یونیفرم ها تنها مخصوص کسانیست که کارهای دفتری انجام می دهند. شما چه فکر می کنید؟ اگر شما نیز اینگونه فکر می کنید باید بگوییم که در اشتباه هستید. حتی فردی که در یک مغازه فست فود فروشی کار می کند با به خرج دادن کمی سلیقه می تواند مرتب و زیبا به نظر برسد. بستگی به ذهنیت خود فرد نیز دارد.

به مطلب اصلی برگردیم. خوب در مراکز اداری و رسمی سراسر دنیا از جمله ایران باید کت و شلوار و مانتو اداری رسمی را پوشید. مردان عموما با پیراهن های به رنگ روشن و کت و شلوار، کفش های رسمی، کراوات(در ایران استفاده نمی شود) و جوراب تیره و زنان با بلوز و دامن( در ایران مانتو و شلوار و مقنعه)، کفش های با پاشنه مناسب و جوراب تیره حاضر می شوند. تیپ و ظاهر بیش از نود درصد کارمندان و شاغلان در محیط های اداری رسمی اینگونه باید باشد. در عین حال دوخت یونیفرم اداری شما در ایجاد اعتماد به نفستان بسیار مهم و کاربردی است. یونیفرم های خوش برش و خوش دوخت در رنگ های مشکی، سورمه ای، خاکستری و نوک مدادی  از ترندهای هر سال هستند. لطفا مانتوهای شلوغی که از انواع منجوق و سنگ کار شده اند را برای محیط های اداری و رسمی فاکتور بگیرید.

  1. کد یونیفرم اداری محیط کارتان را بشناسید

در هر مکان و کاری هر چقدر باهوش تر باشید سریع تر به موفقیت خواهید رسید. به محض استخدام شدن در سمتتان سعی کنید کد یونیفرم اداری آن مکان را به طور دقیق رعایت کنید. ممکن است یونیفرم اداری محل کار شما در عین رسمی بودن با طرح یا اکسسوری خاصی تعریف شود. در برخی از شرکت های خصوصی کت و شلوار و مانتوهایی با طرح های خاص کد لباس آنجا محسوب می شود؛ برای مثال دوخت هایی به رنگ و طرح های مختلف روی گردن و آستین لباس می تواند نمونه ای از این طرح ها باشد. اینکه چه طرحی بر مانتو اداری تان باشد یا با کدام اکسسوری ها ست شود بستگی به دستور کارفرمای شما دارد.

  1. طبق کد مانتو فرم تعین شده تغییر ظاهر دهید

شما به استخدام یک سازمان یا اداره رسمی درآمده اید. اولین کاری که باید کرد تطبیق خود با آن محیط است. فرض کنیم مدت ها از استخدامتان گذشته و کاملا با آن محیط و کد لباسش آشنا شده اید؛ حال که خود یکی از اجزاء ثابت شده در آن مکان شده اید به شما اجازه تعویض لباس داده می شود. توصیه ما به شما این است که حتما و اکیدا از مرزهای تعیین شده خارج نشوید. برای زیباتر به نظر رسیدن کافیست از کت و شلواری به رنگ سورمه ای یا آبی تیره، مانتو و شلواری به رنگ طوسی، آبی یا نوک مدادی استفاده کنید. در عین حال کفش، کیف یا ساعت و جواهراتتان را بر اساس آن عوض کنید؛ اما هرگز پا را فراتر از مرزها نگذارید. پوشیدن لباس فرم به رنگ قرمز، یا آرایش غلیظ، جواهرات زیاد و حتی کفش هایی با پاشنه خیلی بلند و پر از سر وصدا می تواند ضربه سختی به موقعییتان وارد کند. در یک میحط اداری رسمی با رعایت اصول به راحتی می توانید زیبا و خاص به چشم بیایید.

چگونه خود را با کد لباس هر یونیفرم اداری تطبیق دهیم ؟

خوب در چند خط بالا به صورت تلویحی به این سوال جواب دادیم. در درجه اول باید بدانید که در کجا کار می کنید. شناخت قوانین و کد لباس فرم هر مکان و رعایت آنها اجتناب ناپذیر است. در هر مکان کاری اصول خاصی فارغ از ترتیب رتبه افراد، برای پوشش کارکنان در آن وجود دارد. مثلا در یک بانک از رئیس تا کارمندان همگی پوششی در یک سبک دارند. در یک رستوران از سرآشپز تا گارسون همگی پوششی نزدیک به هم دارند. کافیست قوانین مربوط به محل کارتان را شناخته تا کارمندی شیک و منظم به نظر آیید. به اصول و قوانین پوششی که در بعضی از سازمان ها بسیار اهمیت دارد، دقت کنید:

  • یونیفرم اداری در بانک ها

بانک یکی از مراکزی است که در سراسر دنیا به شیک و زیبا بودن کارکنانش دقت می شود. به لباس اغلب کارکنان بانک در کشور خودمان دقت کنید، اصولا با ترکیب و رنگ های هماهنگ در حال انجام وظیفه هستند. برای مردها کت و شلوار و خانم ها مانتو اداری و مقنعه جزء قواعد پوششی است. اغلب کارمندان بانک با یونیفرم های خوش دوخت و مرتب انجام وظیفه می کنند. اما کم تر بانکی پیدا می شود که مانند بعضی شرکت های خصوصی طرح و دوخت های تزئینی بر روی لباس را به کارکنانش توصیه کند. کارمندان بانک تا آنجا که ممکن است باید مرتب و رسمی به نظر آیند. با وجود اینکه در بین این کارکنان رنگ خاصی مطرح نیست، اما اغلب کارمندان بانک یونیفرم اداری تیره را ترجیح می دهند. هر چند در بانک های بزرگ که مرکز رفت و آمد مشتری های بزرگ تر می باشد، یونیفرم کارکنان اغلب یکسان و با یک طرح و رنگ دوخته می شود.

  • لباس فرم پرسنل بیمارستان

پرسنل بیمارستان از پزشک گرفته تا خدمات اغلب لباس هایی شبیه به هم می پوشند. در یک تحقیق از حدود ۴۰۰ بیمار پرسیده اند که ترجیح می دهند پزشکان را با چه لباسی ببینند؟ روپوش سفید و مرتب جواب اغلب آنها بود. مجموعه لباس پزشک یا پرستار شامل:

روپوش

شلوار

کفش های مخصوص

کلاه

دستکش و ماسک

موارد بالا اجزاء یونیفرم اداری پرسنل بیمارستان است که نه تنها مهم و ضروری بوده بلکه آنها را موجه و شیک تر نشان می دهد. پس افرادی که در یک مرکز درمانی مشغول به کارند، موظف هستند تا از پوششی هماهنگ و مرتب که اقتضای شغلشان است استفاده کنند.

  • لباس فرم معلم مدرسه

یکی از ویژگی های مدرسه عدم تعیین رنگ یا طرحی خاص برای پوشش معلمان است؛ اما این به معنی آزادی عمل معلمان نیست. معلمان می توانند کاملا ست و هماهنگ نبوده و هر کدام از رنگ های رسمی را مثل مشکی، سورمه ای، نوک مدادی، توسی و… بپوشند. یا یک معلم در تابستان مانتو اداری بلند به تن کند و دیگری مانتویی رسمی و نسبتا کوتاه؛ اما هیچ معلمی حق داشتن پوششی نامتعارف را ندارد. معلم باید با پوشش رسمی و در عین حال شیک و زیبا سر کلاس ظاهر شود تا از طرفی به دانش آموزان انرژی مثبت داده و ازطرفی حواس آنها را از درس پرت نکند. در این شغل پوشش مناسب رکنی اساسی و مهم است.



مانتو فرم مدرسه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟


  • یونیفرم وکالت

اگر با وکیل ها در تماس بوده اید حتما به شیک و زیبا بودن ظاهرشان پی برده اید. شیک بودن یک اصل اساسی در کار وکلاست. وکیلی که مرتب و به قول معروف اتوکشیده به نظر نرسد نباید انتظار پرونده های زیادی را داشته باشد. مردم با چشمانشان قضاوت کرده و ارتباط برقرار می کنند. پوشیدن لباس های اسپرت برای یک وکیل نقش دشمن کاری را دارد. یونیفرم اداری آنها چه در دادگاه و چه در دفتر خودشان، برای آقایان کت و شلوار و خانم ها مانتو و شلوار و مقنعه است. کفش های زیبا و واکس زده، اکسسوری هایی مانند ساعت زیبا، طلا و جواهرات در حد معمول نیز می تواند تیپ و ظاهر یک وکیل را جلوه گر و البته حرفه ای تر نشان دهد.


یکی از ویژگی های فردی که لباس طراحی می کند تخصص وی در این زمینه است. او به راحتی با استفاده از علمش هر لباسی که بخواهد را طراحی و می پوشد. اگر زمانی مسیرتان به یک طراح لباس بخورد اولین چیزی که در وی می بینید چیست؟ شک نکنید که ناخودآگاه چشمانتان ظاهر و لباس های او را بررسی می کند، سپس به مغزتان اجازه قضاوت می دهد. این خاصیت شغل اوست تا همیشه زیبا و خاص به نظر برسد. حتی یونیفرم اداری یک طراح لباس در محل کارش باید تا حد ممکن گیرا و پر جذبه باشد که افراد بیشتری را به سمت خود جلب کند. لباس و اکسسوری یک طراح لباس شامل موارد زیر می شود:

یک کت یا مانتو اداری شیک که پر از طرح های خاص و کار شده از سنگ، منجوق و اکلیل است.

شلواری ابریشمی یا نخی همرنگ و به سبک کت یا مانتوی تنش

کفش هایی با طرح منحصر به فرد

کیف هایی با طرح و برند های مطرح

ساعت مچی و جواهراتی متفاوت از سلیقه عموم مردم

این ها نمونه هایی از جزئیات ظاهر یک طراح لباس است؛ که اغلب با رنگ های شاد و طرح هایی که معمولا زاییده ذهن خلاق وی است ساخته شده اند. داشتن یونیفرم شاد و زیبا برای این قشر جهت پیشبرد کارشان واجب و ضروری است.

  • یونیفرم اداری کارکنان رستوران

روپوش های سراپا سفید به همراه کلاه و دستکش تنها پزشکان را یادآوری نمی کنند. این یونیفرم مخصوص کارکنان رستوران نیز می باشد. کسانی که در آشپزخانه رستوران کار می کنند موظف به پوشش این یونیفرم اند؛ اما گارسون ها عموما لباس هایی مخصوص به تن دارند. کت با بلوزهای سفید و اغلب طرح دار یا دارای برند رستوران، یا بلوزهایی جدا که طرح هایی ویژه بر آنها حک شده یونیفرم اداری کارکنان رستوران است.  به تن داشتن این لباس ها به شناخته شدن رستوران محل کارشان کمک می کند و لازمه رضایت مشتری ها است.

مشاغلی ذکر شده تنها چند نمونه مهم از شغل هایی اند که موظف به داشتن یونیفرم های شیک و زیبا بوده و این مشاغل بیشتر از سایر شغل ها تحت تاثیر یونیفرم کارکنانشان هستند. داشتن ظاهر زیبا می تواند به ارتقاء شغلی فرد کمک کند.

در نهایت باید این را خاطر نشان کرد، در شرایط فعلی که دنیا به سمت تجاری شدن رفته و رقابت بین شرکت ها و مشاغل مختلف روز به روز دوچندان می شود، مردم توسط سایت ها و تبلیغات مختلف از هر سوی جهان با این شرکت ها و سازمان ها آشنا می شوند. مجموعه این دلایل موجب توجه بیشتر صاحبان مشاغل به زیبایی ظاهر کارکنان و برند سازی شغل خود توسط یونیفرم اداری شیک و زیبا شده است. یونیفرم زیبا به صورت ناخودآگاه موجب توجه و دقت افراد مختلف به آن کسب و کار می شود. فردی که در آمریکا وارد سایت یک شرکت ایرانی می شود با دیدن ظاهر زیبا و جلوه گر آن شرکت به احتمال زیاد به فکر  برقراری ارتباط با آنها می افتد. پس این ظاهر زیباست که شما و کارتان را برند کرده و نه تنها در داخل کشور بلکه آن را به دنیا معرفی کند. پس هیچگاه زیبایی ظاهرتان را دست کم نگیرید.



نکات مهم در انتخاب یونیفرم رستوران و کافی شاپ






Instagram

مطالب مرتبط